arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

یادداشت‌های روزانه اعتمادالسلطنه، شنبه ۲۹ مهر ۱۲۶۷ / شاه: می‌خواهم امورات دولت را به مجلس وزرا تسلیم کنم

شاه فرمودند: «... می‌خواهم بعد از ماه صفر بیست روز تمام بیرون‌ها بروم. امورات دولت را به مجلس وزرا تسلیم کنم حتی امین‌السلطان را هم همراه نبرم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاه: می‌خواهم امورات دولت را به مجلس وزرا تسلیم کنمپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

صبح بعد از دارالترجمه دربخانه [دربار] رفتم. طلوزان [پزشک مخصوص شاه] به شاه عرض کرد: «برای سلامتی وجود مبارک بهتر این است چندی کار نکنید. به چند نفر از وزرا رجوع فرمایید.» شاه فرمودند: «همین خیال را دارم. می‌خواهم بعد از ماه صفر بیست روز تمام بیرون‌ها بروم. امورات دولت را به مجلس وزرا تسلیم کنم حتی امین‌السلطان را هم همراه نبرم.» این دفعه، اول دفعه است که از شاه این فرمایشات را می‌شنوم که امین‌السلطان سفر نیاید. خلاصه بعد از ناهار شاه، من خانه امین‌السلطان رفتم که امروز عصر آن‌جا تشریف می‌آورند. مشغول تدارک بودند. جمعی از متملقین امین‌السلطان که من‌جمله خودم هم بودم برای شاه پیشکش گذاشتند. از نقد و جنس قریب پنج هزار تومان بود. پیشکش من گلدانی بود که از مادام پیلو سی تومان خریدم. آن‌جا ناهاری خوردم. بعد منزل آمدم. عصر سفارت انگلیس رفتم. از آن‌جا خانه دندان‌ساز رفتم. دندان جلو را یکی کشیدم. همان‌طور با دهان خون‌آلود دربخانه رفتم. تا ساعت چهار حضور همایون بودم. بعد خانه آمدم.

نظرات بینندگان