arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۸ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس قوه قضاییه: مرجع شایسته برای بحث درباره لوایح مرتبط با FATF، دانشگاه و جامعه حقوقی است
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مرجع شایسته برای بحث درباره لوایح مرتبط با FATF، دانشگاه و جامعه حقوقی است. گاهی محافظه‌کاری به حقوقدانان اجازه نمی‌دهد به موضوعات ورود کنند اما در جایی که بحث‌ پایه‌های محکمی دارد و بعضی مسائل مسلم است، جامعه حقوقی و خصوصا بسیج حقوقدانان نباید عرصه را خالی بگذارند و اجازه دهند امر باطلی به عنوان امر حق یا امر حقی به عنوان یک مقوله بد و ناشایست در ذهن مردم جلوه داده شود

۴۸ ساعت مهم برای عراق/ تهدید مقتدی صدر برای حضور نیروهایش در منطقه سبز بغداد در صورت عدم استعفای عادل عبدالمهدی
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۸

شفقنا نوشت: گفته می شود، مقتدی صدر تهدید کرده است که در صورت استعفا نکردن عادل عبالمهدی، نیروهایش را به منطقه سبز بغداد وارد کرده و تا استعفای نخست وزیر خارج نخواهد شد که ابن اقدام بسیار خطرناک است

اسماعیل بخشی آزاد شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۷

فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، گفت که موکلش اسماعیل بخشی با تودیع وثیقه 750 میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.اسماعیل بخشی در جریان تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود.

آمریکا: شش کشور خلیج فارس تحریم شبکه مالی سپاه پاسداران را اجرا می‌کنند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۷

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات همراه با آمریکا ائتلافی با نام "مرکز مقابله مالی با تروریسم یا "تی‌اف‌تی‌سی" ایجاد کرده‌اند.

بیانیه جامعه مدرسین با امضای آیت الله یزدی: همزمان با ایام اربعین، شاهد بی‌مبالاتی‌ها در قالب سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان بودیم / برخی مسئولان می کوشند در هر فرصتی حاشيه‌سازی کرده و فضای کشور را دوقطبی کنند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۶

مسئولان باید ضمن رسيدگی به وضع نابسامان معيشت مردم، علاوه بر تعامل عزتمند با جهان، با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی، از ظرفيت‌های کم‌نظير جوانان متدين و انقلابی به‌طور ویژه استفاده کنند و بکوشند مشکلات و آلام اين مردم عزيز را کاهش دهند. بی‌ترديد حل مشکلات در گروِ مديريت صحيح، رعايت موازين اسلامی و قطع امید از دنیای استکبار و وابستگان آن‌هاست.

هشدار وزیر اقتصاد: خروج از لیست سیاه FATF دشوار است؛ هشدار داده اند که مهلت مان دیگر قابل تمدید نیست
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه پس از پایان مهلت تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی اف.ای.تی.اف (FATF)، به صورت خودکار وارد بلک لیست می‌شویم، گفت: برای خروج از بلک لیست باید «برنامه اقدام» بنویسیم که امکان دارد شرایط سخت‌تری در آن مطرح شود.

واعظی در مورد رفراندوم: متوجه نیستم کسانی که مخالف یک اصل قانون اساسی هستند به چه چیزی اشکال دارند / مخالفان لوایح FATF مسئولیت عدم تصویب لوایح را بپذیرند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۴

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: متاسفانه صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند، مواضع دولت و سخنان موافقان را پخش نمی‌کند. بلکه بیشتر سخنان افراد خاص که مخالف هستند را پخش می‌کند، حتی سخنان رئیس جمهوری را بریده بریده منتشر می‌کند.

رهبر معظم انقلاب: مطالبات مردم عراق و لبنان بحق است، اما باید بدانند در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تحقق است / به دلسوزان عراق و لبنان توصیه میکنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند / نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۴

فرمانده کل قوا در خصوص حفظ عوامل پیروزی یک مأموریت ویژه برای نیروهای مسلح بیان کردند و افزودند: نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند و آرایش و آمادگی های لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند، زیرا طبق فرموده خداوند متعال در قرآن، فتنه از کشتار و قتل نیز بدتر است.

جزئیات ادعایی از گام چهارم برجامی/ سانتریفیوژهای جدید روشن می‌شوند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۳

مهر نوشت: با بررسی اظهارات مسئولان در زمینه گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام می توان به این نتیجه رسید که ایران اقداماتی چون رونمایی از زنجیره ۳۰ تایی IR۶، افزایش ظرفیت غنی‌سازی، راه‌اندازی قسمت ثانویه راکتور اراک و همچنین ماشین سوخت‌گذار آن و رونمایی از سانتریفیوژهای نسل جدید IR۷ و IR۸ و IR۹ را در دستور کار دارد.

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۲۲:۲۲

معاون امنیتی، انتظامی و اجتماعی استانداری ایلام از بسته شدن مرز مهران تا اطلاع ثانوی خبر داد. وی با اشاره به صادرات از مرز مهران افزود: خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

مدیرمسئول کیهان: سفارت آمریکا و عربستان را اشغال کنید
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۳۳

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت:امروزه تمامی اسناد و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که فتنه اخیر در عراق از سوی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان مدیریت می‌شود بنابراین بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که تسخیر این دو کانون فساد و فتنه، اولین و ضروری‌ترین گام برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر عراق است

ظریف: تا هر زمان که سوریه بخواهد می‌مانیم
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۳۱

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیران خارجه ترکیه‌ و روسیه‌ گفت: روسیه و ایران تا زمانی که دولت و مردم این کشور بخواهند حضور خود را در سوریه حفظ خواهند کرد.

چین و آمریکا آبان ماه توافق نامه تجاری امضا می کنند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۳۱

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ به نقل از منابع مطلع نوشت: چنانچه موضوع خاصی در روزهای آینده باعث مناقشه دوباره طرفین نشود، توافقنامه تجاری چین و آمریکا را دونالد ترامپ و «شی جین پینگ» روز ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ۱۳۹۸) امضا خواهند کرد. چین قبول کرده است بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کند و واشنگتن نیز اعمال تعرفه های بیشتر بر چین را متوقف کرده است با این حال واشنگتن هنوز درباره ۱۶۰ میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چینی در ماه دسامبر اعلام نظر نکرده است.

جبهه پایداری: جزئی از شورای ائتلاف اصولگرایان نیستیم
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۲۸

حجت‌الاسلام "ناصر سقای بی‌ریا" عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ائتلاف با دوستان اصولگرا روی شاخص‌ها و عدم سهم‌خواهی تاکید داریم، خاطرنشان کرد: هیچ نماینده‌ای از جبهه پایداری به شکل رسمی در شورای ائتلاف اصولگرایان حضور نداشته است.

موسسات «عقد آریایی» پلمب شدند
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۲۸

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پلمب موسساتی خبر داد که مراسم عقد آریایی برگزار می‌کردند. او گفت: ۱۰ موسسه در استان تهران، ۱۴ موسسه در استان البرز و ۱۰ موسسه در سایر استان‌های کشور به علت برگزاری مراسم عقد آریایی پلمب شدند. مظفری افزود: در حال حاضر پرونده ۲۱ نفر از افراد شاغل در این موسسات به اتهام جعل عنوان در دادسرای سعادت آباد در حال رسیدگی است. او با بیان اینکه تعداد کمی از دفاتر ازدواج رسمی نیز درگیر این مراسم بودند که با موسسات غیرمجاز به صورت مشارکتی اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند، گفت: در کل کشور ۵ دفترخانه حکم تعلیق موقت گرفتند و پرونده آن‌ها به دادسرای انتظامی سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

انتخابات زودهنگام در انگلیس
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۲۷

به دنبال تلاش‌های بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، نمایندگان پارلمان این کشور با برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) موافقت کردند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان