arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه خواستار مذاکره ایران و آمریکا قبل از گام برجامی جدید تهران شد / لودریان : ما تلاش برای مذاکره میان آمریکا و ایران را ادامه می دهیم
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، «ژان ایو لودریان» به نمایندگان مجلس در پاریس گفت: ایران و ایالات متحده بیش از یک ماه فرصت دارند تا گفت و گو را برای کاهش تنش ها در خاورمیانه آغاز کنند.

وی از دو طرف خواست که قبل از آن که ایران گام چهارم را در کاهش تعهدات هسته ای در  ششم نوامبر (۱۵ آبان) اجرایی کند، قدمی در راستای دیدار و گفت و گو بردارند

بیانیه سازمان انرژی اتمی درخصوص کاهش تعهدات برجامی و تسریع فعالیت‌های هسته‌ای: مقامات و کارشناسان بین المللی در آینده نزدیک از دستاورد های جدید متخصصان ایرانی در حوزه فناوری هسته ای صلح آمیز مبهوت خواهند شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۲۰

سازمان انرژی اتمی ایران با توجه ویژه به منویات و نظرات قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فعالیت های هسته ای صلح آمیز کشور، ضمن ادامه کاهش تعهدات هسته ای کشور در برجام، با تمام توان علمی تخصصی، امکانات و تجهیزات خود و با هماهنگی کامل مدیریتی با رئیس جمهور محترم و رئیس شورایعالی امنیت ملی، به فعالیت های گسترده علمی و راهبردی و نیز دستیابی به توانمندی های جدید در حوزه های مختلف سخت افزاری و نام افزاری در چارچوب قوانین ملی و تعهدات پادمانی تا نیل به نتیجه مطلوب ادامه می دهد."

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است" کاهش تعهدات هسته ای کشور که بر مبنای بندهای پیش بینی شده در برجام و به منظور رسیدن به تعادل در تعهدات کشور در مقابل بهره گیری از مزایای این توافق انجام می شود، امری قانونی و حقوقی بوده و هیچ نقض تعهدی در آن وجود ندارد. همانگونه که بارها از سوی مسئولان نظام اسلامی تذکر داده شده است، در صورتی که طرف های توافق برجام به تعهداتشان احترام بگذارند و آنها را عملیاتی کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای کامل برجام باز خواهد گشت."

در پایان این بیانیه گفته شده است؛ یقین داریم همانگونه که پیشتر مقامات و کارشناسان بین المللی از دستاوردهای ارزشمند و افتخارآفرین سازمان مانند تولید سوخت بیست در صد حیرت زده شدند، در آینده نزدیک از دستاورد های جدید متخصصان ایرانی در حوزه فناوری هسته ای صلح آمیز مبهوت خواهند شد

حمایت پوتین از ترامپ در ماجرای استیضاح: به نظر من هیچ اتفاق اشتباهی رخ نداده / ترامپ از همتای خودش خواسته درباره معامله‌های احتمالاً فسادآمیز توسط کارکنان دولت قبلی تحقیق کند؛ رئیس هر دولتی موظف به انجام چنین کاری است
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۱۹

پوتین درباره متهم شدن ترامپ بابت سخنانی که در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین مطرح کرده گفت: «به نظر من هیچ اتفاق اشتباهی در اینجا رخ نداده. رئیس‌جمهور ترامپ از همتای خودش خواسته درباره معامله‌های احتمالاً فسادآمیز توسط کارکنان دولت قبلی تحقیق کند. رئیس هر دولتی موظف به انجام چنین کاری است.»

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: چیزی که در ایالات متحده شاهد آن هستیم این است که از هر بهانه‌ای برای حمله به رئیس‌جمهور ترامپ استفاده می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «الان مسئله اوکراین مطرح شده... آشکار شد که هیچ زد و بند مخفیانه‌ای بین روسیه و تیم ترامپ وجود نداشت... حالا یک بهانه دیگر درباره اوکراین پیدا شده است.»

در عراق چه خبر است؟ / اعتراضات به نجف و کربلا رسید / مصوبات شورای امنیت ملی عراق در پی افزایش اعتراضات مردمی
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۹:۴۶

دشورای امنیت ملی عراق برای بررسی افزایش حجم تظاهرات اعتراضی در عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل جلسه داد.

بر اساس بیانیه صادر شده توسط شورای امنیت ملی عراق پس از پایان این جلسه اعلام شده که برگزاری تجمعات،تظاهرات و آزادی بیان آزاد است .در بخش دیگری از این‌بیانیه اقدامات تخریبی در تظاهرات اعتراضی از سوی شورای امنیت ملی عراق محکدم شده است.

شورای امنیت ملی عراق همچنین وعده داده تا تمامی تدابیر لازم برای حمایت و حفاظت از شهروندان و املاک عمومی را انجام خواهد داد.شورای امنیت ملی عراق در این بیانیه با اشاره به خواست تظاهر کنندگان از رسانه ها خواسته تا در راستای منافع ملی کشور اقدام کنند.

ناجا: صدور برگ عبور موقت برای زائران فاقد گذرنامه از امروز
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۷:۴۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/10/742153_390.jpg

سردار محسن فتحی زاده در برنامه رادیویی درخصوص اربعین امسال، افزود: عبور از مرزهای قانونی کشور در هر شرایطی نیازمند داشتن گذرنامه است و به هیچ وجه فردی نمی تواند بدون داشتن گذرنامه از کشور خارج و یا وارد شود.

وی تصریح کرد: برآوردها نشانگر افزایش تقاضای سفر اربعین است و از ابتدای محرم تاکنون میزان تقاضا برای سفر به عتبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چندبرابری داشته است. امسال تقاضا برای صدور گذرنامه، نوگذرنامه و تمدید آن، افزایش داشته به طوری که شاهد حجم زیادی از مراجعه کنندگان به دفاتر "پلیس+۱۰" برای صدور گذرنامه هستیم.

سردار فتحی زاده افزود: افرادی که درخواست گذرنامه دارند و ممکن است با توجه به حجم تقاضای بالا، صدور گذرنامه زمان بر شود و احیانا نتوانند به زیارت عتبات برسند برایشان گذرنامه زیارتی موقت صادر می کنیم تا امکان سفر زیارتی اربعین را داشته باشند و سپس گذرنامه اصلی را تحویل آنان می دهیم. زائران می توانند پس از ثبت نام و در نوبت قرارگرفتن برای صدور یا تمدید گذرنامه با دریافت برگ تردد موقت به عراق سفر کنند، طراحی برگ تردد اربعین انجام شده و از امروز توزیع می‌شود.

وزارت بهداشت: تکذیب ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV به علت سرنگ آلوده/ راه انتقال مبتلایان به اطلاع آنها رسیده/ مردم به شایعات توجه نکنند
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۶:۰۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/10/742054_926.jpg

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

پوتین: ایران تمایل دارد روابط با آمریکا را به حالت قبل از تنش‌ها بازگردانده و به نوعی عادی‌سازی کند
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۵:۵۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/10/742012_591.jpg

پوتین با اشاره به دیدار و گفت‌وگوهایی که با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران داشته، تاکید کرد مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت سعودی آرامکو نیست.

وی ضمن اشاره به شکست خوردن تلاش‌های رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری دیدار بین روحانی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ارزیابی کرد که ایران تمایل دارد روابط با آمریکا را به حالت قبل از تنش‌ها بازگردانده و به نوعی عادی‌سازی کند.

نرخ خودرو در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ مهر ۹۸ / قیمت خودرو‌ها در مسیر گرانی!
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۴:۵۲

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۷۰۰,۰۰۰
۴۶,۳۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۱,۷۰۰,۰۰۰
۴۱,۰۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۳۰۰,۰۰۰
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۷۰۰,۰۰۰
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۶۰۰,۰۰۰
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۴,۳۰۰,۰۰۰
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰
کوییک دنده‌ای
۶۱,۷۰۰,۰۰۰
۶۰,۴۰۰,۰۰۰
۶۱,۲۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان 
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۲,۱۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۱,۳۰۰,۰۰۰
۸۰,۲۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۰,۵۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۴۰۰,۰۰۰
۷۴,۵۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۷۰۰,۰۰۰
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۰,۰۰۰,۰۰۰ 
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۶,۸۰۰,۰۰۰
۷۵,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
 ۹۱,۹۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
 ۹۱,۸۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
 ۷۴,۸۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
 ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ 
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
 ۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰ 
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ 
۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای
۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 اتوماتیک
۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
 ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
نرخ ارز در بازار امروز ۱۰ مهر ۹۸ / قیمت دلار در صرافی‌های آزاد ۱۱ هزار و ۳۹۰ تومان
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۴:۱۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/10/741940_808.jpg

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با 50 تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12هزار و 500 تومان است.

سخنگوی شورای نگهبان: لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی تایید شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۳:۵۶

عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه در توئیتر خود نوشت: لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، امروز در شورای نگهبان مورد تایید واقع شد.

رهبر معظم انقلاب: آمریکایی‌ها برای ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان به التماس افتادند
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۲:۴۹

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از فرماندهان شرکت کننده در مجمع فرماندهان سپاه پاسداران گفتند: آمریکایی‌ها در سیاست فشار حداکثری شکست خوردند. خیال میکردند اگر سیاست فشار حداکثری روی ایران متمرکز شود، جمهوری اسلامی مجبور به نرمش میشود؛ تا این ساعت به حول و قوه‌ی الهی فهمیدند فشار حداکثری، خودشان را دچار مشکل کرده و تا این اواخر برای اینکه یک حالت نمادینی برای تسلیم ایران درست کنند و رئیس‌جمهور کشورمان را وادار به ملاقات کنند به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی‌شان را واسطه قرار دادند؛ تا آخر هم موفق نشدند و این سیاست تا آخر هم شکست خواهد خورد.

محسن لرستانی به «افساد فی‌الارض» متهم شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۱:۰۰

سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است. وی افزود: پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او شاکی خصوصی ندارد. طبق ماده 286 قانون مجازات اسلامی مجازات افساد فی الارض اعدام ست.

توضیح روحانی درباره عدم ملاقات با ترامپ
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۰:۵۹

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت در مورد دلیل عدم ملاقات با ترامپ در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک توضیحاتی ارائه کرد. روحانی گفت: آنچه در نیویورک انجام گرفت، با حل مسأله فاصله داشت. ترامپ در آن ۲۴ ساعت که اوج اقدامات دیپلماتیک بود، ۲ بار گفت: میخواهیم تحریم‌ها را تشدید کنم؛ به دوستان اروپایی گفتیم کدام را باور کنیم؟  آن‌ها گفتند سیاست این چیز‌ها را دارد، اما به هرحال آمریکایی‌ها آماده اند! اگر حداقل و نه حداکثر اطمینان را حاصل می‌کردم که این مذاکرات نتیجه‌ای به نفع ملت ایران دارد، حتما این کار را می‌کردم. او همچنین گفت: برای هرگونه فداکاری آمده ام؛ اما فداکاری‌ای که به احقاق حق مردم و رفاه آنان منجر شود. راه تمام نشده و مسیر بسته نشده؛ اروپایی‌ها باز هم در حال تلاش هستند.

واکنش الجبیر به اظهارات ربیعی
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۰:۳۷

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: چیزی که سخنگوی دولت ایران اعلام کرد مبنی بر اینکه عربستان برای آن ها پیام هایی ارسال کرده است دقیق نیست؛ مساله ای که اتفاق افتاد این است که برخی کشورهای برادر برای کاهش تنش تلاش کردند و ما نیز به آن ها گفتیم که عربستان دائما برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تلاش می کند.  الجبیر ادامه داد: در رابطه با چیزی که سخنگوی دولت ایران در مورد کاهش تنش در یمن به آن اشاره کرد نیز اعلام می کنم که عربستان در رابطه با مساله یمن با ایران صحبت نکرده و نخواهد کرد زیرا یمن مساله خود مردم یمن با تمام تشکلات آن است، دلیل بحران یمن را نقش بی ثبات کننده ایران خواند.

پمپئو: ایران نفت «آدریان دریا ۱» را به سوریه منتقل کرده
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۰:۳۶

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: با وجود وعده «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به بریتانیا مبنی بر اینکه نفتکش آدریان دریا ۱ محموله نفت خود را به سوریه تحویل نخواهد داد، این نفتکش اکنون نفت خود را به ساحل سوریه منتقل کرده است. پمپئو در ادامه توئیت خود که همراه تصویری ماهواره ای از پهلوگرفتن این نفتکش در ساحل سوریه منتشر شده، این سئوال را مطرح کرده که «اگر این نفت به سوریه تحویل داده شود آیا جهان ایران را پاسخگو نخواهد دانست؟»

ریال ۴۰ درصد تقویت شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۹:۵۵

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به شکست سیاست تحریمی دشمن نوشت: امروز درست نسبت به یک سال پیش، پول ملی ۴۰درصد تقویت شده، رشد تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است.

هیاتی از طالبان با عمران‌خان دیدار می‌کند
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۹:۱۷

بر اساس اعلام رسانه های پاکستانی هیاتی از طالبان افغانستان به ریاست "ملاعبدالغنی برادر" امروز با "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد.

کره شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۹:۱۴

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با اعلام آزمایش جدید موشکی کره شمالی گزارش داد موشک هایی که کره شمالی پرتاب کرده است گمان می رود موشک بالستیک پرتاب شده توسط زیر دریایی (SLBM) از نوع پوکوک سونگ (Pukkuksong ) است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۹:۱۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان