arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

تهدید رییس‌جمهور چین درباره اوضاع هنگ کنگ: بدن جدایی‌طلبان متلاشی و استخوان‌هایشان خُرد خواهد شد

رییس جمهوری چین تهدید کرد هرگونه تلاش برای تجزیه کشورش با اجساد متلاشی شده و استخوان‌های خُرد شده، خاتمه خواهد یافت. دولت چین، ایالات متحده آمریکا را به تحریک جدایی طلبان در هنگ کنگ متهم می کند. اعتراضات ضدچینی ماه‌های گذشته در هنگ کنگ از سوی نیروهای امنیتی دولت محلی سرکوب شده اما گزارش‌هایی از آمادگی نیروهای چینی برای ورود به این شبه جزیره به منظور سرکوب اعتراضات منتشر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری چین تهدید کرد هرگونه تلاش برای تجزیه کشورش با اجساد متلاشی شده و استخوان‌های خُرد شده، خاتمه خواهد یافت.

به گزارش "سی‌ان‌ان ترک"، "شی‌جن پنگ" رییس جمهوری چین این اظهارات را در حاشیه دیدار دیروز خود (یکشنبه) با نخست وزیر نپال مطرح کرده است.

او بدون اشاره مستقیم به تحولات در هنگ کنگ، به کشورهای خارجی تحریک کننده معترضان در هنگ کنگ هم هشدار داد که آب در آسیاب می‌کویند.

او در تهدیدی آشکار گفت: " هر کسی که تلاش کند تا در هر جایی از کشور جدایی و تفرقه ایجاد کند، تمام بدنش متلاشی شده و استخوان‌هایش خُرد خواهد شد و هر نیروی خارجی که از چنین اقداماتی در راستای ایجاد جدایی و تفرقه کشور حمایت کند، از سوی مردم چین متوهم و خیال پرداز است."

"شی جن پنگ" به عنوان نخستین رییس جمهوری چین در 22 سال گذشته به نپال سفر کرده است.

دولت چین، ایالات متحده آمریکا را به تحریک جدایی طلبان در هنگ کنگ متهم می کند. اعتراضات ضدچینی ماه‌های گذشته در هنگ کنگ از سوی نیروهای امنیتی دولت محلی سرکوب شده اما گزارش‌هایی از آمادگی نیروهای چینی برای ورود به این شبه جزیره به منظور سرکوب اعتراضات منتشر شده است.

دولت ایالات متحده آمریکا که با چین در یک جنگ تجاری تمام عیار است، از خواسته های معترضان هنگ کنگی حمایت کرده است. آمریکا اخیرا به بهانه سرکوب اقلیت‌های ساکن در چین، تحریم های اقتصادی علیه 28 شرکت چینی وضع کرده است.

منبع: عصر ایران

نظرات بینندگان