arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

قانون جدید و عجیب فیس بوک: پستهای سیاستمداران حذف نخواهد شد

شرکت فیس بوک اعلام کرده که از این پس پستهای سیاستمداران را حتی اگر قوانین این شبکه اجتماعی را نقض کنند حذف نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت فیس بوک اعلام کرده که از این پس پستهای سیاستمداران را حتی اگر قوانین این شبکه اجتماعی را نقض کنند حذف نخواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک اعلام کرد که پستهای سیاستمداران را از سایت خود حذف نمی کند حتی اگر این پست ها قوانین فیس بوک را نقض کنند.سخنگوی ارشد فیس بوک ، نیک کلگ که زمانی خود یک سیاستمدار ارشد بریتانیایی بود در این خصوص اطلاع رسانی و صحبت کرد.

كلگ گفت كه "سانسور یا متوقف كردن گفتمان سیاسی" با آنچه فیسبوك به آن اعتقاد دارد "مغایر" است. بنابراین هنگامی که سیاستمداران در فیس بوک صحبت می کنند ما دخالت نمی کنیم."

كلگ توضیح داد كه در حالی كه فیسبوك به  کشف تقلب در حساب های كاذب ادامه خواهد داد و تلاش خواهد كرد تا انتشار اخبار كاذب را كاهش دهد ، گفتار و مباحث سیاسی سیاستمداران از بررسی واقعیت معاف خواهند بود و حتی در صورت نقض قوانین فیس بوك روی این پلتفرم باقی خواهند ماند.

کلگ گفت: "آزادی بیان یک اصل بنیادی مطلق برای فیس بوک است. از روز اول ، ارائه صدای مردم در جامعه بسیار مهم بوده و  ما هر کاری را برای رشد این آزادی انجام می دهیم. ما قهرمان آزادی بیان هستیم و در مقابل تلاش برای محدود کردن آن از این نوع محتوا دفاع می کنیم. "

این قوانین به طور بالقوه بدان معنی است که سیاستمداران می توانند در انتشار اطلاعات غلط و حتی تنفر بر انگیز آزاد باشندالکس نیوههاوس ، محقق افراط گرایی در انستیتوی مطالعات بین المللی میدبوری ، در توییتر خود نوشت: "این که به سیاستمداران آزادی داده شود تا دروغ بگویند، پرخاش کنند و به  گسترش نفرت در بزرگترین بستر اجتماعی روی کره زمین بپردازند، بسیار خطرناک است. "

اما برخی استدلال كردند كه فیس بوك  یك شركت خصوصی است و نباید تصمیم بگیرد كه چه سخنان سیاسی قابل قبول است یا نه. دانیل کریس ، استادیار روزنامه نگاری و رسانه در دانشگاه کارولینای شمالی  نوشت: "این به نظر من در درجه اول یک اقدام سیاسی است نه یک اقدام رسانه ای و فیس بوک به سادگی مشروعیت حل آن را ندارد."

هنوز مشخص نیست که فیس بوک چگونه "سیاستمدار"  لودن را تعریف می کند و آیا این به معنای رسمی  است یا نامزدهای سیاسی را نیز شامل می شود. به عنوان مثال ، فیس بوک قبلاً فعال راستگرا تامی رابینسون را از خدمات خود ب علت اسلام هراسی ممنوع کرده است. وی متعاقباً عضو پارلمان اروپا شد.

نظرات بینندگان