arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ریزش ناگهانی و قابل توجه قیمت مسکن / ادعای عجیب بحرین درباره سلاح‌های ایران که برای نابودی نصف پایتختش کافی بود / روایت مطهری از حذف یک اصل قانون اساسی / آخرین اخبار از اعتراضات در لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای بحرین درباره سلاح‌های ایران که برای نابودی نصف پایتخت کافی بود - «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین مدعی انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به بحرین شد. او گفت: «این (سلاح و مواد منفجره) برای نابودی نصف منامه پایتخت بحرین کافی بود، مهم این است که ایران پیام درست یعنی همان پیام صلح و حسن‌همجواری بدهد و اگر این پیام را از تهران دریافت نکنیم، در آن صورت ایران مسئول است.»

ترامپ: کنترل نفت خاورمیانه در اختیار آمریکاست - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادها از سیاست‌هایش در قبال تحولات سوریه مدعی شد: ما کنترل نفت خاورمیانه را در اختیار گرفتیم؛ نفتی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم، نفتی که نگرانش بودند.

هوک: بغداد مانع سوءاستفاده ایران از ناآرامی های عراق شود - «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفت که راهبرد فشار حداکثری ما علیه ایران تغییر نکرده است. هوک افزود: کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه می یابد و شدیدتر خواهد شد. این مقام دولت آمریکا از بغداد خواست تا مانع از آنچه که او سوء استفاده ایران از ناآرامی های اخیر در این کشور خوانده، شوند.

کاهش 40 درصدی قیمت مسکن - حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت واحد‌های متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهر‌های بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود، اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد. او بیان کرد: در واحد‌های مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

۳۸ کارمند در ماجرای ایمیل های کلینتون مقصر شناخته شدند - نتیجه تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد که ۳۸ تن از کارکنان فعلی یا سابق این وزارت خانه در ۹۱ فقره نقض پروتکل های امنیتی مربوط به سرورهای کلینتون مقصر هستند.

۱۵۰ مگاوات برق استخراج بیت کوین قطع شد - سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته 150 مگاوات برق ماینرها به دلیل استفاده از برق ارزان‌ برای استخراج رمز ارزها قطع شده است، گفت: وزارت صنعت و نیرو در حال تهیه دستورالعمل اجرایی برای استفاده ماینرها از برق هستند.

مطهری: شورای نگهبان عملا اصل 59 قانون اساسی را حذف کرده - علی مطهری گفت: «اصل ۱۱۳ روشن است و ابهامی در آن وجود ندارد و اساسا نیازی نبوده که شورای نگهبان آن را تفسیر کند. این اصل می‌گوید رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است. تفسیر شورای نگهبان از این اصل در سال۵۹ همین بوده . عجیب است که بعدا تفسیر خود را عوض کرده است. این امر نشان می‌دهد که نگاه سیاسی نیز دخالت داشته است. تفسیر بعدی شورای نگهبان از این اصل اساسا آن را بلااثر کرده و در واقع آن را از قانون اساسی حذف کرده است.»

افزایش قیمت بلیت مترو شیلی را ناآرام کرد - اعتراض به افزایش بهای بلیط مترو که از 800 پزو به 830 پزو در ساعات اوج مسافر رسید شیلی را متشنج کرد. این در حالیست که پیش از این هم در ماه ژانویه بلیط مترو 20 پزو افزایش یافته بود.درگیری ها به تقابل پلیس و معترضان منجر شده. در پایتخت وضع فوق العاده اعلام و ایستگاه های مترو تعطیل شده اند.

سعد حریری استعفا می دهد؟ - سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در سخنانی پس از گذشت دو روز از تظاهرات مردمی این کشور علیه مصوبه مالیات‌های جدید و نابسامانی اوضاع معیشتی اعلام کرد به شرکایش در دولت ۷۲ ساعت فرصت می‌دهد تا پیشنهادهای خود برای برون رفت از بحران اقتصادی را ارائه دهند. در همین حال نصرالله دبیرکل حزب الله با استعفای او اعلام مخالفت کرد. در همین حال، خبر آمد که وزرای کار، خارجه، امور اجرایی و معاون نخست وزیر لبنان تصمیم به ترک دولت گرفته اند.

عقب نشینی دولت لبنان به دنبال تظاهرات مردم - "علی حسن خلیل" وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرد، در دیدار با نخست وزیر در مورد تنظیم بودجه بدون هیچ مالیات یا عوارض جدید توافق حاصل شد و تمام طرح هایی که در این خصوص ارائه شده بود، لغو می شود

 

نظرات بینندگان