arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
روحانی در گفت و گو با فاکس نیوز:

احتمال دیدار تصادفی با ترامپ؟ اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط آن را فراهم کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز گفت: آمریکا برخلاف ایران حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه است و هرکجا که این کشور قدم گذاشته تروریسم در آنجا گسترش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ در جریان انتقادات خود از ایران گمراه شده / از تعبیرات ترامپ در مقابل تروریسم شگفت زده شده ام / امروز آمریکا حامی تروریسم در منطقه ماست؛ هر کجا آنان رفته اند، تروریسم در آنجا گسترش یافته

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز گفت: آمریکا برخلاف ایران حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه است و هرکجا که این کشور قدم گذاشته تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه فاکس نیوز، روحانی که برای حضور در هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، دراین مصاحبه تلویزیونی افزود: ترامپ در جریان انتقادات خود از ایران گمراه شده است.

وی به کریس والاس مجری فاکس نیوز گفت: من از تعبیرات آقای ترامپ در مقابل تروریسم شگفت زده شده ام زیرا امروز آمریکا حامی تروریسم در منطقه ما است و هر کجا آنان رفته اند، تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

روحانی در ادامه به دخالت ارتش آمریکا در سوریه بدون اجازه بشار اسد به عنوان نمونه ای از تروریسم آمریکایی در منطقه اشاره کرد.
رئیس جمهوری ایران افزود: آمریکا کشوری است که بدون مجوز دولت از فضای هوایی سوریه برای بمباران خاک کشور سوریه استفاده می کند.

او در پاسخ به سوال کریس والاس، مجری شبکه فاکس‌نیوز درباره موشک‌های شلیک شده به تاسیسات آرامکو و نوشته "یا علی" بر روی آن و ارتباط ایران با این موضوع هم گفت: اسم موشک و عبارت روی آن دلیلی برای این نیست که موشک متعلق به ایران است. یمن هم شیعیانی دارد و آنها هم باورهای اعتقادی خود را دارند.

رئیس جمهور در ادامه با رد احتمال هرگونه دیدار تصادفی با ترامپ گفت: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط مذاکره را فراهم کند.

روحانی در ارتباط با اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای هم گفت: ما اگر دنبال سلاح هسته‌ای بودیم، اصلا توافقنامه هسته‌ای امضا نمی‌کردیم. ما به دنبال صلح هستیم. ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و این آمریکا بوده که آن را نقض کرده است.

نظرات بینندگان