arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس: به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه ادامه می دهیم / ما اکنون اطمینان داریم که ایران مسئول حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۳:۲۶

دومینیک راب که عصر چهارشنبه در مجلس عوام انگلیس سخن می گفت، مدعی شد که دولت لندن شواهد را به صورت دقیق بررسی کرده و اطمینان دارد که ایران مسئول این حادثه است.

وی با بیان اینکه این اقدام ناقض ابتدایی ترین قوانین بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل متحد است،ادامه داد:‌ این حمله خسارت های جدی به عربستان وارده کرده و ۵ درصد صادرات نفت جهان را کاهش داده است.

راب به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در محکومیت این حادثه اشاره کرد و  افزود که دولت لندن با حمایت بین المللی برای یافتن موثرترین پاسخ همکاری می کند. او در ادامه اهمیت برجام را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ انگلیس به رغم خروج آمریکا به توافق هسته ای ایران متعهد مانده است.

نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۳:۲۵

روون ریولین»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «دیدار بین بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز به اتمام رسیده است. ظرف مدت کوتاهی، مسئولیت تشکیل کابینه به بنیامین نتانیاهو محول خواهد شد.»

پیش از این روزنامه «هاآرتص» گزارش داده بود بعد از کشمکش‌های فراوان در فلسطین اشغالی برای تعیین نخست‌وزیر جدید و مامور تشکیل کابینه، «بنی گانتز» رئیس «ائتلاف آبی‌وسفید» قصد دارد از حق خود برای نخست‌وزیری بگذرد

معاونت حقوقی سپاه از بهزاد نبوی شکایت کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۳:۲۴

معاونت حقوقی سپاه پاسداران در پی اظهارات اخیر بهزاد نبوی در مورد اعضای دفتر سردار نقدی و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از بهزاد نبوی، سایت الف و عصر ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران شکایت کرد.

وزیر خارجه آلمان: به همراه دیگر شرکای برجامی خود با ایران پای میز مذاکره می‌مانیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۹:۵۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/3/737888_404.jpg

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت: هیچ کس در منطقه علاقه ای به جنگ ندارد، از این رو آلمان به همراه شرکای برجامی، همواره با ایران در گفت وگو خواهد ماند.

به گفته ماس تداوم برجام از آن رو بسیار مهم است که ایران طبق آن خود را متعهد می داند که به سمت تولید سلاح هسته ای نرود و این خواسته اتحادیه اروپا نیز هست.

روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم «نه» است/ عکس یادگاری آخرین ایستگاه مذاکره است
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۸:۵۱

آغاز سخنرانی روحانی در سازمان ملل

رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه می‌باشد. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها، استقامت‌کرده‌است و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد،به روشنی می‌گویم: اگر به حداقل‌ها قانع هستید، ما هم به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم. برجام، حداقل بود؛ چه برای شما و چه برای ما. اما اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید.

ما را به مذاکره می‌خوانند؛ در حالی که خود از معاهده ‌گریزانند. ما با همین دولت فعلی آمریکا بر سر میز 5+1، در گفتگو بودیم؛ اما آن‌ها بر عهدِ سلفِ خویش، خط بطلان کشیدند.

من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم که: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه می‌باشد. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها، استقامت‌کرده‌است و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد.

واکنش معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور به خبر پرس‌تی‌وی: اصلاحی در کار نیست، فقط پیشنهاد چهار سال اجرای زودتر دو تعهد ما و آن‌ها در ۲۰۲۳ است
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۳۲

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که اصلاح برجام در کار نیست، فقط پیشنهاد چهار سال اجرای زودتر ۲ تعهد ما و آن‌ها در ۲۰۲۳ است.

واکنش معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور به خبر پرس‌تی‌وی: اصلاحی در کار نیست، فقط پیشنهاد چهار سال اجرای زودتر دو تعهد ما و آن‌ها در ۲۰۲۳ است

ظریف: احتمال دیدار میان روحانی و ترامپ صفر است
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۷:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/3/737767_225.jpg

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه ایران با 1+4 با رد کردن احتمال دیدار حسن روحانی‌، رئیس‌جمهور کشورمان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: دیپلماسی تنها راه حل مشکلات است. این نشست به ما این فرصت را می‌دهد که موقعیت‌مان را بررسی کنیم.

وی همچنین اعلام کرد که احتمال دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا صفر است و اگر آمریکا خواهان مذاکره است، باید تحریم‌ها را بردارد و به توافق هسته‌ای 2015 بازگردد.

جرمی هانت: باید بدهی به ایران را پس دهیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۶:۴۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/3/737614_836.jpg

«جرمی هانت» وزیر خارجه سابق بریتانیا گفت، دولت انگلیس باید طبق رأی دادگاه این کشور، بدهی‌هایش نسبت به ایران را تسویه کند.

ظریف روز یکشنبه اعلام کرد با «فیلیپ هموند» وزیر خزانه‌داری وقت انگلیس برای دریافت این مبلغ به تفاهم رسیده بود اما هانت مانع از این اقدام شد.

قیمت خودرو در بازار امروز چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ / ریزش قیمت برخی خودروها
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۵:۳۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۸۰۰,۰۰۰
۴۶,۸۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۱,۴۰۰,۰۰۰
۴۱,۴۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۷۰۰,۰۰۰
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۴۰۰,۰۰۰
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان 
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۲,۵۰۰,۰۰۰
۷۲,۵۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۷۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۰,۵۰۰,۰۰۰
۷۰,۷۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۵۰۰,۰۰۰
۷۴,۷۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۷۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۱,۲۰۰,۰۰۰
۹۱,۷۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۴,۷۰۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۱,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

فرمانده سپاه : قدرت تولید خطر ما بسیار فراوان است اما ما خویشتندار هستیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۴:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/3/737548_657.jpg

سرلشکر سلامی گفت: انصارالله یک سرشاخه جهش‌یافته‌ای از انقلاب است، آنها امروز منبعی انباشته از قدرت هستند که اگر آزاد شود تمام میدان جنگ را تغییر می‌دهد و این واقعیت را دشمن می‌داند.

نرخ ارز در بازار امروز ۳ مهر ۹۸ / قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۱۳۰۰ تومان رسید
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۳:۲۷

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 350 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 300 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 650 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 159 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 387 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 533 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 247 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 359 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 985 تومان

در قوه قضائیه رشوه‌هایی اخذ شده که بهت آور است
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۳۸

رئیس قوه قضاییه مبارزه قاطع با فساد را دستور کار اصلی قوه قضائیه برشمرد و گفت: در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های ششصدمتری گرفته تا ویلاهای چهارهزارمتری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آنها ضبط شده است.

جانسون روحانی را به لندن دعوت کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۱

یک روزنامه انگلیسی بامداد چهارشنبه نوشت: در دیدار اخیر نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهوری اسلامی ایران، بوریس جانسون از حسن روحانی خواست برای ادامه مذاکرات به لندن سفر کند. به گزارش روزنامه استاندارد، بوریس جانسون در دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به لندن برای مذاکرات، خواستار "پیشرفت" در پرونده شهروندان انگلیسی بازداشت شده در ایران شد.

مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 مهر) با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی موافقت کردند. از 222 نماینده حاضر در پارلمان 132 رای موافق، 78 رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع به این طرح دادند.

تمام کارگران بازداشتی هپکو آزاد شدند
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۸

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره آخرین وضعیت کارگران هپکو گفت: وزیر به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده و کارگران بازداشتی هم آزاد شدند.

لاریجانی به پژمانفر: مملکت را شما به این روز انداختید
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۸

در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشاجره لفظی پژمان‌فر و لاریجانی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. لاریجانی با تندی پژمان‌فر را که به او اتهام دیکتاتوری زد، خطاب قرار دارد و گفت که شما با دیکتاتوری این بساط را در کشور راه انداختید و تریبون یک طرفه دست شماها است. لاریجانی گفت: تریبون یک طرفه شما هستید. همه تریبون‌ها دستتان است. هر چه خواستید به همه می‌گویید کسی هم چیزی به شما نمی‌گوید که این مملکت این طور شده است. ۴ نفر این طور حرف می‌زنند و بقیه تسلیم می‌شوند، ما چیزی به شما نمی‌گوییم ولی شما هر چه دلتان خواست گفتید.

وال استریت ژورنال: مکرون تلاش کرد تا روحانی و ترامپ سه‌شنبه دیدار کنند
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۷

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در نیویورک بسیار تلاش کرده تا دیداری میان دونالد ترامپ و حسن روحانی ترتیب دهد، اما این تلاش‌های او به نتیجه نرسید. ظاهرا بوریس جانسون نیز به روحانی گفته است: من با امانوئل موافق هستم. شما می‌بایست در یک طرف استخر بایستید و هم‌زمان با هم داخل آب شیرجه بزنید.

روحانی: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است شرایطش را فراهم کند
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۵

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز گفت: ترامپ در جریان انتقادات خود از ایران گمراه شده است. وی به کریس والاس مجری فاکس نیوز گفت: من از تعبیرات آقای ترامپ در مقابل تروریسم شگفت زده شده ام زیرا امروز آمریکا حامی تروریسم در منطقه ما است و هر کجا آنان رفته اند، تروریسم در آنجا گسترش یافته است. رئیس جمهور در ادامه با رد احتمال هرگونه دیدار تصادفی با ترامپ گفت: اگر ترامپ به دنبال مذاکره است باید ابتدا شرایط مذاکره را فراهم کند.

مکرون: شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۴

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است. وی افزود: علاقه مشترکی برای پیشرفت و ایجاد شرایط کاهش تنش و همچنین تحقق یک توافق بلندمدت وجود دارد. اما این بستگی به اراده دو طرف دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۱:۴۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان