arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

کردهای سوریه: از مرزها عقب‌نشینی می‌کنیم / ترکیه: منطقه امن شامل تمام مناطق شرق فرات است

یکی از رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک از اقدامات برای خروج این نیروها از مناطق مرزی طبق توافق میان ترکیه و آمریکا خبر داد. این نخستین باری است که نیروهای سوریه دموکراتیک از خروج نیروهای‌شان از مناطق مرزی خبر می‌دهند. از سوی دیگر، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان گفت: منطقه امن شامل تمامی مناطق شرق فرات از جمله بخش‌هایی از استان رقه و دیرالزور می‌شود. آنکارا و واشنگتن در این باره به تفاهم کامل دست یافته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک از اقدامات برای خروج این نیروها از مناطق مرزی طبق توافق میان ترکیه و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، "ریدور خلیل"، مسؤول روابط عمومی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که این نیروها طبق توافق آنکارا و واشنگتن از مناطق مرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر میان دو شهر رأس العین و تل أبیض و عمق ۳۰ کیلومتر در داخل اراضی سوریه خارج خواهند شد.

وی افزود: عقب نشینی با صدور اجازه از سوی ترکیه برای خارج کردن نیروهای قسد و غیرنظامیان از شهر محاصره شده رأس العین آغاز خواهد شد. جزئی از این شهر شنبه با هماهنگی آمریکا تخلیه شد و اگر اتفاقی رخ ندهد، امروز نیز یک طرح برای تکمیل روند خروج از راس العین وجود دارد.

این نخستین باری است که نیروهای سوریه دموکراتیک از خروج نیروهای‌شان از مناطق مرزی خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به جزئیات منطقه امن در شمال سوریه، گفت: جزئیات و عمق منطقه امنی که قرار است ایجاد شود در نشست با مقامات آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و طرف ترکیه‌ای بر ضرورت ایجاد یک منطقه امن در مرزهای سوریه به عمق ۳۲ کیلومتر و طول ۴۴۴ کیلومتر تأکید کرد و در نهایت دو طرف در این باره به توافق رسیدند.

وی افزود: منطقه امن شامل تمامی مناطق شرق فرات از جمله بخش‌هایی از استان رقه و دیرالزور می‌شود. آنکارا و واشنگتن در این باره به تفاهم کامل دست یافته‌اند.

مشاور اردوغان در ادامه تصریح کرد: نبود توافقنامه کتبی میان ترکیه و آمریکا در این زمینه به هیچ وجه به معنای وجود اختلافات میان آنها در این باره نیست و نیروهای ترکیه منطقه امنی را که آنکارا طول و عمق آن را تعیین می‌کند، کنترل خواهند کرد.

نظرات بینندگان