arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

ترامپ بعد از اعلام توافق آنکارا و واشنگتن: ما یک آتش‌بس ۵ روزه داریم؛ طی این ۵ روز، کُردها از منطقه امن خارج می‌شوند / دیگر به تحریم نیازی نیست، چون آنکارا کاری که لازم بوده را انجام داده است / ترکیه قدرت نظامی بالایی دارد

ما یک آتش‌بس ۵ روزه داریم. طی این ۵ روز، کُردها و برخی افراد دیگر از منطقه امن خارج می‌شوند. این همان چیزی است که ترکیه همیشه خواستار آن بوده است. پیکارجویان داعش که آنها را دستگیر کرده‌ایم، تحت کنترل شدید خواهند بود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ بعد از اعلام توافق آنکارا و واشنگتن: ما یک آتش‌بس ۵ روزه داریم؛ طی این ۵ روز، کُردها از منطقه امن خارج می‌شوند / دیگر به تحریم نیازی نیست، چون آنکارا کاری که لازم بوده را انجام داده است / ترکیه قدرت نظامی بالایی دارد«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اعلام خبر توافق آنکارا و واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در شمال سوریه در یک کنفرانس خبری درباره آن اظهار نظر کرد.

او گفت: «ما یک آتش‌بس ۵ روزه داریم. طی این ۵ روز، کُردها و برخی افراد دیگر از منطقه امن خارج می‌شوند. این همان چیزی است که ترکیه همیشه خواستار آن بوده است. پیکارجویان داعش که آنها را دستگیر کرده‌ایم، تحت کنترل شدید خواهند بود.»

ترامپ همچنین مدعی شد که آمریکا در این توافق به تمام آنچه در رویاهایش داشته دست پیدا کرده است. او گفت: «به تمام چیزهایی که می‌توانستیم رویای آن را داشته باشیم، دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم افرادمان را هم به کشور برگردانیم.»

او گفت: «روز بزرگی برای آمریکا است. روز بزرگی برای ترکیه است. روز بزرگی برای شریکان ما است که به سختی تلاش کرده‌اند. کردها عالی بودند. روز بزرگی برای کردها است. روز بزرگی برای تمدن است. بنابراین می‌خواهم از همه تشکر کنم.»

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تحریم ترکیه گفت: «دیگر به تحریم نیازی نیست، چون ترکیه کاری که لازم بوده را انجام داده است. برای تحریم نیازی به کنگره ندارم، چون می‌توانم تحریم‌هایی اعمال کنم که شدیدتر از تحریم‌های کنگره هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این کنفرانس خبری، یک گاف جدید داد و ترکیه را همسایه کشورش خواند. او گفت: «ترکیه قدرت نظامی بالایی دارد. ترکیه، یکی از دوستان ما و یکی از همسایه‌های ما است و آنها عضو ناتو هستند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان