arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸

تظاهرات مردم گینه علیه رئیس جمهور / «آلفا کنده» قصد دارد برای سومین بار نامزد انتخابات شود

هزاران نفر از مردم جمهوری گینه کوناکری واقع در جنوب غرب آفریقا در اعتراض به تلاش مجدد «آلفا کنده» رئیس جمهوری که قصد دارد برای سومین بار نامزد انتخابات این کشور شود، تظاهرات کردند. آلفا کنده هشتاد و یک ساله از دسامبر ۲۰۱۰ تاکنون رئیس‌جمهوری گینه است. جمهوری گینه کشوری است واقع در شمال غربی آفریقا و سواحل اقیانوس اطلس که پایتخت آن شهر کوناکری است. جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر است که ۸۵ درصد آنان مسلمان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزاران نفر از مردم جمهوری گینه کوناکری واقع در جنوب غرب آفریقا در اعتراض به تلاش مجدد «آلفا کنده» رئیس جمهوری که قصد دارد برای سومین بار نامزد انتخابات این کشور شود، تظاهرات کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز، معترضان معتقدند که رئیس جمهوری این کشور ۱۲ نفر از شخصیت ها و چهره های مخالف حکومت را دستگیر و روانه زندان کرده است.

معترضان در کوناکری، پایتخت گینه با شعارهایی مانند «هرگز اتفاق نخواهد افتاد» و «بازداشت شدگان را آزاد کنید» تظاهرات کردند.

آلفا کنده هشتاد و یک ساله از دسامبر ۲۰۱۰ تاکنون رئیس‌جمهوری گینه است.

جمهوری گینه کشوری است واقع در شمال غربی آفریقا و سواحل اقیانوس اطلس که پایتخت آن شهر کوناکری است. جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر است که ۸۵ درصد آنان مسلمان هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان