arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پایان کار نتانیاهو؟ / اعلام آمادگی ظریف برای سفر به عربستان / ادعای تازه کریمی قدوسی درباره ۴ رابط روح الله زم در ایران / «بازی درآوردن» دلاری چند شرکت پتروشیمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبر مهم در اسرائيل؛ بنی گانتز مامور تشکیل کابینه می شود/ نتانياهو شكست خورد - «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسراییل که پیشتر از سوی این رژیم مأمور تشکیل کابینه شده بود امروز دوشنبه از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد. نتانیاهو در یک پیام ویدئویی اختیار تشکیل کابینه را به «روون ریولین»»، رئیس اسراییل بازگرداند و ریولین، بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی‌ و سفید را مأمور تشکیل کابینه کرد.

ترامپ: اگر مجبور شویم به ایران ضربه‌ای خواهیم زد که تا کنون وجود نداشته است - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حاشیه جلسه کابینه خود در جمع خبرنگاران مدعی شد: درست در زمانی در تلاش برای پایان دادن به جنگ‌هایمان هستم، ممکن است مجبور به آغاز جنگی دیگر شویم. ما در حال حاضر از لحاظ آمادگی در بهترین وضع خود هستیم. اگر ایران اقدامی کند، ضربه بی‌سابقه‌ای خواهد خورد. ما در حال حال بررسی گزینه‌هایی هستیم.

ظریف: آماده سفر به ریاض هستم - محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه المسیره گفت: تهران از هر ابتکار عملی برای کاهش تنش در منطقه استقبال می‌کند و برای پایان جنگ یمن همکاری خواهد کرد. او گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود، من آماده سفر به ریاض برای حل اختلافات خواهم بود.

نفتکش سابیتی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد - کشتی نفتکش سابیتی (Sabiti) که ۱۰ روز قبل هدف دو راکت قرار گرفت، امروز وارد آب‎های سرزمینی ایران شد و تا ۲ روز دیگر در جزیره خارک لنگر خواهد انداخت تا پس از بررسی‎‎های فنی و امنیتی و همچنین تخلیه بار، راهی یارد تعمیرات مجتمع کشتی‎سازی بندرعباس شود. نفتکش سابیتی ۱۹ مهرماه جاری در دریای سرخ و در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان هدف دو راکت قرار گرفت که در اثر این حمله بدنه و مخازن این کشتی آسیب دید.

شبنم نعمت زاده: پدرم برای من پدری نکرد - شبنم نعمت‌زاده در دفاعیات خود گفت: من به پدرم به عنوان یک مدیر مملکت مدیونم، اما او برای من پدری نکرد و من پدری نداشتم در تمام عید و تعطیلات در ماهشهر بودیم و چهل سال که پدر نداشتم دلم می‌خواهد جوانان از امثال این مدیر استفاده کنند وی همه‌جوره به همه مشاوره می‌دهد، اما برای من اصلا پدر خوبی نبود و من تنها کار کردم، در خانواده پدری نداشتیم صبح می‌رفت و شب می‌آمد من از صفر شروع کردم.

خبر مهم برای بدهکاران بانکی - بهره مرکب با مصوبه شورای پول و اعتبار از تسهیلات معوق حذف شده و بر این اساس، بانک‌ها حق دریافت سود از وجه التزام وام‌های معوق را ندارند.

کریمی قدوسی: یک رابط زم در دفتر آشنا دستگیر شده بود - جواد کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس در ادعایی تازه مدعی شد: سال 96 چهار رابط روح الله زم دستگیر شدند. به گفته او، از این چهار رابط یکی در دفتر آشنا، یکی در مجموعه ارتباطات دفتر رییس جمهور، یکی در دفتر بانک و چهارمی در قوه قضائیه بوده اند.

۲۱ کارگر آذرآب بازداشت شدند - دادستان اراک اظهار کرد: در جریان اعتراضات کارگری روز گذشته کارگران آذرآب که به درگیری بین نیرو‌های پلیس و کارگران منجر شد، ۲۱ نفر از کارگران بازداشت شدند. عباس قاسمی تصریح کرد: بستن ریل و ایجاد وقفه در حرکت قطار کار ناشایستی است که متاسفانه کارگران روز گذشته اقدام به این کار کردند.

طرح ژاپن و فرانسه برای اعطای ۱٨ میلیارد دلار به ایران - سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح مشترک فرانسه و ژاپن برای اعطای ۱٨ میلیارد دلار به ایران در ازای اجرای برجام بیان کرد: این همان طرح قبلی است که تاکنون بی‌نتیجه مانده است. ما جمع زدن ارقام را درک نمی‌کنیم. طرح مشابهی هم از سوی ژاپنی‌ها ارائه شده بود که می‌توانست کمک‌کننده باشد. من از طرح جدید اطلاعی جدیدی ندارم.

چند شرکت پتروشیمی‌ بازی در می‌آورند - وزیر نفت گفت: به‌عنوان کسی که از جناب رئیس‌جمهور مسئولیت کنترل نحوه بازگشت ارز شرکت‌های پتروشیمی را بر عهده دارم، باید بگویم؛ بیش از 95درصد شرکت‌های پتروشیمی‌ در بازگرداندن ارز بسیار خوب عمل می‌کنند و تنها چند شرکت به اصطلاح بازی در می‌آورند که برای پیگیری به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده‌اند اما پتروشیمی‌های بزرگ و اصلی مانند هلدینگ خلیج‌فارس، هلدینگ پارسیان و هلدینگ تاپیکو خیلی خوب عمل می‌کنند.

الجبیر: طبق "شواهد موجود" ایران مسئول حمله به تاسیسات آرامکو است - وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد که طبق شواهد به دست آمده، ایران به طور قطعی در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو دخیل بوده است. الجبیر افزود: «سلاحی که از آن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما آماده پاسخ به آن هستیم».

پمپئو: ترامپ آماده توسل به زور نظامی علیه ترکیه است - «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور «کاملاً آماده» است در صورت لزوم علیه ترکیه به اقدام نظامی متوسل شود. پامپئو در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما صلح را به جنگ ترجیح می‌دهیم. اما در صورتی که نیاز به اقدام به توسل به زور یا اقدام نظامی باشد باید بدانید که رئیس‌جمهور ترامپ کاملاً آماده انجام چنین اقدامی است.»

شکوری راد: عارف سرلیست اصلاح‌طلبان نمی‌شود - شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد در پاسخ به پرسشی درباره سر لیستی اصلاح طلبان و عدم تمایل عارف به این سر لیستی گفت: من مستقیما از اقای عارف چنین چیزی نشنیده‌ام ولی شنیده‌هایی وجود دارد که احتمالا بر اساس همان شنیده‌ها چنین مباحثی مطرح می‌شود. چندی پیش در حزب میزبان وی بودیم و خانم منصوری هم عضو هیات رییسه شورای عالی هستند و جلسات نزدیکی با ایشان دارند اما چنین چیزی مستقیما نشنیده‌ام البته برداشت من دور از این خبر نیست.

سخنگوی دولت: مردم در انتخابات اول مجلس، بدون شورای نگهبان به رجال معتدل و صاحب نامی رای دادند - ربیعی گفت: دکتر روحانی منکر موجودیت و قانونیت نهاد شورای نگهبان نیست و اگر به مجلس اول اشاره می کند اولا به تکثر این مجلس توجه دارد و ثانیا به حساسیت خود جوش ملت که با وجود نامزهای رادیکال در آن انتخابات، بدون شورای نگهبان به رجال معتدل و صاحب نامی رای دادند. الان هم با وجود شورای نگهبان این امکان وجود دارد که مردم بتوانند به گزینه های متنوعی رای دهند. کافی است این شورا عمل کند و اصل را بر مشارکت بگذارد.

نظرات بینندگان