arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

ترامپ: قرار است اتفاقاتی در ارتباط با کره شمالی رخ دهد؛ توافق‌های تجاری باورنکردنی در راه است / آمریکا کشتی کره شمالی را می‌فروشد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در جریان یک نشست اخیرش با کابینه دولت خود درباره تلاش برای انعقاد یک توافق با کره شمالی صحبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در جریان یک نشست اخیرش با کابینه دولت خود درباره تلاش برای انعقاد یک توافق با کره شمالی صحبت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ویک، ترامپ در جریان این نشست و در خاتمه آن به موضوع توافق‌های تجاری بین‌المللی پرداخت و گفت: این توافق‌های تجاری باور نکردنی هستند و فرقی نمی‌کند مربوط به کره شمالی باشند یا کره جنوبی و احتمالا در این مورد قرار است اتفاقاتی نیز در ارتباط با کره شمالی رخ دهد.

او در ادامه این صحبت‌هایش به صورت مبهم گفت: یکسری اطلاعات بسیار جالب درباره کره شمالی وجود دارد و خیلی اتفاقات در حال رخ دادن هستند و در مقطعی قرار است یک بازسازی‌های اساسی صورت گیرد

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: آمریکا اکنون صاحب کشتی باری کره شمالی موسوم به کشتی وایزهانست که سال‌ها به شکلی غیرقانونی از این کشور زغال سنگ خارج و به ماشین‌آلات وارد می‌کرد، است.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشتی وایز هانست که ۱۷ هزار و ۶۱ تن وزن دارد گمان برده می‌شود یکی از بزرگترین کشتی‌های باری کره شمالی باشد. جفری اس برمن یک دادستان ارشد آمریکایی در شهر نیویورک در بیانیه‌ای اظهار کرد: در روند توقیف این کشتی موضوع تصاحب آن توسط دولت آمریکا نهایی شده و به این ترتیب این کشتی کره شمالی رسما در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: دیگر از این کشتی برای پیشبرد برنامه‌های مجرمانه استفاده نخواهد شد.

کوین کاستل یک قاضی آمریکایی از دادگاه حوزه جنوبی نیویورک همچنین دستور داده که کشتی وایز هانست فروخته شده و عواید حاصل از آن به خانواده‌های شهروندان آمریکایی جان باخته بر اثر شکنجه‌های مقام‌های کره شمالی شامل دونگ شیک کیم و اتو وارمبیر تعلق بگیرد.

به گفته مقامات آمریکایی یک شرکت کره‌ شمالی از کشتی وایز هانست در بازه زمانی نوامبر ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۱۸ استفاده کرده تا زغال سنگ کره شمالی را به خریداران خارجی منتقل کرده و به جایش ماشین‌آلات وارد کره شمالی کند.

نظرات بینندگان