arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸

نهمین روز اعتراضات؛ ارتش لبنان تظاهرکنندگان را به رعایت قانون فراخواند

در پی رفتارهای غیرقانونی برخی تظاهر کنندگان در مسدود کردن راههای ارتباطی پایتخت و توهین به عابران، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای در خصوص هرگونه رفتار غیرقانونی به تظاهرکنندگان هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی رفتارهای غیرقانونی برخی تظاهر کنندگان در مسدود کردن راههای ارتباطی پایتخت و توهین به عابران، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای در خصوص هرگونه رفتار غیرقانونی به تظاهرکنندگان هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، نیروهای ارتش لبنان با مشاهده موارد نقض قانون از سوی تعدادی از تحصن کنندگان با صدور بیانیه ای در خصوص ادامه چنین رفتارهایی که آزادی های عمومی و شخصی را نقض می کند، هشدار داد.

این در حالی است که در میدان "ریاض الصلح" واقع در قلب بیروت که از صبح امروز جمعه صحنه تحصن تعداد زیادی از معترضان بوده است، برخوردها و اختلافاتی بین تظاهرکنندگان مشاهده شد که ارتش با مداخله همه را به حفظ آرامش فراخواند.

این برخوردها پس از آن رخ داد که برخی افراد در صدد نفوذ بین تظاهرکنندگان و منحرف کردن شعارها و توهین به برخی مسئولان برآمدند.

همچنین پس از فراخوان روز گذشته تظاهرکنندگان مبنی بر تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری لبنان در "بعبدا" نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی همچنان در این محل مستقر هستند.

لبنان از شامگاه پنجشنبه گذشته (25) آبان صحنه تظاهرات گسترده مردمی است که در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر تماس با واتساپ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

در پی این اعترضات سعد حریری نخست وزیر لبنان طرح 24 ماده ای اصلاحات اقتصادی را به منظور برون رفت از بحران ارائه کرد که به تصویب هیئت دولت رسید اما این طرح به خشم و نارضایتی مردم پایان نداد و بسیاری از معترضان آن را ناکافی دانستند.

در این میان درخواست هایی مبنی بر استعفای دولت مطرح شد اما بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان لبنانی این اقدام را در شرایط کنونی خطرناک دانسته و اعلام کردند استعفای دولت موجب بروز خلا در کشور می شود. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی که به مناسبت اربعین امام حسین (ع) داشت با استعفای دولت مخالفت کرد.

اما ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه از همان روزهای نخست ناآرامی ها سعدحریری را به استعفا فراخواند وی شب گذشته نیز تغییر فراگیر در دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان