arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

سازمان‌ملل: اذعان بن‌سلمان به مسئولیتش در قتل «خاشقجی» کافی نیست

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی در نشستی با عنوان «حقوق بشر و آزادی در عربستان تحت سیطره است» در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سازمان سیا اسناد قتل خاشقجی را منتشر کرده و سری بودن این اطلاعات را لغو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حاشیه مجمع عمومی این نهاد بین المللی تصریح کرد: اذعان بن‌سلمان به مسئولیتش در قتل «خاشقجی» کافی نیست.

به گزارش مهر به نقل از تله ریپُرتر، «اگنس کالامارد» (Agnes Kalamar) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی در نشستی با عنوان «حقوق بشر و آزادی در عربستان تحت سیطره است» در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: سازمان سیا اسناد قتل خاشقجی را منتشر کرده و سری بودن این اطلاعات را لغو کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: اذعان ولیعهد سعودی در مسئولیت خود در جریان این قتل کافی نیست. تحقق عدالت درباره خاشقجی مستلزم صبر، زمان و افشای دروغ هاست.

وی در این خصوص ادامه داد: بیان واقعیت به تحقق عدالت در این زمینه کمک می کند به همین علت خواهان افشای اسامی افرادی هستم که دستور قتل او را صادر کردند.

این در حالیست که ۴ مهر ماه بن سلمان اذعان کرد که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، تحت نظارت وی به انجام رسیده است.

نظرات بینندگان