arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

استقبال کردهای سوریه از پیشنهاد روسیه برای گفت‌وگو با دمشق/ خواهان خودمختاری شمال و شرق سوریه هستیم/ از روسیه می‌خواهیم نقش حامی و ضامن را ایفا کند

کردهای سوریه که خود را در مقابل حمله احتمالی ترکیه به خط مرزی شمال، تنها می‌بینند، از پیشنهاد روسیه برای گفت‌وگو با دمشق، استقبال کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فارس نوشت: آنچه «خودمختاری شمال و شرق سوریه» خوانده می‌شود، از پیشنهاد روسیه برای گفت‌وگو با دمشق استقبال کرد.

هم‌زمان با تحولات شمال سوریه که ترکیه قصد دارد به مناطق مرزی سوریه حمله و شبه‌نظامیان کُرد را از آنجا خارج کند، روسیه پیشنهاد داد که کُردهای سوریه با دمشق گفت‌وگو وکنند.

به گزارش وبگاه خبری «رووداو»، «خودمختاری شمال و شرق سوریه» وابسته به کردها، امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند که به پیشنهاد روسیه «مثبت» نگاه می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که «ما در خودمختاری شمال و شرق سوریه، به سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره گفت‌وگو بین ما و دولت سوریه به دید مثبت نگاه می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که نقش حامی و ضامن را ایفا کند تا نتایجی عملی داشته باشد».

وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد که موضع مسکو بر این اساس است که مشکلات در سوریه با گفت‌وگو میان دولت مرکزی و نمایندگان کُرد حل خواهد شد.

ترکیه از چند روز پیش اعلام کرده است که قصد دارد در منطقه شرق رود فرات که تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد، عملیات نظامی را آغاز کند. کاخ سفید روز دوشنبه گذشته، در بیانیه‌ای از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه خبر داد و گفت، نمی‌تواند در مقابل حمله ترکیه از شبه‌نظامیان کرد، دفاع کند.

پیش از این، بارها مسئولان سوری به کُردهای وابسته به آمریکا پیشنهاد کردند که با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و به آمریکا تکیه نکنند چون به گفته دمشق، هیچ نتیجه‌ای جز شکست در انتظارشان نخواهد بود. سرانجام آمریکا اعلام کرد که در مقابل حمله ترکیه از کردها حمایت نخواهد کرد و اکنون گروه‌های کرد، در حال بررسی گزینه گفت‌وگو با دولت سوریه هستند.

نظرات بینندگان