arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای مقام آمریکایی: حملات به عربستان از داخل خاک ایران بوده / کشف مزرعه ماری جوانا در ارتفاعات استان مازندران / دلالان گندم را با 'خاک، سنگ و شن مخلوط می‌کنند و به دولت می‌فروشند'

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای یک منبع آمریکایی: حملات به تاسیسات نفتی عربستان از داخل خاک ایران بوده

رسانه‌ها به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، می‌گویند که حملات به تاسیسات نفتی عربستان از داخل خاک ایران بوده است و ترکیبی از حملات با پهپاد و موشک کروز بوده است.

شبکه خبری سی بی اس آمریکا میگوید که نقطه ای در جنوب ایران، در شمال خلیج فارس محل دقیق حملات به تاسیسات نفتی عربستان بوده است.

به گفته این مقامات: "دفاع هوایی عربستان به این دلیل که برای مقابله با حملات از سوی یمن به طرف جنوب این کشور نشانه گیری شده بود نتوانسته این حملات را دفع کند."

دلالان در ایران گندم را با 'خاک، سنگ و شن مخلوط می‌کنند و به دولت می‌فروشند'

ایسنا گزارش داده که در یکی کارخانه‌های ‌آردسازی، گندم‌های آلوده به ضایعاتی همچون خاک، سنگ و شن را مشاهده کرده است.

دو روز پیش دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اعلام کرد:" فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم شکل گرفته است؛ به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن ضایعات همچون شن و خاک و ضایعات گندم، وارد پروسه خرید و فروش و تحویل گندم می‌شود".

در این گزارش آمده: "در گندم‌های در حال تخلیه مقدار زیادی سنگ‌های درشت دیده شد که پس از عبور گندم از جک‌های تخلیه، این سنگ‌های درشت جدا شدند و برای ادامه روند پاکسازی که شامل ۵ مرحله است، به مراکز پاکسازی فرستاده شدند و در هر کدام از این مراحل انواع ضایعات همچون شن، خاک، پنیرک، سنگ‌های ریز و درشت و... مشاهده و جداسازی شدند تا محموله گندم در انتهای فرایند برای آسیاب فرستاده شود.

مایک پنس: پومپئو به عربستان سعودی سفر می‌کند

خبرگزاری فرانسه به نقل از مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امشب به عربستان می‌رود.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سفر قریب الوقوع مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی خبر داده بود.

کشف مزرعه ماری جوانا در ارتفاعات استان مازندران

مسلم آهنگری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت که محیط‌بانان پارک ملی " پابند " در شرق این استان یک مزرعه با حدود هزار بوته ماری‌جوانا (گیاه شاه‌دانه) را کشف کردند.

او به خبرگزاری ایرنا گفت که این مزرعه در ارتفاع حدود دو هزار متری پارک ملی پابند کشت شده بود و محیط‌بانان این منطقه حفاظتی پس از کشف ، آن را در اختیار نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان نکاء قرار دادند.

مرکل: راه کاهش تنش در خاورمیانه بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بازگشتن به توافق هسته‌ای جهانی برای مهار فعالیت هسته‌ای ایران را، تنها راه کاهش تنش‌ها در خاورمیانه دانست.

به گزارش رویترز او در یک کنفرانس خبری با ملک عبدالله، پادشاه اردن در برلین گفت: "ما معتقدیم که توافقی که مانع دستیابی ایران به استفاده تسلیحاتی از انرژی هسته‌ای شده است، مبنایی است که ما باید به آن بازگردیم."

طالبان خواستار از سرگیری مذاکره با آمریکا شد

شیر محمد عباس استانکزی، رئیس هیأت مذاکره کننده طالبان در کشور قطر از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته که گفتگوهای صلح را دوباره از سرگیرد.

او در یک مصاحبه به بی‌بی‌سی گفت که پس از امضاء توافق‌نامه صلح با آمریکا، این گروه آماده برقراری آتش بس با آمریکا است.

کرملین: درخواستی برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان مطرح نشده است

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات روسیه اعلام کرد که درخواستی برای میانجی‌گیری میان ایران و عربستان مطرح نشده است.

در واکنش به حملات اخیر پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفته بود که بحث درباره اقدام تلافی جویانه در واکنش به این حملات و بالا بردن تنش مقابل ایران "غیرسازنده" است.

قوه قضائیه: اتهام دو استرالیایی 'فیلمبرداری غیرمجاز' و یک استرالیایی دیگر 'جاسوسی' است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای استرالیایی‌های بازداشت شده خبر داد.

به گفته اسماعیلی یکی از این دو پرونده که از هم جدا هستند مربوط به دو نفری است که مبادرت به عکس‌برداری از اماکن نظامی و مناطق ممنوعه داشتند که شناسایی شدند و عکس و فیلم‌هایی که با هلی شات از این اماکن گرفتند از حافظه دوربین آن‌ها به دست آمده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت که شخص دیگر بازداشت شده اتهام "امنیتی و جاسوسی" برای کشوری "غیراز کشور خودش"، استرالیا را داشته است.

رهبر معظم انقلاب: هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد؛ نه در نیویورک و نه غیر آن

ایشان فرموند: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای بازگشت، آن‌وقت می‌تواند در جمع کشورهای عضو معاهده شرکت کند / گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط؛ این سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنهاست و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل؛ البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود/ یک مقام آمریکایی گفته بود باید با ایران سر میز مذاکره بنشینیم و فلان چیزها را بگوییم و ایران قبول کند؛ برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آنها عمل می‌کنند / راجع به اروپایی‌ها در یک وقت دیگر صحبت خواهم کرد

روایت مسیح مهاجری از نفوذ در بین روحانیت

مسیح مهاجری نوشت: باید اقرار کنیم که امروز جریان‌هایی در حوزه‌های علمیه و کلیت روحانیت نفوذ کرده‌اند که برای آن‌ها خط مشی تعیین می‌کنند و آن‌ها را به اموری سرگرم می‌کنند که در تضاد با جایگاه معنوی و هدایتگرانه‌شان است. ویژگی اصلی روحانیت که در طول تاریخ موجب ماندگاری و موفقیت این نهاد هدایتگر شد، استقلال آن بود..... جریان‌های قدرت‌طلب به‌ تدریج شرایطی را فراهم ساختند که این ویژگی بسیار مهم از روحانیت گرفته شده است. بعضی حضرات روحانی با مشاهده تعارفات و ظاهرسازی‌ها و ارائه بعضی امتیازات بی‌ارزش، تصور می‌کنند این ظاهرسازان واقعاً خیرخواه آن‌ها و روحانیت هستند و بدون آنکه از برنامه‌های پشت پرده آن‌ها خبر داشته باشند، تسلیم نقشه‌هایشان می‌شوند.

نظرات بینندگان