arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

رئیس کمیسیون اصل نود: گزارش سانحه هواپیمای تهران-یاسوج ظرف دو ماه آینده در مجلس قرائت می‌شود / هنوز مقصران حادثه مشخص نشده‌اند

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: گزارش اعضای این کمیسیون درباره سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج ظرف دو ماه آینده در مجلس قرائت خواهد شد. او گفت: در گزارش تمام مسائل و موارد به صورت مفصل ذکر شده و گزارش کمیسیون اصل۹۰، برای تصمیم گیری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، اما هنوز گزارش جمع بندی نشده و نمی توان به صورت مشخص مقصران وقوع حادثه را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: گزارش اعضای این کمیسیون درباره سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج ظرف دو ماه آینده در مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، داود محمدی در گفت‌وگویی گفت: کمیسیون اصل۹۰ مجلس، از سال گذشته با وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به این پرونده ورود کرد و تاکنون جلسات کارشناسی بسیاری را برای بررسی این پرونده برگزار کرده است.

برگزاری جلسات مشترک با دستگاه قضا برای بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر بررسی های کامل و جامعی از سوی کمیسیون اصل۹۰ در مورد سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج صورت گرفته و در این راستا، جلساتی نیز با دستگاه قضا برگزار شد.

وی گفت: البته دستگاه قضا نیز به صورت جداگانه به پرونده سانحه هواپیمای تهران-یاسوج ورود کرده، اما با این وجود، مجلس نیز برای بررسی مستندات و اشتراک نظرات، جلساتی را با قاضی مربوطه برگزار کرد.

محمدی با بیان اینکه گزارش کمیسیون اصل۹۰ درباره سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج ظرف دو ماه آینده در صحن علنی قرائت خواهد شد، افزود: با جمع بندی و جمع آوری گزارشهای کارشناسانی که از طرف کمیسیون مسائل مرتبط با حادثه را بررسی کرده اند و همچنین اخذ نظرات نهایی قوه قضائیه، گزارش به زودی به صحن علنی ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اشاره به موضوعات مطروحه درباره نقش سازمان هواپیمایی در وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج، گفت: در گزارش تمام مسائل و موارد به صورت مفصل ذکر شده و گزارش کمیسیون اصل۹۰، برای تصمیم گیری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، اما هنوز گزارش جمع بندی نشده و نمی توان به صورت مشخص مقصران وقوع حادثه را اعلام کرد.

نظرات بینندگان