arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

واکنش مدودف به تلاش‌ها برای وارد کردن بوسنی به ناتو: وارد کردن کشورهایی با تنش‌های داخلی به ناتو بسیار خطرناک است

نخست وزیر روسیه گفت، تلاش برای وارد کردن کشورهایی با تنش‌های سیاسی داخلی به ناتو اقدامی بسیار خطرناک است. وی پیش از سفر رسمی‌اش به بلگراد، صربستان گفت: شما درباره بوسنی و هرزگوین، جمهوری صرب بوسنی صحبت می‌کنید اما از کشورهای دیگر هم می‌توان نام برد. چه اتفاقی برای گرجستان دارد می‌افتد؟ و برای اوکراین. این کشورها تنش‌های سیاسی داخلی زیادی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش مدودف به تلاش‌ها برای وارد کردن بوسنی به ناتو: وارد کردن کشورهایی با تنش‌های داخلی به ناتو بسیار خطرناک است

نخست وزیر روسیه گفت، تلاش برای وارد کردن کشورهایی با تنش‌های سیاسی داخلی به ناتو اقدامی بسیار خطرناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در واکنش به سوالی درباره اینکه روسیه درباره تلاش‌ها برای وارد کردن بوسنی و هرزگوین به ائتلاف ناتو چه فکر می‌کند،‌ گفت: می‌بینید که تمامی این تلاش‌ها برای وارد کردن چنین کشورهایی با مشکلات و تنش‌های داخلی سیاسی به این ائتلاف نظامی بسیار خطرناک است.

وی پیش از سفر رسمی‌اش به بلگراد، صربستان گفت: شما درباره بوسنی و هرزگوین، جمهوری صرب بوسنی صحبت می‌کنید اما از کشورهای دیگر هم می‌توان نام برد. چه اتفاقی برای گرجستان دارد می‌افتد؟ و برای اوکراین. این کشورها تنش‌های سیاسی داخلی زیادی دارند.

نخست وزیر روسیه همچنین به این نکته اشاره کرد، کشورش در زمانیکه به دنبال تضمین امنیت ملی است، به منافع خود می‌اندیشد و ادامه داد: ما کشوری بزرگ دارای قدرت اتمی هستیم و برنامه برای ایجاد پایگاه‌های ناتو در مجاورت ما هرگز با خرسندی و رضایت خاطر نمی‌تواند باشد. ما همواره به این مساله واکنش نشان داده و هم به صورت نظامی و هم سیاسی به آن واکنش نشان می‌دهیم.

مدودف همچنین ادامه داد: زمانیکه ناتو تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر با مشکلات و درگیری‌های سیاسی داخلی را به سوی خود جذب کند، نخست با توافق درباره ایجاد ائتلاف ناتو مغایر است و دوم اینکه می‌تواند به بروز پیامدهای بسیار ناگوار منجر شود. به همین دلیل است که کشورهای عضو ناتو باید خوب فکر کنند پیش از آنکه چنین تصمیم‌هایی بگیرند.

نظرات بینندگان