arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست خبری روحانی با رسانه های خارجی در نیویورک
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۲۳:۲۱

رئیس جمهور پیام بن سلمان به او را تایید کرد: گفت و گو با عمران خان در این رابطه ادامه می‌یابد / مذاکره با اروپایی‌ها باز هم ممکن است ادامه پیدا کند / در صورت برداشتن تحریم‌ها امکان مذاکره با آمریکا وجود دارد / ما نه سر پیازیم نه ته پیاز، چرا باید در مورد یمن توضیح دهیم؟ / می‌گویند چون ما فکر می‌کنیم یمنی‌ها چنین توانی ندارند، پس شاید ایران زده است

برایان هوک: شاهد تغییرات محسوس در مواضع اروپا علیه ایران هستیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۲۳:۲۱

برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه مدعی شد تغییرات محسوسی در مواضع اروپا علیه ایران اتفاق افتاده است. 

هوک در نشست اندیشکده «آسیا سوسایتی» در نیویورک با اشاره به همسو شدن کشورهای اروپایی با آمریکا در متهم کردن ایران به نقش داشتن در حملات اخیر به تأسیسات نفت سعودی مدعی شد موضع فعلی اروپا علیه ایران یک شکست دیپلماتیک برای تهران است. 

فرمانده کل ارتش: اگر کسی به آب و خاک این کشور نگاه چپ کند، با راهبرد ۱۰ بر ۱ مواجه خواهند شد / در مورد عربستان سعودی و تهدیدات آن‌ها، ما پاسخی برای یک کشور شکست‌خورده نداریم / آنها پاسخ و سیلی‌های محکم خود را سال‌های قبل از ما گرفتند
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۲۳:۱۹

سرلشکر موسوی در خصوص شکست عربستان در مقابل یمنی ها بیان کرد:  آنها در مقابل یمنی ها شکست خوردند. یمنی که ۵ سال است هرگونه بلایی به آن تحمیل شده است و حتی نگذاشتند یک چوب کبریت وارد کشورش شود این کشور را مورد حمله قرار می‌دهند اگر کشور شکست خورده‌ای اظهار نظر کرد ما پاسخی به او نخواهیم داد آنها پاسخ و سیلی های محکم خود را سال های قبل از ما گرفتند.

ظریف: تاکنون پیشنهادی از آمریکا برای تبادل زندانیان نرسیده
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۹:۰۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/4/738408_452.jpg

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای یک مقام آمریکایی درباره تبادل زندانیان گفت تاکنون هیچ پیشنهادی از سوی مقام‌های آمریکایی در این زمینه دریافت نکرده ام.

رویترز مدعی شده بود مقام‌های آمریکایی برای آزاد کردن زندانی های آمریکایی درخواست مذاکره به ایران داده اند.

برد سپاهان مقابل پرسپولیس با ۲ گل زیبا؛ صعود زردپوشان به صدر جدول/ ۱۱ کارت زرد در ۹۰ دقیقه
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۸:۰۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/4/738395_382.jpg

در ادامه هفته پنجم لیگ برتر پرسپولیس از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سپاهان اصفهان رفت که بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. در این بازی بیرانوند ۲ گل دیدنی خورد تا دروازه بانی که کالدرون به او لقب هیولا در فوتبال ایران داده بود با دو شوت دیدنی شکار شود!

دومین باخت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رقم خورد تا سرخپوشان تهرانی یک بازی بزرگ و 6 امتیازی را واگذار کنند. سپاهان هم با این برد 12 امتیازی شد و به صدر جدول رسید. زردپوشان اصفهانی هنوز در این فصل گلی نخورده اند.

علی مطهری: تندروها کاسه داغ‌تر از آش نشوند/ زمان خوبی برای مذاکره است، چون در موضع قدرتیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۷:۰۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/4/738358_180.jpg

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره است مشروط بر اینکه آمریکا هم به آن شرط عمل کند، و همه تحریم‌ها یا تعدادی از مذاکرات مهم را لغو کند تا بالاخره ایران انگیزه‌ای برای مذاکره پیدا کند.

مطهری درباره اینکه تندروهای داخلی برای روحانی و ظریف در نیویورک خط و نشان می‌کشند که نباید هیچ دیداری بین مقامات ایرانی و آمریکایی شکل بگیرد، گفت: آنها نباید از خود رهبری جلوتر بروند وقتی ایشان گفته‌اند اگر آمریکا به برجام برگردد یا تحریم‌ها را لغو کند، ما آماده‌ایم در قالب 1+5 با آنها مذاکره کنیم. به تندروها توصیه می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوند و جلوتر از رهبری حرکت نکنند.

شبکه آمریکایی کنفرانس خبری ترامپ را به دلیل دروغگویی قطع کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۶:۲۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/4/738327_760.jpg

«نیکول والاس» مجری شبکه «ام. اس. ان. بی. سی»، کنفرانس خبری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل دروغگویی وی درباره «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، قطع کرد.

طبق این گزارش، شبکه ام.اس.ان.بی.سی روز گذشته (چهارشنبه) در حال پخش کنفرانس خبری ترامپ بود که ناگهان این برنامه را قطع کرد و مجری به مخاطبان این شبکه گفت: «رئیس‌جمهور حقیقت را بیان نمی‌کند».

این برنامه زمانی قطع شد که ترامپ در کنفرانس خبری خود گفت که از بایدن و پسرش هانتر می‌خواهد تا در خصوص میلیون‌ها دلاری که خیلی سریع و به سادگی از اوکراین و چین خارج کرده اند، شفاف‌سازی کنند و مدعی شد «میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار خیلی سریع در زمانیکه وی (بایدن) معاون رئیس‌جمهور (باراک اوباما) آمریکا بود، خارج شده است».

روحانی: ترامپ اول به برجام برگردد، آن وقت اگر نیاز بود، تلفنی با یکدیگر صحبت می کنیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۵:۵۸

روحانی: ترامپ اول به برجام برگردد، آن وقت اگر نیاز بود، تلفنی با یکدیگر صحبت می کنیم

رئیس جمهوردر پاسخ به سوالی درباره احتمال گفت و گوی تلفنی میان روسای جمهوری ایران و آمریکا گفت: آقای ترامپ خوب است اول به تعهداتی که در سال ۲۰۱۵ دولت آمریکا متعهد شده، عمل کند و آن وقت اگر نیاز به تلفن باشد با همدیگر صحبت می‌کنیم. اما ابتدا باید بگوید چرا تعهد دولت آمریکا و قطعنامه ۲۲۳۱ را بدون دلیل نقض کرده است و این دلایل را به صراحت به مقامات سازمان ملل بگوید. همین امروز دبیر کل سازمان ملل به صراحت به من گفت که آمریکا قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است و همه دنیا می‌دانند؛ بنابراین آن که بدهکار است و توپ در زمین اوست، آمریکاست.

رئیس خانه روانشناسان: ۲۴ درصد از جمعیت کشور به نوعی درگیر افسردگی هستند
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۵:۵۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/4/738301_331.jpg

رییس خانه روانشناسان و مشاوران و حرف یاورانه کشور گفت: افسردگی بیشتر در بین زنان شایع است که عوامل مختلفی از قبیل ساختار جسمی و اجتماعی موجب افسردگی این قشر می شود. در این میان ۲۳ درصد افراد جامعه دچار اضطراب و ۱۸ درصد مبتلا به اختلالات روان تنی هستند و در مجموع می توان گفت آسیب های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است.

رهبر معظم انقلاب: راه تعامل با اروپا باز است؛ مطلقا به کشورهایی که دشمنی علنی میکنند اعتماد نکنیم/ اروپا به تحریمهای آمریکا پایبند ماند، باید از آنها قطع امید کرد/ امریکا امروز منفورترین دولت در دنیا است؛ اروپایی ها نیز خودشان در حال اعتراف به ضعف ها و افول قدرتشان هستند
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۴:۱۱

رهبر معظم انقلاب: وعده‌های اروپا ‌پوچ است/ راه تعامل با اروپا باز است؛ مطلقا به کشورهایی که دشمنی علنی میکنند اعتماد نکنیم

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه راه تعامل و مذاکره با هیچ کشوری به غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی بسته نیست، افزودند: اما به هیچ وجه نباید به کشورهایی که پرچم دشمنی با نظام اسلامی را در دست گرفته اند و در رأس آنها امریکا و این چند کشور اروپایی، اعتماد شود زیرا آنها صریحاً با ملت ایران دشمنی می کنند.

ایشان با اشاره به عملکرد اروپایی‌ها بعد از توافق هسته ای و عمل نکردن به وعده ها و همچنین نحوه عملکرد اروپا بعد از خروج امریکا از برجام و اعمال ظالمانه تحریم‌های ثانویه افزودند: اروپایی‌ها به رغم وعده های خود، عملاً به تحریم های امریکا پایبند ماندند و هیچ اقدامی انجام ندادند و از این پس هم بعید است کاری برای جمهوری اسلامی انجام دهند، بنابراین باید بکلی از اروپایی ها قطع امید کرد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۴ مهر ۹۸ / نرخ سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۵ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۳

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 25 هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

4 میلیون و 14هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 58 هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 259 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

870 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

408 هزار و 900 تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

545 هزار و 100 تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی یک میلیون و 771 هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1508.1 دلار

نرخ ارز در بازار امروز ۴ مهر ۹۸ / قیمت دلار در صرافی آزاد ۱۱۴۰۰ تومان
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۲:۵۳

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار در صرافی بانکی

11 هزار و 350 تومان

قیمت دلار در صرافی آزاد

11 هزار و 400 تومان

قیمت یورو در صرافی بانکی

12 هزار و 650 تومان

قیمت درهم امارات در صرافی آزاد

3 هزار و 150 تومان

قیمت پوند در صرافی آزاد

14 هزار و 213 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 504 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 247 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 330 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 915 تومان

بن سلمان مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۹:۵۰

خبرگزاری رویترز به نقل از مستند شبکه «پی بی اس»که قرار است هفته آینده پخش شود، گزارش کرد، ولیعهد عربستان مسئولیت قتل سال گذشته جمال خاشقچی توسط عوامل سعودی را برعهده گرفت «زیرا این اقدام تحت نظارت من صورت گرفت». محمد بن سلمان به «مارتین اسمیت» مجری شبکه «پی بی اس» درباره قتل خاشقچی گفت: «این (قتل) تحت نظارت من انجام گرفت. من تمامی مسئولیت را می‌پذیرم زیرا تحت نظارت من انجام گرفته است».

آلمان: روحانی و ترامپ هرچه زودتر وارد گفت وگوی مستقیم شوند
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۹:۰۲

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم کاهش تنش در منطقه خلیج فارس، ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا هر چه زودتر وارد گفت وگوی مستقیم شوند. وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد چنین دیداری حتی در حاشیه همین مجمع عمومی رخ دهد. هر چند وی تاکید کرد که قصد ندارد به انتظارات در این زمینه دامن بزند. هایکو ماس افزود: در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل دست‌کم می‌تواند زمینه گفت‌وگوهای مستقیم ایران و آمریکا فراهم شود.

روحانی: لازم نیست اروپا واسطه ما و آمریکا باشد
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۸:۵۱

روحانی در گفت و گو با ای‌بی‌سی نیوز گفت: نمی‌خواهیم اروپا واسطه بین ما و آمریکا باشد چرا که قادریم با آمریکا مستقیم صحبت کنیم و آمریکا هم قادر است با ما مستقیم صحبت کند. اروپا باید وظیفه خودش را انجام دهد. اروپا نمی‌تواند تعهد خودش را انجام ندهد بر مبنای اینکه ایران با آمریکا حرف می‌زند و یا حرف نمی‌زند.

لودریان برای بار دوم با ظریف دیدار کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۸:۴۰

وزیر خارجه فرانسه برای بار دوم با همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کرد. مقام های فرانسه در نیویورک تلاش خود را برای دیدار روحانی و ترامپ به کار گرفته اند.

پیشنهاد روحانی به آمریکا
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۷

حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا با اشاره به این که برجام بهترین توافقی بود که امکان رسیدن به آن وجود داشت، اضافه کرد: گزارشات متعدد آژانس در تایید پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود، علی‌رغم خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهد که ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست. ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم ها توسط کنگره آمریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

شمار نمایندگان خواستار استیضاح ترامپ به اکثریت رسید
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۸:۲۷

شمار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ هستند به ۲۱۸ نفر رسیده که اکثریت این مجلس را تشکیل می‌دهند. این نهاد قانونگذاری آمریکا ۴۳۵ عضو دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۸:۲۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان