arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰

نخست‌وزیر قطر: تنگه هرمز برای تمام جهانیان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر قطر تنگه هرمز را یک گذرگاه آبی بین‌المللی دانست که از آن "تمام جهانیان" است.

به گزارش ایسنا، شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی قطری العرب گفت: تنگه استراتژیکی هرمز که 35 درصد از نفت جهان از آن‌جا عبور می‌کند، از آن جهانیان است. این تنگه یک گذرگاه آبی بین‌المللی است که از آن ما نیست بلکه از آن تمام جهانیان است و امیدواریم که ایران و جامعه‌ی جهانی به واسطه کانال‌های دیپلماتیک به تفاهم برسند و به این ترتیب فتیله بحران پایین کشیده شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران پیش از گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که متعهد به تعهدات بین‌المللی است همواره اعلام کرده که لنگرگاه ثبات و صلح و امنیت هم در منطقه و هم در جهان است.

وی با بیان این که ما بیش از هر کشور دیگری به دنبال تامین امنیت خلیج فارس هستیم، افزود: به هر حال امنیت خلیج فارس یک امنیت جمعی است. کسی حق ندارد خارج از حوزه خلیج فارس و خارج از این منطقه تشخیص‌دهنده این که چه کسی از منافع خلیج فارس بهره‌مند شود و چه کشوری از این منافع بهره‌مند نشود، باشد و این امر مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وزیر امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به عنوان یکی از عناصر عمده حفظ امنیت خلیج فارس عمل کرده و هم‌چنان هم عمل خواهد کرد. ما به همان میزان که به تعهدات بین‌المللی‌مان متعهد هستیم از حقوق خودمان هم دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که حقوق ملت ایران زیر سوال برود و خدشه‌ای به آن وارد شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
2
2
قطر بايد به اندازه مساحت کشورش حرف بزند و پايش را به اندازه گليمش دراز کند، و الا...........!
نظرات بینندگان