arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

واکنش ظریف به اظهارات تیلرسون درباره بازی دادن ترامپ توسط نتانیاهو: وزیر خارجه سابق ترامپ هم حرف ما را درباره «تیم ب» تایید کرد

وزیر خارجه ایران با اشاره به سخنان «رکس تیلرسون» درباره «بازی دادن» رئیس‌جمهور آمریکا توسط نخست‌وزیر اسراییل گفت: «حتی وزیر خارجه سابق آمریکا هم مواضع ما درباره تیم ب را تایید کرد». تیلرسون در یک افشاگری جدید گفته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل با ارائه اطلاعات غلط درباره درگیری‌های اسرائیل-فلسطین، ترامپ را فریب می‌داده است. او گفت: مسئله‌ای که من را اذیت می‌کند این است که متحدی که به ما نزدیک و برایمان مهم است این کار را با ما انجام می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه ایران با اشاره به سخنان «رکس تیلرسون» درباره «بازی دادن» رئیس‌جمهور آمریکا توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «حتی وزیر خارجه سابق آمریکا هم مواضع ما درباره تیم ب را تایید کرد».

به گزارش فارس، اظهارات اولین وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ درباره دروغگویی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور آمریکا، واکنش محمد جواد ظریف را در پی داشته است.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا در یک افشاگری جدید گفته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ارائه اطلاعات غلط درباره درگیری‌های اسرائیل-فلسطین، ترامپ را فریب می‌داده است.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، تیلرسون این اظهارات را در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد گفت: «آنها (اسرائیلی‌ها) این کار را انجام می‌دادند تا ترامپ را مجاب کنند که "ما (اسرائیلی‌ها) خوبیم و آنها (فلسطینی‌ها) بد هستند».

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «مسئله‌ای که من را اذیت می‌کند این است که متحدی که به ما نزدیک و برایمان مهم است این کار را با ما انجام می‌دهد».

امروز شنبه وزیر خارجه ایران در واکنش به این افشاگری تیلرسون در پیامی توییتری نوشت: «حالا حتی وزیر خارجه سابق رئیس‌جمهور ترامپ چیزی را که ما برای مدت‌های طولانی به آن اشاره کرده‌ایم، تایید می‌کند: «تیم ب دونالد ترامپ را کسی در نظر گرفته که به آسانی می‌شود به او دروغ گفت و وی را به سمت جنگ هل داد و همچنین ارتش آمریکا را مزدور شخصی خودشان می‌دانند. علیرغم اخراج یک عضو (تیم ب)، هنوز هم کسانی دارند این کارها را انجام می‌دهند».

«تیم ب» مخاطب وزیر خارجه ایران شامل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، «محمد بن زاید» ولیعهد امارات متحده عربی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید می‌شود؛ کسی که اخیرا از کار در کاخ سفید برکنار شده است.

نظرات بینندگان