arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۷ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهران به ایلام از ساعت 16 امروز تا اطلاع بعدی یکطرفه می‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۲:۳۴

بنابر اعلام سازمان راهداری محور مهران به ایلام از ساعت 16 امروز تا اطلاع بعدی یکطرفه می‌شود و مسیر جایگزین محور ایلام به مهران (ایلام-ملکشاهی-مهران) خواهد بود.

ترامپ: کنترل نفت خاورمیانه در اختیار آمریکاست
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۲:۳۳

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادها از سیاست‌هایش در قبال تحولات سوریه مدعی شد: ما کنترل نفت خاورمیانه را در اختیار گرفتیم؛ نفتی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم، نفتی که نگرانش بودند.

هوک: بغداد مانع سوءاستفاده ایران از ناآرامی های عراق شود
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۲:۱۰

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفت که راهبرد فشار حداکثری ما علیه ایران تغییر نکرده است. هوک افزود: کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه می یابد و شدیدتر خواهد شد. این مقام دولت آمریکا از بغداد خواست تا مانع از آنچه که او سوء استفاده ایران از ناآرامی های اخیر در این کشور خوانده، شوند.

کاهش 40 درصدی قیمت مسکن
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۰

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت واحد‌های متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهر‌های بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود، اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد. او بیان کرد: در واحد‌های مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

۳۸ کارمند در ماجرای ایمیل های کلینتون مقصر شناخته شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۹

نتیجه تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد که ۳۸ تن از کارکنان فعلی یا سابق این وزارت خانه در ۹۱ فقره نقض پروتکل های امنیتی مربوط به سرورهای کلینتون مقصر هستند.

۱۵۰ مگاوات برق استخراج بیت کوین قطع شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۹

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته 150 مگاوات برق ماینرها به دلیل استفاده از برق ارزان‌ برای استخراج رمز ارزها قطع شده است، گفت: وزارت صنعت و نیرو در حال تهیه دستورالعمل اجرایی برای استفاده ماینرها از برق هستند.

مطهری: شورای نگهبان عملا اصل 59 قانون اساسی را حذف کرده
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۷

علی مطهری گفت: «به نظر من اساسا تفسیر قانون اساسی باید به عهده نهادی بالاتر از شورای نگهبان باشد؛ مثلا مجلس مؤسسان یا خبرگان قانون اساسی یا مانند بعضی کشورها دادگاه قانون اساسی. شورای نگهبان چون یک نهاد انتصابی است ذی‌نفع است، لذا ممکن است تفسیرهای آن دقیق نباشد و عنصر سیاست در آن دخالت داشته باشد. مطهری گفت: «اصل ۱۱۳ روشن است و ابهامی در آن وجود ندارد و اساسا نیازی نبوده که شورای نگهبان آن را تفسیر کند. این اصل می‌گوید رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است. تفسیر شورای نگهبان از این اصل در سال۵۹ همین بوده . عجیب است که بعدا تفسیر خود را عوض کرده است. این امر نشان می‌دهد که نگاه سیاسی نیز دخالت داشته است. تفسیر بعدی شورای نگهبان از این اصل اساسا آن را بلااثر کرده و در واقع آن را از قانون اساسی حذف کرده است.»

افزایش قیمت بلیت مترو شیلی را ناآرام کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۵

اعتراض به افزایش بهای بلیط مترو که از 800 پزو به 830 پزو در ساعات اوج مسافر رسید شیلی را متشنج کرد. این در حالیست که پیش از این هم در ماه ژانویه بلیط مترو 20 پزو افزایش یافته بود.درگیری ها به تقابل پلیس و معترضان منجر شده. در پایتخت وضع فوق العاده اعلام و ایستگاه های مترو تعطیل شده اند.

اولین واکنش حزب‌الله به ناآرامی‌های لبنان
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۴

"شیخ علی دعموش" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله امروز در خطبه نماز جمعه در بیروت ضمن خودجوش توصیف کردن اعتراضات مردمی در نقاط مختلف لبنان، یادآور شد، قبلا در خصوص سیاست های اقتصادی نادرست و اعمال مالیات و سخت کردن شرایط برای مردم هشدار داده و اعلام کرده بودیم، این وضعیت موجب وخامت اوضاع شده و انفجار مردمی را به دنبال خواهد داشت. دعموش افزود: باید در مسوول دانستن دیگران دقت داشت زیرا جایز نیست دولت کنونی را مسوول فساد و ناکامی 30 سال اخیر دانست و یا حزب الله را که پرچم دار مبارز با فساد است، مسوول اقداماتی دانست که آن را رد می کند .

واژگونی یک دستگاه ون در عراق / مصدومیت ۱۵ زائر ایرانی
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۳

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مصدومیت ۱۵ زائر ایرانی در پی واژگونی خودرو در خانقین عراق و انتقال آنها به ایران خبر داد. او اضافه کرد: آمبولانس‌های عراقی این افراد را ابتدا به بیمارستان شهر خانقین منتقل کردند و پس از انجام اقدامات اولیه این مصدومان را برای تحویل به طرف ایرانی به مرز خسروی منتقل کردند.

اسامی 15 مصدوم منتقل شده به شرح زیر است:

1- مهدی دارابی قاسمی – کرمانشاه

2- محمدرضا اسفندی – بروجرد

3- مرتضی خوش صحبت – اندیمشک

4- محمود حسنی – همدان

5- عرفان دهنوی – کنگاور

6- علی قزلی – کرمانشاه

7- مصیب مهدوی راد – کرمانشاه

8- زهیر بلند قامت پور – تهران

9- محمد مهدی حسینی – تهران

10- امیر مجد – کرمانشاه

11- حمید عظیمی – همدان

12- غلامرضا عمادی واحد – همدان

13 مهدی رستگار دلجو – همدان

14- محمد طاها بلند قامت پور – تهران

15 بهرام دوست پرست – همدان

سعد حریری سه روز دیگر استعفا می دهد؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۲

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در سخنانی پس از گذشت دو روز از تظاهرات مردمی این کشور علیه مصوبه مالیات‌های جدید و نابسامانی اوضاع معیشتی اعلام کرد به شرکایش در دولت ۷۲ ساعت فرصت می‌دهد تا پیشنهادهای خود برای برون رفت از بحران اقتصادی را ارائه دهند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان