arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

هشدار سازمان غذا و داروی ایالات متحده به زنان: در مصرف لبنیات هورمونی احتیاط کنید

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به زنان هشدار داده است که در هنگام خرید لبنیات سعی کنند از لبنیاتی استفاده کنند که حاوی مقادیر کمتری از هورمون باشند. اما چگونه؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به زنان هشدار داده است که در هنگام خرید لبنیات سعی کنند از لبنیاتی استفاده کنند که حاوی مقادیر کمتری از هورمون باشند. اما چگونه؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب،این هشدار در شرایطی مطرح می شود که بسیاری از لبنیات اساسا فاقد برچسبی هستند که نشان می دهد هورمونی هستند یا خیر. بر همین اساس است که نمی توان با اطمینان این نوع لبنیات را خریداری کرد.

دولت فدرال از تولید کنندگان محصولات لبنی درخواست کرده است که برچسبی را  به محصولات لبنی بیفزاید که نشان می دهد این محصولات هورمونی هستند، این درخواست بر این اساس مطرح شده که خوراکی های حاوی هورمون خطر  سرطان پستان را در زنان افزایش می دهد یا روند توسعه این بیماری را در افراد مبتلا به سرطان افزایش می دهد.

بر اساس نتایج مطالعه سازمان غذا و داروی ایالات متحده، محصولاتلبنی  پرچرب و هورمونی می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را 53 درصد در زنان افزایش دهد. سرطان پستان سالانه بیش از 240،000 زن را مبتلا می کند و باعث مرگ بیش از 40،000 نفر می شود.

نیل بارنارد ، رئیس بخش پژوهشی و مطالعاتی زنان در سازمان غذا و دارو در بیانیه مطبوعاتی گفت: "به جای اینکه تولید کنندگان پنیر نوارهای صورتی همدردی سرطان سینه را روی محصولاتشان بزنند، ترجیح می دهیم برچسب های  هشدار ابتلا به بیماری را روی پنیرها اضافه کنند. ما می خواهیم زنان بدانند كه پنیر لبنی می تواند آنها را در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دهد."

البته این موارد به این معنی نیست که زنان نباید پنیر مصرف کنند. مصرف لبنیات کم چرب می تواند برای اغلب زنان مفید باشد. حتی اضافه کردن لبنیات کم چربی به رژیم های غذایی می تواند مزایایی داشته باشد، از جمله خطر سرطان را کاهش دهد.

نظرات بینندگان