arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۵ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توافق جدید برگزیت به تائید شورای اروپا رسید
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۰:۲۰

دونالد توسک رئیس شورای اروپا در نشست خبری در بروکسل این خبر را اعلام کرد و افزود از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خرسند نیست و در این اتحادیه همواره به روی لندن باز است.

وی گفت: واقعیت این است که امروز توافقی را در اختیار داریم که از بروز هرج و مرج میان اتحادیه اروپا و انگلیس پس از برگزیت جلوگیری می‌کند. از اینرو شورای اروپا از کمیسیون و پارلمان اروپا دعوت کرد تا اقدامات لازم را برای اجرای برگزیت در تاریخ یکم نوامبر ۲۰۱۹ اتخاذ کنند.
ژان‌کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هم طی سخنانی در همین نشست اظهار داشت که از دست‌یابی به توافق برگزیت خرسند و تسلی خاطر پیدا کرده است. او گفت این توافق از یک سو ضامن برقراری صلح و ثبات در ایرلند و از سوی دیگر مشکلات قانونی ناشی از برگزیت را برطرف می کند.

ترکیه نامه ترامپ به اردوغان را به زباله دان انداخت
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۳۱

شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک روز پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد ترکیه نامه دونالد ترامپ خطاب به رئیس جمهوری ترکیه را که خارج از عرف دیپلماتیک به رشته قلم درآمده بود، به زباله دان انداخته است.

امارات برای حل مباحث با ایران پیش قدم شده
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۸

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه با وجود برخی خامی‌ها از سوی کشورهای همسایه می‌دانستیم که به مرور این کشورها به مرور به ما نزدیک می‌شوند افزود: امروز همان روزها رسیده و روابط اماراتی‌ها به آرامی تغییر کرده و سعودی‌ها هم به تدریج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبیات‌شان مسالمت‌آمیزتر شده است.

ادعای بی بی سی: زم را دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۷

بی بی سی به نقل از منبعی آگاه در دولت عراق مدعی شد: روح‌الله زم را دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت کرده و تحویل ایران داده است. این منبع گفت زم بیش از یک روز در بازداشت دستگاه اطلاعاتی عراق بود و سپس مطابق موافقتنامه استرداد مجرمین به ایران تحویل داده شد.

متین ستوده با قرار کفالت آزاد شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۶

روز گذشته متین ستوده یکی از بازیگران سینما و تلویزیون به دادسرای ارشاد احضار و با قرار کفالت آزاد شد

اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر بریگزیت به توافق رسیدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۶

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت توافق برگزیت نهایی شد. این توافق باید در کمیسیون اروپا و پارلمان انگلیس به تصویب برسد.

امارات برای حل مباحث با ایران پیش قدم شده
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۶

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه با وجود برخی خامی‌ها از سوی کشورهای همسایه می‌دانستیم که به مرور این کشورها به مرور به ما نزدیک می‌شوند افزود: امروز همان روزها رسیده و روابط اماراتی‌ها به آرامی تغییر کرده و سعودی‌ها هم به تدریج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبیات‌شان مسالمت‌آمیزتر شده است.

آمار‌هایی از میزان تولید بنزین در کشور
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۷:۲۴

 روزانه ۹۱ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو تولید می‌شود / ۴۵ میلیون لیتر آن در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس استاندارد یورو ۵ دارد / شازند، اصفهان، بندرعباس و تبریز سایر پالایشگاه‌های تولیدکننده بنزین یورو هستند

بیانیه مشترک مرکل و مکرون درمورد برجام
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۴۹

رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در بیانیه ای مشترک با اعلام حمایت دو کشور از توافق هسته ای ایران، خواستار پایبندی تهران به تمام تعهداتش در ذیل این توافق بین المللی شدند. این دو رهبر اروپایی همچنین نگرانی خود را از افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس به دنبال حمله به زیرساخت های سعودی و علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام کردند.

دعوا ترامپ و پلوسی بالا گرفت
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۴۳

جلسه ترامپ با رهبران کنگره به جنجال کشیده شد. پس از آنکه ترامپ نانسی پلوسی را «سیاستمدار درجه سه» خواند، ابتدا پلوسی و سپس چارلز شومر و استنی هویر رهبران اقلیت و اکثریت دمکرات در سنا و مجلس نمایندگان، جلسه را ترک کردند. پلوسی پس از ترک نشست گفت: تاکنون برای ایمنی ترامپ دعا می‌کردم، حالا باید برای سلامتی اش دعا کنیم؛ ترامپ در این جلسه به شدت از کوره دررفت. ترامپ هم در توئیتر نوشت که پلوسی به کمک فوری نیاز دارد؛ او در «بالاخانه» خود مشکل دارد.

جت «یاسین» رونمایی شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۳۹

ارتش اعلام کرد: جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی یاسین در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد. این جت دارای 12 متر طول، چهار مترارتفاع و پنج و نیم تن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید. بال این هواپیما با بیش از 10متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیماهای آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار گیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند. وجود یک باله افقی کاملاً چرخان در دم این هواپیما محدودیت خلبان را برای انجام مانورهای مختلف و به خصوص خروج از حالت «اسپین» یا سقوط دورانی برطرف می کند. جت آموزشی پیشرفته «یاسین» از دوموتور توربو جت با قدرت رانش هفت هزار پوند بهره می‌برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیماهای جنگنده دنیاست. صندلی پران این هواپیما نسبت به نمونه‌های خارجی خود قادر است در سرعت صفر یعنی روی باند و در هر شرایطی فعال شده و سرنشین‌ها را در کسری از ثانیه تا 100 متر به بیرون از هواپیما پرتاب کند. میزان مسافت باندی که این هواپیما برای فرود احتیاج دارد تنها 700 متر است و هواپیمای «یاسین» حتی قابلیت فرود بر روی باندهای کوتاه را داراست.

ترامپ: آمریکا آماده مذاکره با ایران است
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۳۳

دونالد ترامپ گفت "آمریکا آماده مذاکره با ایران است." او مدعی شد: ایران به دردسر افتاده است. اقتصاد آنها دچار مشکلات جدی شده است. تولید ناخالص داخلی ایران ۲۰ درصد کاهش داشته که بی‌سابقه است؛ شاید هم ۲۵ درصد. ترامپ در عین حال ادامه داد: ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد. آنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند. او افزود: اگر گفت‌وگو کنند خوب است و اگر گفت‌وگو نکنند هم مشکلی نیست.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۳۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان