arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

مطهری: ظاهرا مسئولان برگزاری انتخابات، تمایل زیادی به مشارکت بالای مردم ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطهری می گوید یکی از راهبرد های دشمن مشارکت پائین مردم در انتخابات است و برخی از مسئولان اجرایی انتخابات نیز به این امر دامن می زنند.

 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه پیش بینی می کنید دشمنان جمهوری اسلامی و ضد انقلاب برای تاثیر گذاری بر انتخابات مجلس نهم از چه روش هایی استفاده می کنند، با اشاره به موضوع رد صلاحیت ها، گفت: فکر می کنم خودمان کمک کردیم که مشارکت در سطح پائینی باشد. بالاخره فضای سیاسی کشور را باز نکردیم تا اطلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند، و رد صلاحیت ها هم به گونه ای است که ظاهرا مسئولان برگزاری انتخابات تمایلی زیادی به مشارکت بالای مردم ندارند.

در حالی که وزیر کشور بعد از پایان ثبت نام انتخابات در کنفرانس خبری میزان رد صلاحیت ها در انتخابات مجلس نهم را 17 درصد عنوان کرد، مطهری می گوید: «رد صلاحیت ها به مشارکت مردم صدمه می زند.»

مطهری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا ممکن است به چالشی همانند انتخابات ریاست جمهوری مواجه شویم با تفکیک این دو انتخابات، اظهار داشت: فکر نمی کنم؛ چون انتخابات مجلس حساسیت انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و بعید می دانم چالش امنیتی در انتخابات مجلس داشته باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به اینکه چه رقمی را برای مشارکت مردم در تهران پیش بینی می کنید، تصریح کرد: اگر در فرصت باقی مانده یک فضای رقابتی ایجاد شود، و لیست های جدید و مستقل هم وارد عرصه  شوند و امکان رقابت بین منتقدان و حامیان دولت ایجاد شود، مشارکت افزایش خواهد یافت.

حضور در لیست های انتخاباتی در شرایطی که مطهری به طور مستقل ثبت نام کرده و وارد عرصه شده است، دیگر موضوعی بود که وی درباره آن، اظهار داشت: بنده به طور مستقل کاندیدا شدم و هر گروهی مرا در لیست خودش قرار دهد، مخالفتی ندارم. اما در بین لیست های موجود، لیست جبهه متحد اصولگرایان را ترجیح می دهم.

او حضور در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را هم رد نکرد و گفت: این در دست خودشان است ، هر کس دوست داشت اسم مرا در لیست خود قرار می دهد، بنده مانع نمی شوم.
نظرات بینندگان