arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد: ساماندهی مرز «زرباطیه» تا اربعین سال آینده

فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: با هماهنگی مسئولان عراقی طرح ساماندهی مرز «زرباطیه» را آغاز خواهیم کرد تا قبل از شروع اربعین سال آینده، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: با هماهنگی مسئولان عراقی طرح ساماندهی مرز «زرباطیه» را آغاز خواهیم کرد تا قبل از شروع اربعین سال آینده، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مرزهای استان ایلام در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین فراخوان کرد تا حماسه باشکوه دیگری از اجتماع بزرگ وحدت مسلمانان خلق شود.

وی به برگزاری نشست‌های دیپلماسی متعدد با مسئولان عراقی قبل و حین ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در این نشست ها، نکات ریزی که در توافق نامه‌های قبلی برای سهولت در تردد زائران و امنیت مرزها داشتیم را بررسی و به سرانجام رساندیم که امسال به بهترین شکل ممکن کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به موج پایانی بازگشت زائران از مرزهای چهارگانه به کشورمان، تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه ناامنی و مشکل امنیتی در این مرزها و مسیر تردد زائران اربعین رخ نداده و عبور و مرور از مرز به نحو مطلوب در جریان است.

سردار رضایی به تکمیل زیرساخت های آن طرف مرز مهران در داخل خاک عراق با توجه به شرایط نامناسب فعلی تاکید و تصریح کرد: باید از همین الان به فکر تکمیل زیرساخت های آن سوی مرز باشیم چرا که این وضعیت در شرایط فعلی در شان زائران نیست.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد از نقطه صفر مرزی مهران به طول سه کیلومتر در داخل خاک عراق را با کمک طرف عراقی ساماندهی کرده، آسفالت و زیرسازی کنیم؛ همچنین علاوه بر ایجاد فضای سبز ، فضای مناسب برای تردد و برپایی موکب ها را نیز جانمایی کنیم .

وی خاطرنشان کرد: از طرف عراقی خواسته ایم نقشه های محوطه مرزی خود را هر چه زودتر در اختیار ما قرار دهند تا با هماهنگی مسئولان دو طرف، برنامه ریزی برای اجرای طرح ساماندهی مرز زرباطیه را آغاز کرده تا قبل از شروع اربعین سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هم اکنون شرایط مسیر تردد زائران ایرانی پس از خروج از مرز تا رسیدن به محوطه پارکینگ خودروها به هیچ وجه مناسب نیست و این مسئله موجب گلایه زائران شده که باید با همکاری طرف عراقی این بخش از مرز داخل خاک عراق نیز همچون مرز مهران به شکل آبرومندی ساماندهی شود.

سردار رضایی به دیدارهای متعدد خود با فرماندهان مرزی عراق در مرزهای مشترک مهران، چذابه، شلمچه و خسروی در ایام اربعین اشاره و بیان کرد: در این دیدارها همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا به صورت میدانی و با سرعت بیشتری مشکلات موجود را بر طرف و زائران با آسودگی خاطر از مرزها تردد کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش تردد زائران از مرز مهران، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال، بیش از 3 میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که معادل بیش از ۶۰ درصد تردد زائران از مرزهای چهارگانه بود.

قدردانی فرمانده مرزبانی ناجا ازعملکرد مرزبانان در ایام اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین در جلسه قرارگاه اربعین مرزبانی استان ایلام با عرض خداقوت به مرزبانان و دست‌اندرکاران برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی گفت: در کنار تهدیدات پیرامونی، در مرز مهران طی 24 ساعت گذشته، بیش از 300 هزار نفر زائر تردد کردند؛ عملکرد مثبت مرزبانان در تأمین امنیت مرزها و تسهیل تردد زائران در ایام اربعین، ناشی از روحیه معنوی و حسینی در بین آنهاست.

وی به دیپلماسی هدفمند مرزبانان با همتایان عراقی خود در مرزها اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های مرزی بین دو کشور ایران و عراق در اربعین، نشان از دیپلماسی فعال و قدرتمندی دارد که زائران در زمان برگشت به کشور، متوجه این روند مثبت بین دو کشور شدند.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر حفظ اقدامات امنیتی در مرزها تصریح کرد: کنگره عظیم اربعین حسینی ضرب شست محکمی به تکفیری‌ها و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بود و بخشی از این همایش پیاده روی توسط شما مرزبانان مدیریت شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان