arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۵ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاکس نیوز: آزمایش دی‌ان ای مرگ البغدادی را تایید کرد
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۹:۴۰

مسئولان آمریکایی گفته‌اند که بررسی‌های دی‌ان ای نشان می‌دهد که جسد یکی از افراد کشته شده در حمله روز شنبه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه متعلق به ابوبکر البغدادی رهبر داعش است.

ترامپ: ابوبکر البغدادی در یک تونل در حالیکه مورد تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و به همراه سه فرزندش کشته شد / البغدادی داشت گریه می کرد و جیغ می زد؛ مثل یک ترسو و سگ مُرد / هیچ یک از نیروهای آمریکایی کشته نشدند
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۹:۴۰

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی اظهار داشت که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در عملیاتی شبانه کشته شده است.

وی افزود که هیچ یک از نیروهای امریکایی در این عملیات کشته نشده اند.

ترامپ گفت: البغدادی در یک تونل در حالیکه مورد تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. آزمایش دی‌ان‌ای، هویت او را تائید کرد.

وی اضافه کرد: البغدادی داشت گریه می کرد و جیغ می زد؛ او مثل یک ترسو مرد.

رئیس جمهوری امریکا تصریح کرد: من از روز اولی که بر سر کار آمدم گفتم او کجاست. یک ماه پیش سرنخ‌هایی از جای او پیدا شد.

وی ادامه داد: البغدادی برای چند هفته تحت نظارت اطلاعاتی قرار داشت. هشت بالگرد و شمار زیادی از جنگاوران عالی آمریکایی برای حمله به محل رفته بودند.

آموزش و پرورش: مدارس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه باز است
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۹:۳۸

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس در روزهای دوشنبه ششم آبان ماه و چهارشنبه هشتم آبان ماه تعطیل نیست.

«اسماعیل بخشی» پس از تشریفات تودیع وثیقه، آزاد می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۹:۳۸

فرزانه زیلابی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: با توجه به اینکه ملک مورد وثیقه برای موکلم در دزفول واقع شده، برای انجام تشریفات مربوط به وثیقه، نیابتی به دادسرای دزفول داده شد تا کارهای وثیقه انجام و در نهایت منجر به آزادی موکلم شود

بیانیه محمدعلی زم درباره دستگیری پسرش
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۰:۳۲

حجت السلام محمدعلی زم در بیانیه‌ای به دستگیری فرزندش واکنش نشان داد و نوشت: بازگرداندن روح‌الله به بهانه و‌ انگیزه زیارت موالیان(ع) و ملاقات با مرجعیت شیعه سرزمین عراق و سپس انتقال او به ایران عزیز را، برگ دیگری از برکت خداوندی در حق او و خویش پنداشته و آن را نشانی از صفای باقیمانده، طینت پاک، فطرت نیالوده و رسوب‌نیافتگی زنگارهای دنیازدگی و برخی اتهام‌های منتسب در وجود او، دانسته و بابت نعمت سلامت و بازگشت او، سر و سجده به آستان بیکران حضرت کریم ارباب می‌ساییم! او نوشت:ک برخلاف ادعای قصه‌پردازان دروغگو، هیچ‌یک از اعضای خانواده در تمهید شرایط و مقدمات سفر و دستگیری روح‌الله مشارکت نداشته اما همه ما، خاضعانه بر خود لازم می‌دانیم که نسبت به الطاف و راهبری‌های رهبرِ همیشه‌بزرگوار و فرزانهٔ خود و عزیزان زحمتکش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکر باشیم.

کره‌شمالی: ممکن است دوستی کیم با ترامپ تا پایان سال به اتمام برسد
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۰:۳۱

"کیم یونگ چول" مقام ارشد دولت کره شمالی در بیانیه ای متذکر شد که این یک اشتباه است اگر آمریکا تاریخ اتمام دوستی میان "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا را که تا پایان سال جاری است ، نادیده بگیرد. وی ادامه داد که رهبر کره شمالی پایان سال جاری را مهلت زمانی برای مذاکره با امریکا تعیین کرد.

نظریه بررسی مجدد صحنه قتل میترا استاد به دادگاه
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۰:۳۰

حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی گفت: نظریه کارشناسی در مورد بررسی مجدد صحنه قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران، به دادگاه تحویل داده شده است. وی افزود: این گزارش کارشناسی که به بررسی مجدد صحنه قتل اشاره دارد هنوز به ما ابلاغ نشده است. وکیل نجفی گفت: هنوز نظریات کارشناسی را ندیده‌ایم و احتمالا نتیجه ظرف دوتا سه روز آینده به ما ابلاغ خواهد شد.

ابوبکر البغدادی کشته شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۸

نیوزویک به نقل از مقام های آمریکا مدعی شده «ابوبکر البغدادی»، «با اطمینان بالا» در استان ادلب سوریه کشته شد. پنتاگون هم اعلام کرد بعد از ورود نیروهای آمریکایی به محل استقرار سرکرده داعش، البغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری‌اش، خودش را کشته و همسران او نیز کشته شدند. قرار است ارتش آمریکا برای اطمینان، آزمایش دی ان ای انجام دهد. رویترز گفته ایران هم از طریق سوریه در جریان هلاکت بغدادی قرار گرفته.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۰۳:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان