arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

سمیر جعجع استعفای وزیران حزب خود از کابینه لبنان را اعلام کرد

رهبر حزب «نیروهای لبنانی» خواستار استعفای وزیران این حزب از کابینه سعد حریری نخست وزیر لبنان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر حزب «نیروهای لبنانی» خواستار استعفای وزیران این حزب از کابینه سعد حریری نخست وزیر لبنان شد.

شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه گزارش داد: سمیر جعجع هرگونه توافق با نخست وزیر درباره استعفای وزیران این حزب را از کابینه تکذیب کرد و گفت که از وزیران حزب نیروهای لبنانی خواسته‌ام از دولت استعفا کنند.

مقام لبنانی افزود: هیچ قصد و اراده ای جدی از سوی مسئولان لبنانی برای رفع بحران‌های کنونی مشاهده نمی‌کنیم.

جعجع گفت: دیگر اعتمادی به این نداریم که دولت کنونی توان تصمیم گیری‌های مناسب را داشته باشد.

این حزب دارای چهار وزیر در کابینه ائتلافی لبنان است. وزیران مستعفی عبارتند از: غسان حاصبانی معاون نخست وزیر، کمیل بوسلیمان وزیر کار، ریشار قیومجیان وزیر امور اجتماعی ، می شدیاق وزیر مشاور در امور توسعه اداری.

در حالی که بسیاری از محافل سیاسی لبنان استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان را در این شرایط، موجب بدتر شدن اوضاع می‌دانند، ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالست ترقی‌خواه و سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای لبنانی بر استعفای حریری تاکید دارند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز شنبه خود بر مخالفت با استعفای دولت تاکید کرد.

وی گفت: همه باید مسئولیت پذیر باشند و از تسویه حساب های شخصی خودداری کنند زیرا این اقدام لبنان را از نظر امنیتی و سیاسی به سمت نامعلومی سوق می دهد.

تظاهرات اعتراض آمیز در لبنان که شامگاه پنجشنبه آغاز شد، همچنان در برخی خیابان های اصلی بیروت به ویژه میدان "ریاض الصلح" در نزدیکی مقر نخست وزیری ادامه دارد.

چند روز قبل خبر اعمال تعرفه مالیاتی بر تماس با واتساب موجب شعله ور شدن خشم مردم شد تا جایی که برخی منابع لبنانی از جمله روزنامه "الجمهوریه" از اعتراضات مردمی تحت عنوان انتفاضه واتساپ یاد کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان