arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۷ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لغو سفر رییس مجلس به ترکیه در پی وقوع عملیات نظامی در خاک سوریه
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۱۵

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که بنا به دعوت رسمی رییس مجلس ترکیه ، بمنظور شرکت در اجلاسی پارلمانی عازم استانبول بود، سفر خود را در پی وقوع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه لغو کرد.

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی: خبر منتسب به اینجانب در مورد رفع فیلتر تلگرام جعلی و ساختگی است / من هیچگونه مصاحبه‌ای در این مورد نداشته‌ام
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۱۵

برخی رسانه‌ها به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داده‌اند که احتمال دارد تا پایان ماه صفر یعنی دو هفته دیگر، تلگرام رفع فیلتر می‌شود. فیروزآبادی در گفتگو با خبرفوری این خبر را تکذیب کرده است.

براساس خبری که برخی کانال‌ها منتشر کرده‌اند، ابوالحسن فیروزابادی دبیر شواری عالی فضای مجازی کشور گفته است: تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند اما چون فیلترینگ با دستور قوه قضاییه صورت گرفته، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود .

او گفته، با حضور جناب رئیسی در راس این قوه مکاتبات جدیدی صورت گرفته و امیدواریم که نتیجه مثبت بگیریم.

براساس خبر منتشر شده، فیروزآبادی این را هم گفته که متاسفانه آسیب های اجتماعی حاصل از فیلترینگ و گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از فیلتر شکن بسیار بیشتر از قبل زمان فیلترینگ بوده . بسیاری از کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام نیز بشدت آسیب دیده اند .

فیروزآبادی تاکید کرده، امیدواریم تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته شود .

بیانیه ترامپ درباره عملیات ترکیه در سوریه:
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۱۴

 عملیات ترکیه را تایید نمی‌کنیم / گفته بودم در جنگ‌های بی‌پایان شرکت نمی‌کنیم / هیچ نظامی آمریکایی در این منطقه حضور ندارد / ترکیه متعهد شده از اقلیت‌ها از جمله مسیحیان محفاظت کند / آنکارا مسئول نگهداری اسرای داعشی و جلوگیری از قدرتگیری دوباره آن‌هاست / اوضاع را به دقت رصد می‌کنیم

کارگران هفت‌تپه آزاد شدند
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۱۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تایید این خبر گفت: کارگران هفت تپه آزاد شدند و هیچ کارگری در خصوص موضوع هفت تپه در بازداشت نیست.
پویا همچنین افزود: این افراد امروز همگی آزاد شدند و در این خصوص بازداشتی نداریم.

عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۱۲

 اردوغان: هدف ما نابودی کریدور تروریستی در مرز جنوبی مان است / کردهای سوریه دو شهر ترکیه را خمپاره‌ باران کردند / فرانسه و انگلیس خواستار جلسه شورای امنیت شدند / انتشار گزارش هایی در مورد کشته شدن غیرنظامیان / ناتو: مطمئنیم حمله ترکیه حساب شده و متناسب است / آلمان: آنکارا حملاتش در شمال سوریه را متوقف کند / رویترز: با آغاز حمله ترکیه، کردهای سوریه عملیات خود علیه داعش را پایان دادند / ترامپ: عملیات ترکیه را تایید نمی‌کنیم؛ گفته بودم در جنگ‌های بی‌پایان شرکت نمی‌کنیم

روحانی: با تنگتر شدن فیلتر انتخابات، نتیجه مثبت‌تر نمی شود
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۴۰

رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های آینده با بیان اینکه پیروزی این جناح و یا آن جناح مهم نبوده، بلکه باید اجازه دهیم، ملت پیروز شود، تأکید کرد: باید بگذاریم همه جناح‌ها، احساس پیروزی کنند؛ باید به همه فرصت دهیم تا در این اجتماع شرکت کنند. رئیس جمهور اظهار داشت: نباید اینقدر سختگیری کرده و فشار بیاوریم و فکر کنیم هر چه این فیلتر را تنگ‌تر کنیم، نتیجه مثبت‌تری خواهد داشت. روحانی افزود: مردم خودشان خوب می‌فهمند و بهترین ها را انتخاب می‌کنند. بویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی که عمدتاً محلی بوده و مردم کاندیداها را بهتر می‌شناسند و انتخاب می‌کنند.

امارات بخشی از نیروهایش را از جنوب یمن خارج کرد
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۳۹

مسؤولان و شاهدان محلی یمنی سه شنبه شب گزارش دادند که دولت امارات بخشی از نیروهایش را از شهر عدن در جنوب یمن خارج کرده است.

ظریف: در شرایط کنونی باید تنش‌ها با همسایگان را به حداقل برسانیم
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۳۹

ظریف وزیر خارجه گفت: در این شرایط بایستی تنش‌ها با دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه به حداقل رسیده و این تنش‌ها مدیریت شود تا توان ملی روی هدفهای آتی یعنی مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا و گذار از این شرایط متمرکز شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان