arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

بارش باران در شهرهای مرزی ایران و عراق / پیش‌بینی وضع هوای کرمانشاه، ایلام، مهران، اهواز، شلمچه، نجف، کاظمین و کربلا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات طی دو روز آینده (۲۸ و ۲۹ مهر) از بارش پراکنده باران در شهرهای مرزی کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش باران در شهرهای مرزی ایران و عراق / پیش‌بینی وضع هوای کرمانشاه، ایلام، مهران، اهواز، شلمچه، نجف، کاظمین و کربلا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات طی دو روز آینده (۲۸ و ۲۹ مهر) از بارش پراکنده باران در شهرهای مرزی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت جوی مرز خسروی (قصر شیرین) طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان خسروی فردا (۲۸ مهر) نیمه ابری، همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۹ مهر) نیمه ابری، همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی مرز مهران طی فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ مهر) گفت: آسمان مهران فردا قسمتی ابری ، گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده و کمینه و بیشینه دمای ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق با کمینه و بیشینه دمای ۲۳ و ۳۶ درجه سانتگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: آسمان شلمچه (خرمشهر) طی دو روز آینده کمی ابری، همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده خواهد بود. کمینه دما در شلمچه طی دو روز آینده به ترتیب ۲۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد و بیشنیه دما به ترتیب ۳۸ و ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که آسمان نجف نیز طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود، گفت: دمای هوا در نجف طی دو روز آینده در گرم‌ترین زمان به ۳۵ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان ادامه داد: آسمان کاظمین طی فردا (۲۸ مهر) صاف با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۹ مهر) نیمه ابری تا ابری با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی آسمان کربلا فردا (۲۸ مهر) صاف تا قسمتی ابری با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان کربلا (29 مهر) صاف گاهی ابری پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوا در کربلا طی روز دوشنبه به ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه درباره وضعیت جوی ایلام طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان ایلام فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ مهر) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. کمینه دمای هوا در ایلام طی این دو روز به ترتیب ۱۶ و ۱۵ درجه و بیشینه دمای نیز به‌ترتیب ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: آسمان اهواز نیز طی فردا (۲۸ مهر) قسمتی ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی پس فردا (۲۹ مهر) آسمان اهواز نیمه ابری گاهی ابری همرا با وزش باد با احتمال بارش پراکنده و حداقل دمای ۱۹ و حداکثر ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی کرمانشاه طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان کرمانشاه فردا ( ۲۸ مهر) نیمه ابری، گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل و حداکثر دمای ۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۲۹ مهر) نیز آسمان کرمانشاه نیمه ابری، گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان