arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ماجرای خبر رفع فیلتر تلگرام / اظهارات انتخاباتی روحانی خطاب به شورای نگهبان / ترکیه اوضاع منطقه را به هم ریخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

لغو سفر رییس مجلس به ترکیه - علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که بنا به دعوت رسمی رییس مجلس ترکیه ، بمنظور شرکت در اجلاسی پارلمانی عازم استانبول بود، سفر خود را در پی وقوع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه لغو کرد.

ماجرای خبر رفع فیلتر تلگرام - برخی رسانه‌ها به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داده‌اند که احتمال دارد تا پایان ماه صفر یعنی دو هفته دیگر، تلگرام رفع فیلتر می‌شود. فیروزآبادی این خبر را تکذیب کرده است. 

کارگران هفت‌تپه آزاد شدند - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تایید این خبر گفت: کارگران هفت تپه آزاد شدند و هیچ کارگری در خصوص موضوع هفت تپه در بازداشت نیست. پویا همچنین افزود: این افراد امروز همگی آزاد شدند و در این خصوص بازداشتی نداریم.

عملیات نظامی ترکیه در سوریه آغاز شد - «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. دقایقی پیش از اعلام آغاز عملیات توسط رئیس‌جمهور ترکیه، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق در شهر «رأس‌العین» حمله کردند. منابع محلی از وقوع حداقل چهار انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

روحانی: با تنگتر شدن فیلتر انتخابات، نتیجه مثبت‌تر نمی شود - رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های آینده با بیان اینکه پیروزی این جناح و یا آن جناح مهم نبوده، بلکه باید اجازه دهیم، ملت پیروز شود، تأکید کرد: باید بگذاریم همه جناح‌ها، احساس پیروزی کنند؛ باید به همه فرصت دهیم تا در این اجتماع شرکت کنند. رئیس جمهور اظهار داشت: نباید اینقدر سختگیری کرده و فشار بیاوریم و فکر کنیم هر چه این فیلتر را تنگ‌تر کنیم، نتیجه مثبت‌تری خواهد داشت. روحانی افزود: مردم خودشان خوب می‌فهمند و بهترین ها را انتخاب می‌کنند. بویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی که عمدتاً محلی بوده و مردم کاندیداها را بهتر می‌شناسند و انتخاب می‌کنند.

امارات بخشی از نیروهایش را از جنوب یمن خارج کرد - مسؤولان و شاهدان محلی یمنی سه شنبه شب گزارش دادند که دولت امارات بخشی از نیروهایش را از شهر عدن در جنوب یمن خارج کرده است.

آیا ظریف درباره کاهش تنش با عربستان صحبت کرد؟ - ظریف وزیر خارجه گفت: در این شرایط بایستی تنش‌ها با دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه به حداقل رسیده و این تنش‌ها مدیریت شود تا توان ملی روی هدفهای آتی یعنی مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا و گذار از این شرایط متمرکز شود.

نظرات بینندگان