arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸

همتی: ذخایر اسکناس ارزی در یک‌سال گذشته افزایش یافته‌است / هیچ‌کس جز مردم و مسوولان ایران به منافع ملی ما فکر نمی‌کند / مشکلات فعلی کشور قابل حل است / نیاز ارزی از صادرات غیرنفتی تامین شد

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ذخایر اسکناس ارزی کشور طی یک‌سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است و برای بهبود بیش از پیش این شرایط نیز تلاش می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همتی: ذخایر اسکناس ارزی در یک‌سال گذشته افزایش یافته‌است / هیچ‌کس جز مردم و مسوولان ایران به منافع ملی ما فکر نمی‌کند / مشکلات فعلی کشور قابل حل است / نیاز ارزی از صادرات غیرنفتی تامین شد«عبدالناصر همتی» جمعه شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که با حضور تعداد زیادی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، افزود: علاوه بر آن امسال بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور برای واردات از طریق صادرات غیرنفتی تامین شده است.

وی اضافه کرد: درخواست من از همه فعالان اقتصادی کشور این است که شرایط کشور را درک کنند زیرا کشورمان در شرایط ویژه‌ای است و هیچ‌کس جز مردم و مسوولان ایران به منافع ملی ما فکر نمی‌کند.

وی بیان کرد: مشکلات فعلی کشور قابل حل است ولی باید در کنار هم برای رد شدن از موانع موجود تلاش کنیم.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مشکلات صادرکنندگان استان در نحوه برگشت ارز حل می‌شود، ادامه داد: باید سعی کنیم بین صادرات و واردات تعادل ایجاد کنیم که در این خصوص نقش فعالان اقتصادی بسیار اثرگذار است.

همتی با ابراز خرسندی از دیدارها و جلسات خوب و سازنده امروز خود با فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی، گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری ضروری است و از این‌رو معاونت ارزی بانک مرکزی تلاش خواهد کرد مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات را برطرف کند.

رییس کل بانک مرکزی در پایان با تعدادی از تولیدکنندگان استان به صورت جداگانه ملاقات و مسائل آنان را بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات آنها را صادر کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان