arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

دبیرکل اتحادیه عرب: امنیت سوریه بخشی از امنیت ملی عربی است / ترکیه برای تغییرات بزرگ در ماهیت جمعیت شمال سوریه تلاش می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده این اتحادیه درباره سوریه، ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه خواستار توقف آن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست امروز وزرای خارجه عرب درباره سوریه، با محکوم کردن حمله ترکیه به شمال سوریه، گفت که ترکیه برای تغییرات بزرگ در ماهیت جمعیت این منطقه تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امنیت سوریه بخشی از امنیت ملی عربی است، از ترکیه خواست تا عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کرده و نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، ابوالغیط با تأکید بر اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، تجاوز به خاک یک کشور عربی و حاکمیت آن است، گفت که ترکیه مسئول این تجاوز خطرناک است.

وی تشریح کرد که هدف از تجاوز ترکیه به سوریه، جداسازی بخشی از خاک سوریه است.

او خواستار مداخله شورای امنیت و ضرورت دستیابی به توافقنامه بین‌المللی در محکومیت تجاوز ترکیه به سوریه و توقف فوری این تجاوزات شد.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که ترکیه برای اشغال مناطق شمال سوریه و طرد ساکنان آن تلاش می‌کند و گزارشات نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از خانه و کاشان خود آواره شده‌اند و علاوه بر آن نگرانی درباره پاکسازی نژادی در این منطقه وجود دارد.

نظرات بینندگان