arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۱
تعداد نظرات: ۲۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
در حاشیه تکرار اتهامات یک کارگردان به زنان سینمای ایران

نعوذ باالله ، اگر خلق غیب دان بودی.../ آقای سلحشور! از خانه ی "ابلیس" به در شو !

- مصطفی فقیهی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اساساً پرداختن به برخی، باعث مزید شهرت است و البته آرزویی دیرین برای آن جماعت، اما هدف در این مقال نه فلان شخصیت، که ایستادگی و مقابله ایست از در حکمت، با این  زبان تند و تیز پرحدت و منقش به زنگار تهمت که چندی است جولان می دهد در این خاک و تربت پرفضیلت و برنمی تابد هیچ حقیقت و نه حتی نصیحت!

چندان که عام ترین مردمان نیز مستحضرند، اینروزها تهمت و افترا و تردید و شائبه سازی، به فرهنگ غالب گفتاری در کشور تبدیل شده و در این میان برخی، بی پرواتر از سایرین، مفنورترین عبارات و واژگان تاریخ را نثار مخالفین خود می کنند. نه! اشتباه نکنید، موضوع ارتباطی با دولت و سیاست بازی هایش ندارد، بلکه اینبار فردی که خود را از جنس هنر می داند، به سیاق همسنگرانش در سیاست، کلام و گفتار و زبان خود را آلوده کرده به "عبارات موهن" و سرشار از تهمت.

سلحشور کارگردان تلویزیون که برخی آثار تلویزیونی پرمخاطب را به لطف داستان های شنیدنی قرآنی و بهای بیش از اندازه تلویزیون، و رفقای بالایی، تحویل مخاطبان میلیونی داده، به جای آنکه هماره همان داستان های قرآنی را سرلوحه ی رفتار و سکنات خویش قرار دهد، زنان سینمای ایران را فاحشه و سینمای کشور را "فاحشه خانه" خوانده است.

او گرچه یکبار به جبر و فشار روزگار، از زنان سینما عذرخواهی کرد اما پس از اقدام گلشیفته، به زعمش بهانه مهیا شد تا با ایراد اتهام و افترا و افشاگری و برکشیدن تیغ تهدید و تخریب  این و آن و البته گرفتن ژست پیش گو ، "اهلیت" دیگران را نفی و این چنین  " اهلیت " خویش را ثابت کند.

ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه

مست از خانه برون تاختهای یعنی چه

این شخصیت فخیمه در سخنان جدید و تئوری سازی های خلق الساعه اش که توسط یک سایت حامی دولت مطرح شده، به آسانی و بدون اطلاع از واقع ماجرا، کلیت زنان سینمای ایران را در کمال بی اخلاقی و بی انصافی به چوب افتراهای ناروا و اتهام های ناسزا بسته، از کاهی کوه ساخته و بی هیچ دلیل موجهی، هر آنچه از بغض و کینه داشته نثار آنان کرده، انبان سراسر دروغ و تهمت و توهین بر دوشش را گشوده، تمنیات نفسانی و عقده های فروخورده و غبارسالیان گرفته خود از "اصحاب سینما" را در قالب ها و محمل هایی چنین به معرض نمایش مردم شریف و نجیب و فهیم ایران نهاده ؛ به آن امید که به یاری  اوضاع کواکب و نوع چینش و گردش ستارگان ، به انضمام زنجیره ای از اخبار و تحلیل هایی مشابه ( که در ماه های اخیر چند نمونه آن را شاهد بوده ایم)  تشویش یا زمینه های کاهش اعتماد را در ذهن مردم و متولیان ایجاد کرده ، اعتماد آنان به سلامت و صداقت آنان متزلزل سازد و اگر مراد یاری کند مقدمات برخوردهای سخت تر با مجموعه "سینما  " را فراهم آورد .

وی مدتی است از"بدحادثه" و استقبال شایان مخاطبان سریال های تلویزیونی اش، به جمع "بزرگان ساختگی" پیوسته است و به نظر می رسد چند سالی است نان از همین سفره "اباحی گری در اتهام سازی بر دندان می گیرد" و دیری است به حق در وادی خود، سرآمد این صناعت است و خدایگان جماعت اهل غضب!

در مورد این نوع اظهارات و وظیفه ی نهادهای مسئول، ذکر نکاتی چند ضروری به نظر می رسد:

یکم.

سلحشور در سخنان پیش و پسینش، چنان فضایی در گفتار خویش می آفریند که گویی بیشتر مردم سیرت پلید و سرشت غیرانسانی و اغراض شیطانی دارند و باید قلیلی که به زعم خود بر صراط مستقیمند، در عرصه های مختلف، دست چین شوند.


اما به راستي چگونه ممكن است  كسي كه به قول خود بهترین موسیقی خود را قرآن دانسته و به اشتباه مدعي اطلاع از آموزه هاي ديني ست، چنين سخنانی را  آنقدر ممكن بداند كه حاضر باشد  براي اثبات خطای ندیده ی برخی، خدای وار، عیوب را برکشد و ابلیس گونه، آنها را به دروغ و تهمت  كه از اكبر كبائر است  متوسل کند.

نقد صوفي نه همه صافي و بي غش باشد

اي بسا خرقه كه مستوجب آتش باشد

و به قول جناب سعدی (علیه الرحمه)، خداوند - عزوجل -  می بیند و می پوشد و همسایه نمی بیند و می خروشد!

نعوذ با الله ، اگرخلق غیب دان بودی

کسی به حال خود ازدست کس نیاسودی


دوم. پرداختن به ضعف هاي مردمان، حتی اگر راست باشد نشانه ضعف شخصيت ، سستي ايمان و هم خانگي با ابليس است و اگر دروغ و تهمت باشد ، نمادي ست از جهنم ، و به واقع اگر كساني چنين به حوزه تاثیرگذاران یا اداره کنندگان جامعه وارد شوند ، از آنجا که اخلاق ندارند ؛ آداب نمي دانند.  دین و اخلاق نمی شناسند و به هر قيمتي مي خواهند رقيب را بي حیثیت كنند و خود جاي او بنشينند ،  اگر وضع مردم بدتر نشود بهتر نخواهد شد.

کما اینکه جناب سلحشور که در این میان و در این چند ساله که روزگار لگام در کف با کفایت او و امثالش نهاده و ایام به کامش و شرایط به نفعش بوده  و چونان اویی که از فرط  مهرورزی هرچه خواسته کرده، خانه سینما را به تعطیلی کشانده و به مدد جمع پر توان دوستان، از اشاعه هر ناروا و ناسزایی در مورد مخالفان کوتاهی نکرده و به طرفه العینی، پروسه "تبدیل مخالف به معاند" را مهیا ساخته است.

هر شبنمی دراین بحر صد بحرآتشین است

دردا که این معما شرح وبیان ندارد

جای سئوال از " سلسله جنبانان غضب " است که به واقع، او و حامیان سخنانش، تا چه حد دچار باد دماغ  و کیش شخصیت شده اند که خود را فراتر ازهر قانون، شرع، جایگاه و مقامی پنداشته، به سادگی آب خوردن، دست به کار ساخت و پرداخت "تسلسل" دروغ و "دور" باطل، خبر دروغ و تحلیل بر پایه دروغ شوند ؟
 
حال آنکه حضرت حق، برای آبرو و حیثیت انسانها ارزش قائل است تا جایی که  غیبت و تهمت و دروغ و امثال آن را در شمار بزرگترین گناهان قرار داده و حرمت و آبروی انسان را از حرمت کعبه بالاتر دانسته است.

به راستی چگونه می توان نام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را بر زبان راند و چنین آسوده خاطر و بی باکانه، تهمت زد و افترا بست ؟

مگر همین پیامبر بزرگ نفرموده اند : المومن حرام کله، عرضه و ماله و دمه ..الا وان شر امتی اللذین یکرمون مخافه شرهم، الا ومن اکرمه الناس اتقاء شره فلیس منی ...  همه داشته های مسلمان مانند : آبرو ، مال و جان حصار ممنوع الدخول برای همگان است ...

یا انکه در وصیتش به مولا علی می فرماید: یاعلی ایاک والکذب فان الکذب یسود اوجه.. یاعلی احذرالغیبه والنمیمه فان الغیبه تفطر والنمیمه توجب عذاب القبر/ یاعلی ایاک واللجاجه، فان اولهاجهل واخرهاندامه... علی جان!  از دروغ بپرهیز که دروغ گفتن صورت را سیاه می کند...

حضرت سول (ص) چنان در قضاوت سختگیری می کنند که شنونده از شنیدن آن، جز بهت و حیرت ، یارای واکنش دیگری ندارد. چنان که روایت شده:

سوم: تهمت زنازادگی شامل حد می شود

با رجوع به فقه اسلامی می توان فصل گسترده ای به نام قذف در آن یافت. بدین معنا که اگر کسی فرد مقابل را در ناسزاگویی های خود متهم به زنا زادگی بکند بر وی حد شرعی و تازیانه جاری می شود. چنان چه امام صادق علیه السّلام می فرماید: هر انسان بالغى چه مرد و چه زن اگر افترا بندد بر صغیر یا کبیر- چه مرد باشد چه زن، چه مسلمان چه نامسلمان، و چه آزاد باشد چه بنده- باید حدّ تهمت (هشتاد تازیانه) بخورد، و اگر بالغ نبود حدّ تأدیب یعنى تعزیر شود.

حکم تهمت زدن به فرد مسلمان چیست‌؟

وَمَن یَکْسِب‌ْ خَطِیَّ ؟‹َة‌ً أَوْ إِثْمًا ثُم‌َّ یَرْم‌ِ بِه‌ِی بَرِیَّ ؟‹ًا فَقَدِ احْتَمَل‌َ بُهْتَـَنًا وَإِثْمًا مُّبِینًا؛(نسأ،112) و کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود سپس بی‌گناهی را متهم سازد بار بهتان و گناه آشکاری بر دوش گرفته است‌." امام صادق‌می‌فرماید:"تهمت زدن به بی‌گناه از کوه‌های عظیم نیز سنگین‌تر است‌." و باز می‌فرماید:"کسی که برادر مسلمانش را متهم کند، ایمان در قلب او ذوب می‌شود همانند ذوب شدن نمک در آب‌."

حکم فقهی تهمت زدن‌، به لحاظ نوع تهمت‌، متفاوت است‌. مثلا تهمت ناروا به زن پاک دامن‌، هشتاد ضربه شلاق است‌؛ "وَ الَّذِین‌َ یَرْمُون‌َ الْمُحْصَنَـَت‌ِ ثُم‌َّ لَم‌ْ یَأْتُواْ بِأَرْبَعَة‌ِ شُهَدَآءَ فَاجْلِدُوهُم‌ْ ثَمَـَنِین‌َ جَلْدَة‌ً وَ لاَ تَقْبَلُواْ لَهُم‌ْ شَهَـَدَة‌ً أَبَدًا وَ أُوْلَغ‌کَ هُم‌ُ الْفَـَسِقُون‌َ ؛(نور،4) و کسانی که زنان پاک دامن را متهم می‌کنند سپس چهار شاهد (بر ادعای خود) نمی‌آورند، آنها را هشتاد تازیانه بزنید، و شهاتشان را هرگز نپذیرید، و آنها فاسقانند".

البته این نوع تهمت ها که حدّ دارد، از نظر فقهی به آن قذف می‌گویند.در ضمن‌، تهمت‌، قصاص ندارد؛ و جبران تهمت‌، بر حسب مورد متفاوت است‌.

اگر تهمت زده از سوی تهمت خورده بخشیده نشود. چنان چه تهمت از نوع قذف باشد ـ که حدّ دارد ـ حدّ بر او جاری می‌شود. و اجرای حدّ ]که در واقع نوعی جبران حق اللّه یا حق الناس است‌[ اگر توأم با توبه باشد، در کمال توبه مؤثر است‌.

در قیامت‌، اگر تهمت خورده به هیچ وجه راضی نشود، فصل الخطاب خود خداوند خواهد بود و تهمت زده را به اندازة جرمش مجازات کرده‌، یا طبق مصلحت عمل می‌کند، تا شخص بلا تکلیف نماند.

قرآن کریم‌، در حالات تهمت زنندگان در قیامت می‌فرماید:

"یَوْم‌َ تَشْهَدُ عَلَیْهِم‌ْ أَلْسِنَتُهُم‌ْ وَ أَیْدِیهِم‌ْ وَ أَرْجُلُهُم بِمَا کَانُواْ یَعْمَلُون‌؛(نور،24) در آن روز که زبان‌ها، دست‌ها و پاهایشان بر ضدّ آن‌ها به اعمالی که مرتکب می‌شدند، گواهی می‌دهد."

قانون چه می گوید؟

نسبت زنا یا لواط به مخاطب دادن را قذف گویند. به عبارت دیگر قذف عبارت است از دشنام خاص و نسبت دادن زنا یا لواط به دیگری که مستلزم کیفر و عذاب معین است.

در قانون مجازات اسلامی هم در ماده 139قذف چنین تعریف شده است: «قذف نسبت دادن زنا یا لواط است به شخص دیگری» بنابراین نسبت دادن سایر جرایم مستوجب حد، نظیر مساحقه و مضاجعه و غیره موجب حد قذف نخواهد شد و گوینده آن نسبت به دیگری به موجب ماده 140 همین قانون به مجازات شلاق تعزیری محکوم خواهد شد.

 هرگاه کسی امری غیراز زنا یا لواط، مانند مساحقه و سایر کار‌های حرام را به شخصی نسبت دهد تا 74 ضربه محکوم خواهد شد. شارع مقدس همواره بر این مطلب تأکید داشته و دارد که هر جرمی باید با سوءنیت مرتکب همراه باشد تا عنوان مجرم بر او صدق و عملی که مرتکب می‌گردد جرم تلقی شود.

ماده 146 قانون مجازات اسلامی تأکید دارد قذف در مواردی موجب حد می‌شود که قذف‌کننده بالغ و عاقل و مختار و دارای قصد باشد و قذف‌شونده نیز بالغ و عاقل و مسلمان و عفیف باشد، درصورتی که قذف‌کننده یا قذف‌شونده فاقد یکی از اوصاف فوق باشند حد ثابت نمی‌شود.

 در ماده 145 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر دشنامی که باعث اذیت شنونده شود و دلالت بر قذف نکند موجب محکومیت گوینده به شلاق تا 74 ضربه می‌شود.

 اما اگر شخصی جمعیتی را قذف کند (که مورد بحث نیز چنین است) و آن جمعیت دسته جمعی شخص را به مرافعه بکشانند، فقط یک حد برای قاذف است ولی اگر متفرقا و به‌طور جداگانه حق خود را بخواهد برای هر شخص یک بار حد می‌خورد.

 ماده 151 قانون مجازات اسلامی می‌گوید: «هرگاه شخصی چند نفر را به‌طور جداگانه قذف کند، در برابر قذف هر یک جداگانه حد بر او جاری می‌شود خواه همگی با هم مطالبه حد کنند، خواه به‌طور جداگانه».

همچنین ماده 152 همین قانون مقرر کرد. «هرگاه شخصی چند نفر را به یک لفظ قذف کند، اگر هر کدام از آنها جداگانه خواهان حد شوند برای قذف هر یک از آنها حد جدا گانه‌ای جاری می‌شود ولی اگر با هم خواهان حد شوند، فقط یک حد ثابت می‌شود.

 حد قذف طبق نص صریح قرآن مجید 80 ضربه تازیانه است و قانون مجازات اسلامی نیز حد قذف را به همین میزان مقرر کرده است. (ماده 140) با این تفاوت که در این مورد با لباس بر تن قاذف شلاق می‌زنند.
سخنان رهبری در تقبیح تهمت و غیبت

آیت الله خامنه ای رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز، در سخنانی ضمن انتقاد شدید از رواج تهمت و افترا ، در عین حال می افزایند: اين که اصلا اين کار ]غيبت[ جايز است يا جايز نيست ولو به قصد اصلاح باشد، اين را نمي شود به طور مطلق يک چنين چيزي را پابند شد؛ که ما بگوئيم ما چون مي خواهيم در امر جامعه اصلاح کنيم، پس زيدي را، عمروي را يا يک جرياني را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهيم، غيبت کنيم؛ حالا آن کساني که اين کارها را مي کنند، خيلي اوقات به غيبت هم اکتفا نمي کنند؛ خب، ملاحظه مي کنيد ديگر. گاهي چيزهايي را مي آورند که معلوم نيست حد غيبت بر او صادق باشد؛ شايد مصداق تهمت است، مصداق افترا است، مصداق قول به غير علم است. مصداق سب و شتم است؛ نمي شود اين را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراين، اين جايز است براي او، نه؛ موارد استثنا همان مواردي است که ]در کتب فقهي[ ذکر شده است. منتها بايد اين موارد صدق کند، احراز بشود. اين خيلي مهم است. واقعا يکي از چيزهايي که ما همه مان ]بايد توجه کنيم[ به مردم هم بايد بگوئيم، ياد بدهيم که توجه بکنند اين است که: به صرف توهم اين که حالا اين کار مصلحت دارد، دستشان را، يا قلمشان را، يا وبلاگشان را آزاد نکنند که هرچه به دهنشان آمد، آن را بگويند؛ اينجور نيست، چون وسائل مدرن امروز همه مشمول همين حکم است. يعني خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ است، کتاب است، نامه است، مثل شنيدن حرف است. استماع غيبت شامل همه اينها مي شود؛ يعني ملاک استماع در اينها وجود دارد مسلما. شنيدن به گوش خصوصيتي ندارد، خواندن تو نامه هم عين همان است که ما در بحث استماع اين را تاکيد کرديم و عرض کرديم.

وظیفه ی دادستانی

با این اوصاف و شرح اوضاع، دادستان و مدعی العموم وظیفه دارند گوینده ی این تهمت ها و افترائات را در سطحی و نازل ترین حالت ممکن، مستوجب و مستحق حد شرعی برشمارند ، ضمن آنکه خوب است  زنان سینمای ایران بدانند، براساس قانون و شرع، شکایت تک تک و جداگانه شان از گوینده ی این مطالب، می تواند  وی را به ازای هر شاکی، متحمل 80 تازیانه کند.

نفس سوفسطايى آمد می‌‏زنش            كش زدن باید نه حجت گفتنش‏


در پایان، سخنی ژرف از "سعدی" سخن سرای بزرگ در گلستان را می آورم که شاید علت العلل درازدستی هایی چنین باشد که  "بی هنران هنرمند را نتوانند که ببینند ... پیش آمدن نیارند.یعنی چون سفله به هنر با کسی برنیاید، به خبثش در پوستین افتد !

کند هر آینه غیبت حسود کوته دست

که در مقابله گنگش بود زبان مقال"



* مصطفی فقیهی
Faghihimostafa@yahoo.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴۸
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
30
283
از این نمونه ها متاسفانه در همه صنوف مملکتمون داریم.از ری........ گرفته تا بقیه جاها یاد بگیریم کمی بیاندیشیم بعد دهان مبارکمان را باز کنیم.متشکرم از وقتی که برای جمع اوری این مطالب گذاشتید.دم شما گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
من عزیز کاش شما هم کمی می اندیشید قبل از باز نمودن دهان مبارکتان . صحبت شما هم کم از تهمت و افترا ندارد.
هيچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ناشناس گرامي، لطفا انتقاد و تهمت زنا رو قاطي هم نكن ، اينكه كساني در مملكت هرچه بخواهند سر ملت بياورند و ملت سكوت كنند كه همانا تهمت است ، اين ديگه آخر بي خردي هستش داداشم .... چي گفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
هیچ عزیز واقعا خودت هم از این همه ضد و نقیض خودت چیزی دستگیرت شد
ناشناس
| Australia |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
با سلام
جناب اقای فقیهی باید خدمتتون عرض کنم حکم قذف در شرایطی قابل اجراست که نسبت های ذکر شده به فرد یا افراد کاملا مشخص داده شود اما اگر نسبت بطور گروهی داده شود شامل شرایط قذف نمی شود
البته کار اقای سلحشور بسیار قبیح است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
15
200
درود جناب فقیهی می بینم که یکی در میون خوب می نویسی ، به راستی اینچنین است و برخی مدعیان بدتر هستند ، خدا به داد همه ی ما برسد . گاهی می گم خوش به حالم که نه مسئولیتی دارم و نه کاره ای هستم و آه و ناله ی کسی دنبالم نیست نمی دونم چرا برخی این همه در پی نشستن پشت صندلی ریاست و مسئولیت هستن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
این آقا بویی از قرآن و مسلمانی نبرده است / . برابر دستورات الهی باید حد بخورد و مدعی العموم هم در این مسئله چنانچه اقدام نکند ضامن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
چند سال پیش را یادتان نیست ،.......
یکی از همین کارکردانهای معلوم الحال که سابقه بسیار جالبی هم در فزهنگ و هنر داشت ...... یکشبه کارگردان شد و. دوزبین را گذاشت روی دوشش و در خیابانهای تهران گشت و از قیافه هر خانمی که چشمش زا گرفت فیلمبرداری کرد و بعد هم فریاد زد ... ایهاالناس اسلام بر باد رفت ...... و اینها زنان خیابانی هستند و .......... ....... .......
و جالب اینکه هیچکس هم برخوردی با آن کارگردان (!!!!!!؟؟؟) نکرد ......
نتیجه آن مسامحه کاریها ویشود همین که امروز شاهد آن هستیم ....... از ماست که بر ماست
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
45
298
به نظر من سلحشور باید محاکمه و مجازات بشه
پاسخ ها
كمي آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
بنده هم با محاكمه و اجراي حكم براي او موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
راست گفتن مجازات داره بله واقعيت تلخه واقعا وضعيت اسفباره گوينده را بايد كشت چون راست گفته صورت مساله را بايد پاك كرد چون جوابش با وضعيت موجود جور درنمياد مرگ بر شيطان
امیر
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
کی محاکمه کنه و کی مجازات ؟
دلت خوشه ها
خودم
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
سوئیس زندگی میکردی همه ی عمرت رو ها . اینجا ایرانه ، این آدما پیش یه سری ارج و قرب دارن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
48
93
متاسفه که شما سایتها به بهانه وبی بهانه این فرد مریض حال و مشکل دار را بزرگ میکنید وبدون هزینه براش تبلیغات میکنید. تنها روالی که باید برای او درپیش گرفت طرد از جامعه انسانیست
Cyrus
|
United States of America
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
6
46
This guy is mentally ill and needs a psychological treatment before being convicted and sentenced to 80 flagellation strikes
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
psychological treatment رو خوب اومدی!
:دی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
9
41
اگر آب و خاك مناسب نباشد شجره ظلم به بار نمينشيند اولا!
دوما مصطفي جان چقدر سعي ميكني شبيه دكتر سروش حرف بزني؟! ايشان جنس ادبياتشان اينطوريه ولي بسيار ساده و تاثير گذاره ولي شما فقط از كلمات سنگين استفاده ميكني! لطفا ساده تر بنويس!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
این هایی که به نویسنده متن گیر می دن که ادبیاتت شبیه سروشه، بابا خود سروش ادبیاتش وام گرفته شده از "سعدی" هست، یعنی هر که قلمش رو شبیه سعدی کنه داره از سروش تقلید ی کنه؟؟؟؟ بابا یه کم منطق رو قاضی کنید و بی ربط صحبت نکنید! سروش بزرگتر بود یا سعدی؟؟؟ مشخصاً سعدی! خود سروش هم قبول داره که ادبیاتش از سعدی وام گرفته شده

متسفانه این مدل انتقادات، نشان از ضعف سواد و عدم مطالعه است، دوستان انگار اصلا سعدی نخواندند !
محمد+
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
8
66
فکر نکنم قانون هم زورش به این آقا برسه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
آدم بی هنری هستن واسه همین عقده ای شدن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
مگه این کیه که زورش نرسه؟؟!!!
بزرگ تراش رو به زمین زده همین قانون/بگم........
دانشجو خارج از کشور
|
India
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
5
64
مشکل این بنده خدا اینه که آیینه نداره تا چهره درونی و بیرونی خودش رو نگاه کنه
ایشون باید جوابیه اون دادگاه دزدی فیلمنامه رو دنبال کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
اگه دزدی مجازات بشه دیگه فحاشی نمیکنه
ناشناس
|
India
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
55
چی شده جدیدا این مستر سلحشور افاضات میفرمایند. خبریه داداش؟! میخوای معروف شی راه های دیگری هم هست
محسن اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
10
36
سلام بر انتخاب و انتخابیها
یادم می اید امام (ره ) هر موقع در مورد هر کس هم می خواست صحبت کند مودبانه صحبت می کرد حتی در مورد شاه و صدام هم عبارات زشت به کار نمی برد آدمهای بزرگ و با تقوا خودشان هستند صد رو وصد شکل نیستند برای خودشان زندگی می کنند و به جز خدا و انجام وظیفه برای خدا به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند طبیعی است که در کار خدایی هم رفتارهای ناپسند مثل ریا توهین تحقیر غیبت ...و امثال اینها نیست کار که خدایی بود دل هر کسی را می رباید و این بود که دلهای انسانهای سالم در چهار گوشه دنیا برای امام می تپید. در نوع کلام می توان به عمق نیات ویا شخصیت فرد پی برد آدمهای بزرگ نیازی به تحقیر دیگران ندارند چرا که بزرگ هستند اما ادمهای کوچک برای مطرح کردن خود نیاز می بینند که دیگران را تحقیر کنند بالا رفتن خود را در پایین اوردن دیگران می مبینند جالب آنکه چه بسا در بسیاری از مواقع خودشان صدبرابر همان معایبی را که دیگران را نسبت به آن متهم می کنند خودشان داشته باشند اما برعکس جلوه می دهند مثل نزول خورهایی که مسجد می سازند یا مثل کسانی که آتش شهوت جنسی در درونشان زبانه می کشد اما با کوچکترین رفتار نامناسب جنسی حتی از یک بچه به خشم آمده و قیل وقال به راه می اندازند اصلا امروز این گونه رفتارها باب شده است. نان و رانت و هزینه فیلم های آنچنانی و یک شبه کارگردان متولد شدن حضرات در اینگونه رفتارها قرار دارد پشت واژه دین و اخلاق ووطن دوستی و... پنهان می شوند و اما خود بدترین رفتارهای غیر اخلاقی را نشان می دهندیک مشکل اساسی هم بعضی ها دارند و آن حسادت است گاهی شما می بینید بعضی ها به یک بدحجابی کوچک هم گیر می دهند چرا چون قیافه خودشان دو زار می ارزد نه آنکه به خاطر وظیفه ناراحت شوند ناراحت می شوند که چون قیافه من زشت است و چو قیافه من را دیگران می بینند چرا باید دیگران قیافه زیبای تو را ببینند یا چون فیلم من در جاهای معتبر مطرح نمی شود چرا باید فیلم فردی مستعد خوش فکر واقع بین و هوشمند مطرح شود انواع جوائز مطرح را هم جمع کند کسی هم به من نگوید خرت به چند داستان اینست مرحوم مادربزرگ نازنین من همیشه می گفت حسود هرگز نیاسود.
باباجان انتخاب عزیز دوست داشتنی من چرا نمی خواهید متوجه باشید داروی اینها کم محلی و روی آنتن قرار ندان است شما همینطور مطرحش می کنید و بعد راستی باورش می شود که انگار کسی است یک تئورسین ونظریه پرداز سیاسی مذهبی فرهنگی و ...است .
مخلص و ارادتمند شما و انقلاب و مردم عزیز ایران
ناشناس
|
Norway
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
6
40
ishan bayad dadgahi shavad
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
چشم بااين سيستم حتما اين كار ميشه
امرديگه نيست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
86
11
البته حرف حق تلخه جناب پروقسورفقیهی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
بدون سند حرف زدن حقه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اشتباه گرفتي پروفسور در دم ودستگاه شما زياده اونم نوعا ازانگليس بااولويت آكسفورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آره مخصوصا که یک مشت افراد معلوم الحال فقط خودشان را حق ببینند و ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
123
68
من با تمام حرفای سلحشور موافقم.دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
موافق باش عزیزم..راحت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
بنده هم موافقم که شما تشریف ببرین جهنم / البته با سلحشور
حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
متاسفانه مخش گرم شده ؛ اشتباهی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
سلحشور ارزش این را نداره که اینقدر براش وقت گذاشتد و پیغام دادید
مهدی79
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دیوانه چو دیوانه بیند خوشش اید
م.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
58
65
من هنوز نفهمیدم دلایل این خودشیرینی ها و کاسه داغ تر از آش شدن ها چیه؟شما که خودت فیلمنامه میدزدی اخوی پس نمیخواد درس اخلاق به بقیه بدی.!!!
پاسخ ها
مرحوم ماكياول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
دزدي فيلمنامه اشكال نداره چون هدف ايشون مقدسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
اصل مطلب همینه مچشو گرفتن طرف عقده کرده
نازک دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
29
بنظرمیرسدایشون ازهمین مردمی که نه مسئولیتی دارند نه کاره ای هستندونه صندلی ریاستی سیلی جانانه ای خورده وجواب خودش راگرفته آنرا حدشرعی حساب کنیدوبربیخردی اورحم آورید
mhd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
38
52
یعنی اوضاع سینمای ایران خوب است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
43
32
اگه پشتش بجایی گرم نبود جرات نمیکرد از این حرفهای وقیحانه بزنه اگر این بابا خودشو مسلمون میدونه فیلم مذهبی میسازه وای به حال بقیه این جور آدمها چهره مذهب رو هم خراب میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
42
ازاینکه اغلب زنان هنرمند سینما ی ما مظهر حجاب اسلامی نیستند و آنچنان که باید رعایت نمیکنند اما فاحشه خواندن آنان هم نه تنها صواب نیست بلکه گناهی نابخشودنی است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
يکبار ديگر حرفهاي آقاي سلحشور را با دقت بخوانيد ايشان کجا نسبت فاحشه به زنان هنرمند داده؟ اينکه در سينما منکر و فحشا وجود دارد به معناي فاحشه خواندن کسي نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
23
نقدی منصفانه و واقع بینانه بود
درود جناب فقیهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
33
طبق روایات نقل شده از امامان بزرگ مان تهمت وافترا اشد من الزنا ...بحساب می اید حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
22
در این مملکت امثال سلحشورها زیادند که با تندروی میز بزرگتر و پست بلاتر میخوان.جالب اینکه موفق میشن وبه هدف خود میرسند.باشد که جنین هایی مثل سلحشور را از شکم مادران با نیزه بیرون بکشیم.کینه بد چیزیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
23
بله ایشان باید به سزای عمل زشتش برسه که هر کسی دهان وا نکنه و توهین کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
22
هر وقت بازار یکی کساد میشه و کسی سراغش نمیاد با این حرفا خودش رو در صدر اخبار قرار میده. یه نمونه عین این آقا تو فوتبال هم هست...حالا اسمشو نمیگم غیبت نشه
پاسخ ها
روانكاو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
اون آقا را ما نمي شناسيم ولي درد دوتاشون يگي هست
مرض روحي
IRAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
25
حرف نزني نميگن لالي!
reza
|
Turkey
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
5
28
با سلام
جناب سلحشور نمیدانم چرا در ضمیر ناخود اگاهم یاد اقای نوریزاد در زمان گرفتن بودجه های انچنانی برای ان فیلم کیلوئی ایشان افتادم
البته شما به دل نگیر و سریال حضرت موسی را با ان بودجه هنگفت و سر سام اور را پیگیری کنید و گذاشتن تعدادی را زیر پا و له کردن انشا الله ارزشش را داشته باشد
در اینجا کله و پاچه ان نصیبتان که میشود ....کی به کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
بنظرشما درفیلم آینده سلحشور کسی حاضرمیشه بازی کنه؟واین ننگ را بجان بخره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
چلوکباب سلطانی است, قربان.
البته از جیب مبارک ما.
دنیادیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
20
اگر آن روز فرا رسد که هر شخصی که لباس مکر و فریب را بر تن کرده است و تسبیحی از دانه های ریا و دورنگی را می شمارد و دهان خود را به یاوه و تهمت به روی مردم باز می کند، در پیشگاه خداوند و مردم، محاکمه و مجازات شود، مردم به جامعه خود امیدوار و مطمئن خواهند شد. آن روز ، روزی است که امر به معروف نماد تهمت و ریا نیست و منشا پاکی هاست و نهی از منکر نماد تفتیش عقاید و سرک کشیدن در خانه ها نیست و منشا دوستی هاست.
یا مهدی ( عج)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
24
این آقا اصلاً متوجه مفهوم این مطالب میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
نچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
8
10
پس از اقدام پلید ................. آیا این جرم ثابت شده؟ شما از چه زمانی بر مسند قضاوت نشسته اید؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
39
10
چرا حرف جناب سلحشور را تحريف مي كنيد ايشان نگفت كه "زنان سینمای ایران را فاحشه اند" ايشان گفتند " سینمای کشور "فاحشه خانه" است." و با توجه به محصول خروجي "سینمای کشور" ايشان كاملا درست گفته. ممكن است كسي وارد مركز فساد شود ولي سالم خارج شود. اما مركز فساد "همان مركز فساد" است.
حرف مرا درج نماييد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ببخشید به زنانی که در سینمایی که جناب سلحشور فاحشه خانه میدوننش، کار میکنن، چی میگن؟
فرهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
محمود خان پس به نظر شما عبارت (زن در فاحشه خانه)با عبارت(زن فاحشه در فاحشه خانه)فرق داره؟حرفت از این منظر بی منطق نیست.اما شما می پذیری که کسی بگه خانه شما فاحشه خانه است وشما بپذیری توهینی به اهل خانه صورت نگرفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
اين كه بدترشد اومدي زيرابروش برداري كورش كردي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
درج نمودند
هانی
| United States of America |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
احتمالا جناب عالی در درس ادبیات و زبان فارسی دوران تحصیل مشکلات بسیار داشته اید یا اینکه خود را بیش از حد!!! به نافهمی زده اید
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
33
10
جناب فقیهی شما هم که مثل دیگران قلم خود را روی کاغذ گذاشتید و هرچه دلتان خواست گفتید. انصاف نیز خوب است. آیا سلحشور که به‌نظر شما بی‌تقوایی کرده و بدون تحقیق حرفی زده؟ شما چه‌کار کردید؟ شما هم که همان‌کار را کردید. باید تأسف خورد که با ژست روشنفکری هرچی خواستی گفتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
11
...
مبری گمان که یعنی به خدا رسیده باشی
توزخود نرفته بیرون به کجا رسیده باشی
سرت ار به چرخ ساید نخوری فریب عزت
که همان کف غباری به هوا رسیده باشی
...
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
56
10
با سلام
آقاي نويسنده از خدا شرم كن . بسياري از مردم متدين ايران نظر آقاي سلحشور را دارند . فقط آقاي سلحشور جسارت داشته و آن را بيان كرده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
اگرچه شاید مردم وضع ظاهر بازیگران زن راضی نیستند ولی نباید حرف را به این تندی و زنندگی زد تا این خانم های محترم در قبال آن به جای خجالت زدگی موضع حق به جانب هم به خود بگیرند!
فرهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
مجید جان
آیا یک فرد متدین(مردم ایران)عمل زشتی رو که با چشم ندیده به زبون میاره؟متوجه نشدم آقای نویسنده چرا در مقابل خدا بی شرم شده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
متدين يعني چه؟
اونها را متدين نميگن بلكه عوام هستند كه ازدين جز يه مشت اصطلاح بلدنيستند وبراي يه عمل مستحبي صدتا حرام مرتكب ميشن
لازم هست شاهد ومثال بيارم
لطفا سانسورنشه
حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
پس به نظر حضرتعالی مابقی اینهمه مسلمانانی که با ایشان مخالفند, متدین نیستند؟؟؟ فقط تو متدینی؟؟
جنابعالی شرم کن و نظرات عجیب و قرون وسطائی خودت را به پای متدینین نگذار.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
16
وای بر شرایط و اوضایی که نابخردان و نامحرمان بیرق خدا و خدا پرستی به دست گیرند و خود را بحق و بحقان را نابحق و فاحشه قلمداد کنند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
17
ايكاش كه جناب سلحشور حداقل شخصيت حضرت يوسف را كه مدعي است زندگيش را به تصوير كشيده ميشناخت و از اخلاق و رفتار پيامبرانه اش درس مياموخت . اما ايشان نيز بقول شيخ حسن جوري در سريال سربداران نياموخت چون سرقت ادبي چيزي نمياموزد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
29
پرونده سرقت ادبي فيلم نامه يوسف پيامبر به كجا رسيد .
ناشناس
|
Spain
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
21
سلحشور هنوز تو حال یوسفه . بیا بیرون بابا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
13
آقای سلحشوررر چی می گن و نظرشون چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ایشون معتقدند گرگدن پوستش خیلی کلفته
محمد مهدی
|
Italy
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
17
آقای سلحشور ؛ توبه نصوح
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
20
قوه قضاییه وقت رسیدگی به شکایتهای " آنطرفی" را ندارد
و فقط به شکایتهای " اینطرفی" رسیدگی می کند.
نمونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
51
7
حرف حقي را كه سلحشور زده خيليها رو سوزونده ،اين اول راهه
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
از ادبیاتت معلومه که کی سوخته!
آب را بریز همانجا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آقا ساسان دل ما از ديدن اين مسائل كه خيلي وقته داره ميسوزه ولي اينو ديگه نميدونم كجاي شما داره ميسوزه
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
من جائیم نمیسوزه! نمیدونم چرا اصرار داری؟
ولی شما آب رو بریز همونجائی که خودت گفتی! ناشناس جان!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
20
حالا چرا به شیوهء کلیله و دمنه نگارش همی گردیده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
39
6
ایشان به کسی تهمت نزده است .فضای حاکم بر سینما را نقد کرده است.آیا اگر فردوسی پور مطرح می کند که دلالها یا واسطه ها و یا فلان مربی باعث ایجاد فوتبال کثیف شده اند به کسی تهمت زده است؟خود اقای سلحشور در فیلم های خود از بازیگران زن به وفور استفاده نموده است و یقیناً ایشان نظر و نگاهی که فقیهی ترسیم نموده است ندارند بلکه فضای حاکم را نقد نموده است که کسی هم منکر آن نیست .
البته شایسته است که آقای سلحشور نیز کمی با تامل بحث نماید و هر چند که می دانیم افراد صاحب دغدغه مثل ایشان در عرصه سینما کم است اما باید محتاطانه نقد نماید.آقای فقیهی هم بهتر است کمی درباره اصغر فرهادی بنویسد که چرا ایران را مریض می خواند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
نه مريض نيست همه چي خوبه گل وبلبل
فقط نميدونم چرا سكه ودلار يه ماهه به اندازه 6برابر تاريخ ازمادها تاكنون بالا ميره و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
51
8
درود بر سلحشور که حرف حق می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
سلام بر تو که تعطیلی!
لی لی پوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
19
جناب فقیهی بزرگوار مگر کمند کسانی که با بازیچه قرار دادن حیثیت دیگران سعی دارند برای خود موقعیتی دست و پا کنند که متاسفانه بسیاری از جمله همین آقای سلحشور موفق هم شدند. کدامیک را میشناسید که به سزای اعمالشان رسیده باشند که انتظار دارید که ایشان مطابق قوانین صریح دین اسلام محاکمه شوند. گرچه که بنده معتقدم امثال ایشان کوچک تر از آنند گه لجن پراکنی هایشان خدشه ای به نام سینمای ما مخصوصا بانوان محترم آن وارد نماید بلکه بیشتر ماهیت پلید و بیمار مخاطب را نشان میدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
23
نمیدانم مدعی العموم کجا است ایا بر اساس قانون ایشان نمیتواند از شخص سلحشور شکایت نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
دنبال فتنه گراني!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
28
تاسف تاسف تاسف
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
13
حماقت محض است نقد کردن این جریان، چون به خودت بر می گردد
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
21
‫این نوع افراد از اسلام فقط قسم حضرت عباس را بلد هستند،اسلام نوع قیصری و شعبون بی مخ را دارند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
21
سلحشور جان، عذرخواهی کن وگرنه شکایت ها شروع می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
29
زنان سینمای ایران به پاخیزید و از سلحشور شکایت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ناشناس محترم جرات بپاخاستن رو ندارن

آخه اونكه "حسابش پاكه" از محاسبه باكي نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ناشناس جان واقعا جرات ندارن نه كه طرف حسابش پاكه بلكه پشتش قرص وقايمه
گذشت كه يهودي ازعلي(ع)شكايت كرد وخليفه مسلمين توسط قاضي محكوم شد.قاضيي كه منصوب خودش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
حسابش پاک نیست!
مخش پاکه!
پاک یادت نره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
23
درتاييد فرموده شما اين چندبيت ازحضرت حافظ را مي آورم:
عيب رندان مکن ای زاهد پاکيزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نيکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
نااميدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس
پدرم نيز بهشت ابد از دست بهشت
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
عالی بود!
نمیدونم چرا یاد دکتر ولایتی افتادم!یه سرچ بکنید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ايراني جان حالم راگرفتي چرااسم اين آدم راآوردي؟حيف سخن حافظ نيست؟مخصوصااون بيت
نااميدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
29
متاسفیم که خام ها شهلا ریاحی،ثریا قاسمی،کتایون ریاحی،ژاله علو،فاطمه معتمد آریا،الهام حمیدی,و... حرفی نمی زنند...
تا وقتی همه ساکتند هرکسی به خصوص این آقا راحت میتواند بی احترامی کنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ازسه چيزفرار كن اين درس تاريخه نميشه باهمه دهن به دهن شد
1- ديواردرحال فروريختن
2-....
3-....
جلال
|
Germany
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
43
5
جناب فقیهی شما چرا سوختی ؟ مگر جناب سلحشور بیراه گفته است واقعیت تلخ همین است با ماس مالی کردن و فرشته خواندن بازیگران زن سینما، واقعیت و حقیقت تغییر نمی کند زنان سینمای ایران از این لقب بدشون نمیاد والا خودشون اعتراض می کردند لا بد این واقعیت رو در خودشون دیدند کسانی که در سینمای ایران به حرف سلحشور اعتراض نکردند . پس شما هم بهتر است کاسه داغتر از آش نباشید و نخود هر مجلسی نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
توهم شريك ثواب فرج خان باش آق جلال
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
قبول کنید سلحشور درست گفته وگر نه میائیم در خونه هاتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
27
2
فقیهی جان تو که ادبیاتت مثل همان سلحشور است، با همان روش نقد کردی خب
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
21
نقد فوق العاده ای بود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
17
آفرین آقای فقیهی عزیز
هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
43
4
چیه حرف حق تلخه؟مگه دروغ میگه .؟فساد تو سینمای ما بیداد نمیکنه؟آقای فقیهی نکنه شما هم مثل اکثر این زنهای بازیگر دنبال برهنگی های فیلمهای کثیفه قبل از انقلاب هستید؟شما کارشناسی یا تو پشت صحنه سینمای ایران حضور فعال داری یا فقیه جامع شرایطی که نظر میدی؟میدونم جوابی نداری که بدی و چاپ هم نمیکنی.ولی خودتون رو بازیچه دست سیاستهای غلط فرهنگی اصحاب فتنه و جریان انحرافی قرار ندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
حتماكسي ازاعضاي خانواده تون اونجا هست كه دچارمشكل شده آقاي هاشمي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
26
آقاي سلحشور بايد ذهن مريض خودشو بشوره فقط كسي كه خودش مشكلات اخلاقي داره چنين ديدي ميتونه داشته باشه بايد ريشه در مودكي اين آقا داشته باشه
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
فحش خواهر مادر باحال به سبک وسیاق سعدی بود!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
20
چه خوب گفت گویندة این سخن که : آقای سلحشور پلیدی و سیاهی دل شما از چهرة شما نمایان است. کاش بر خلاف آنچه گفته بودید و ادعا کردید حتی به اندازة سر سوزن با قرآن دوستی کرده بودید شاید قدری فکر و دلتان روشن میشد و کمی از خباثت ذاتیتان کم میشد.
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
36
4
شما كه دم از شرع و قانون ميزنيد عمل پليد اين زن را كه در طول تاريخ بيسابقه است را چرا برنميتابيد و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
15
خدائیش فهمیدم آقای فقیهی مطلب خوب هم میتونه بنویسه.
keep it up .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
35
4
خاک بر سر آن موجودی که سیاهی یا روشنی دل انسان‌ها را از چهرشان تشخیص می‌دهد.
منظورم آنیست که می‌گوید سیاهی دل جناب آقای سلحشور از صورتش پیداست!!
خاک بر سر این طرز تفکر!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
وایضاً خاک بر تو که از ادب نبردی جناب آقا یا خانم سلحشور زادة کابلی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
مي ترسي اسم بدقيافه هاي ديگه هم بياد؟
رنگ رخساره خبر مي دهد ازسرنهانش
آخوندزاده
| Germany |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
قرآن میفرماید یعرف المجرمون بسیماهم یعنی مجرمین باسیمایشان شناخته میشوند
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
مگه سلحشور سیاه پوسته!!!
پس این عکس کیه؟؟
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
5
26
آقای سلحشور ! چرا موهای سرتان را رنگ می کنید ؟!
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
28
5
خيلي هم بيراه نگفته
***
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
36
8
آقای فقیهی ، سر کیسه رو گرفتی تهش رو رها کردی ، شما که اینجوری وقت گذاشتی اظهارات سلحشور رو از همه ابعاد بخصوص شرعی مورد تحلیل و بررسی قرار دادی چرا یکبار درباره رعایت حجاب و حساسیت حجاب و مصونیت ناشی از حجاب و ضررهای ناشی از بدحجابی رو برای جامعه تحلیل نمی کنی؟ شما که بچه مسلمونی؟؟!!!
تو هم یکی مثل سلحشور یا بدتر از اون...
اونچه که برای من و امثال من کاملا روشنه اینه که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره و سلام گرگ هم بی طمع نیست. شما بخاطر کینه شخصی که با قشر مذهبی و ارزشی داری و سلحشور هم مهر ارزشی و ... به پیشونیش خورده این مطالب بالا رو نوشتی و البته خودت هم بهش اعتقاد نداری...
....
آقای فقیهی بدون T با اینجور اظهارنظرات و منحرف کردن افکار یه مشت آدم ساده لوح ، باید یه روز در پیشگاه خدا پاسخگو باشی...
ضمنا امثال گلشیفته فراهانی و مینا لاکانی و ... محصول همین سینما هستند که شما امروز سنگشو به سینه می زنی ، هرت آباد واقعی که رخشان بنی اعتماد گفت یعنی همین ...
باور کن اگه انقلاب نبود امثال همینها که شما تلاش داری از حیثیت نداشتشون دفاع کنی بدون لباس تو تلویزیون و سینما خودنمائی می کردند ...

والله یشهد ان المنافقین لکاذبون...
خداوند شاهد هست که منافقان (امثال فقیهی) دروغ می گویند...
"انتخاب" شعبه bbc فارسی در ایران
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
جناب ستاره دار!
خیلی عصبانی هستی! چرا!؟
از نظر من هم تو رییس شعبه طالبان تو ایرانی! الکی هم به آیه های قران استناد نکن که خودت رو خوب جلوه بدی! قران خیلی چیزهای دیگه هم گفته که تو متنت معلوم کلا نخوندیش!!
همون خدایی که گفتی شاهد که تو مغزت چی میگذره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
منافق خودتي توهين نكن
اگه يكي دوتادريه سيستم مشكل دارن گناه كل سيستم چيه؟مگه در گروه .... مشكل صدتاپيدانشده وفيلمش هم روشده؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
پباده شو باهم بریم .اگر انقلاب نشده بود خبلی ها توسوراخ موش بودند؟ چرا از انقلاب مایه میذاری صحبت سر بی ادبی وتهمت حتی به غیرمسلمان است که با هیچ منطقی سازگاری نداره آیه قران راهم وقتی عمامه ات سرت بود بخوان
***
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آقا یا خانم ایرانی و اون چند ناشناس دیگه!
چرا از فقیهی سئوال نمی کنید که چرا درباره حجاب که یه حکم قرآنیه مقاله نمینویسه؟ چرا درباره شهید احمدی روشن و سایر شهدای جهاد علمی یه مطلب یا مقاله درست و حسابی یا حتی یه خبر درست و حسابی منتشر نکرده؟ چرا اینقدر یه طرفه به نقد افراد یا جناحها می پردازه؟ مگر همین علی مطهری مشکل یا نقد به رفتار سیاسیش نیست؟ چرا یه مطلب درست و حسابی درباره بیداری اسلامی در منطقه منتشر نمی کنه؟ چرا اینقدر همصدا با کشورهای مرتجع عرب و غربیها که دشمن مسلمونها هستند ، علیه سوریه خبر منتشر می کنه؟ چرا اینقدری که به سوریه گیر داده به رفتار آل خلیفه در بحرین انتقاد نمی کنه؟ راستی من با این فقیهی کار دارم چرا یه خط تلفن مستقیم نذاشته برای ارتباط با خودش یا حداقل یکی از کارکنان انتخاب؟؟!!
و دهها چرای دیگه ...
مهم نیست ، مهم اینه که :
والله یشهد ان المنافقین لکاذبون

...

نه عزیزانم شماها احساساتی هستید...
سناباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
من طرفدار این جناب سرهنگ نیستم ولی از فقیهی سئوال می کنم مطمئنی خودت توی خانه شیطان نیستی ؟ چون سبک نظرات و خبرها و مقالاتت خیلی شبیه bbc فارسیه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
آقاي ستاره فكركنم هركه دروغ بنويسه كه سوريه هيچ خبري نيست منافق نباشه
اتفاقا منافق دروغگو است و فعلا دروغگوها ميگن سوريه هيچ خبري نيست درحالي كه جنگ به دروازه دمشق رسيده
برو عزيزم دروغگو راجاي ديگه پيدا كن
البته اين نقدبه انتخاب وارده كه چرااوضاع واقعي سوريه را نمي نويسه ولي خودمون هم جواب نقدراميدونيم وفعلا اينه ديگه
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
منم بگم؟ ستاره دار: منظورت از مهر پيشوني طرف چيه؟ مطمئني از داغ سيب زميني نيست؟!!!!!!
***
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
نظرتون رو درباره گلشیفته فراهانی و مینا لاکانی و ... که محصول و دستپروده همین سینما هستند رو نگفتید؟
منتظر نظراتتون هستم...........
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
5
27
قیافه باطنی این ادم مثل ظاهرش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
منفی اشتباهی اما " قیافه باطنی این ادم بدتر از ظاهرش است"
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
32
3
چرا حرف جناب سلحشور را تحريف مي كنيد ايشان نگفت كه "زنان سینمای ایران را فاحشه اند" ايشان گفتند " سینمای کشور "فاحشه خانه" است." و با توجه به محصول خروجي "سینمای کشور" ايشان كاملا درست گفته. ممكن است كسي وارد مركز فساد شود ولي سالم خارج شود. اما مركز فساد "همان مركز فساد" است.
حرف مرا درج نماييد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
جناب اقای محمود شما که تفسیر میکنید لطفا" بگوید سینمای کشور را فاحشه خواندن یعنی چه. وانگهی لطفا" محصولی که از زیر هزاران تیغ سانسور کشور خارج میشود و اخر سر فاحشه از اب در میاورد را نام ببرید و در اخر اگری محصول خروجی انچنان است که شما میگوید پس وزارت ارشاد و دیگر نهادها کارشان خوب نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
13
2
این هایی که به نویسنده متن گیر می دن که ادبیاتت شبیه سروشه، بابا خود سروش ادبیاتش وام گرفته شده از "سعدی" هست، یعنی هر که قلمش رو شبیه سعدی کنه داره از سروش تقلید ی کنه؟؟؟؟ بابا یه کم منطق رو قاضی کنید و بی ربط صحبت نکنید! سروش بزرگتر بود یا سعدی؟؟؟ مشخصاً سعدی! خود سروش هم قبول داره که ادبیاتش از سعدی وام گرفته شده

متسفانه این مدل انتقادات، نشان از ضعف سواد و عدم مطالعه است، دوستان انگار اصلا سعدی نخواندند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
19
10
بازم فردا که یه سریال ساخت ,همین خانمها باهاش همکاری می کنند ,صرفا به خاطر پول ,
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
19
من هم از زنان سینمای ایران می خواهم تک تک از این آقا شکایت کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
............. فرياد است
م.ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
7
شك نكنيد ا .... افراد سينماي ايران شخص سلحشور است. اين را شما هم ميدانيد ايانتخاب اي سلطان سانسور. جرات داري منتشر كن ترسو
ایمان 111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
12
یعنی یک نفر از حرف این اقای فقیهی به قدری سوخته که ماشین اتش نشانی نمیتونن خاموشش کنه رفته با صدتا اسم نظر منفی داده انتخاب جون دستشو رو کن
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
39
5
درود بر سلحشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
من به عنوان یک زن سینمای ایران پیشنهاد آقای فقیهی را می پذیرم و از آقای سلحشور جداگانه شکایت خواهم کرد. به امید اینکه بقیه نیز چنین کنند، البته به چند نفر دیگر هم زنگ زدم و اونها هم قبول کردند. امضا: محفوظ
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
26
یعنی چی سینمای ایران فاحشه خانه است؟ یعنی فیلم های ایرانی میخریم باید نگاه کنیم +18 هست یا نه؟ تنها نگاه کنیم یا خانوادگی؟
سلحشور بیخیال از فرهادی دلت پره؟
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
24
سلحشور باید مجازات شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
3
18
آقای سلحشور شماکه یک سریال ساختی وفیلنامه آن را کاملا" از قرآن و کتابهای دینی برداشت کردی . میشه بگی خودت چه ایده و ابتکاری داشتی !!!!آقا جان زیاد بخودت فشار نیار این دردی است که باید کم کم التیام یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
ايده وابتكاراصلي ازخودش بود كه چگونه فيلمنامه راازديگري بزنه كه متوجه نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آخ امان از دردش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
به نظر تو برداشت فیلمنامه از قرآن وکتب دینی کار خوبی نیست ؟ قرآن کتاب آسمانی ما وهمه دستورات زندگی درآن موجوده . اگه ما زندگیمون براساس قرآن باشه مطمئن باش که همه چیز عالی پیش می رود .
فرهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
7
11
این ناشناسهای عزیز اگه یه اسم مستعار انتخاب کنن واینقدر هم ناشناس نمونن نظرات رو بهتر میشه پی گیری کرد!
پاسخ ها
مهدی79
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
ناشناس یا zoro مسئله اینست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
4
19
سلحشور حیا کن سینما رو رها کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
1
12
من گناهکارم و همان چیزی که همه هستند و خود نمیدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خود میدانند ولی به دیگری نمی پردازندوبه حودمشغولند غیرازیکی
‫طنز التواریخ
|
United States of America
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
2
9
‫‫اگر دستش به سرقت حدیث یوسف بریده میشد، دهانش به تهمت اینچنین دریده نمیشد!

‫ای دریده دهان بهتان کار
‫که زلیخا سپید رو کردی
‫چه ز یوسف حدیث میگویی؟!
‫تو که او را به چه فرو کردی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
0
4
توطنه خارجی و حرص مردم
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
9
من بعد از سریال توسف پیامبر متوجه شدم که آقای سلحشور تاریخ را تحریف نموده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
7
بالا خره بايد يه جوري خودشو مطرح كنه ديگه كارنامهي هنري اين آقا رو ببينيد چي داره با اين ادبيات زشت ميخواد خودشو قاطي هنرمندها كنه
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
6
بهترین حالت اینکه هیچ هنرمندی با این ... همکاری نکنه بلکه منزویتر بشه.
شاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
6
چلوی قاضی دادگاه متحم به من فحش داد قاضی کاری نکرد
حقیقت عدالت کجا بوده اقا
صجبت از حد و شلاق میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
8
عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا واذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما
بندگان خاص خداوند کسانی هستند که بی تکبر بر روی زمین راه میروند وهنگامیکه جاهلان آنهارا مخاطب می سازند به آنها سلام می گویند.

به نظر من این آدم (سلحشور)تو اجتماع هیچ ارزش نداره که بخواهیم در مورد این موجود فکر کنیم ومطلب بنویسم وذهن خودمون رو در باره این آدم کثیف کنیم وطبق آیه قران هنگامیکه به این موجود برخورد کردیم فقط باید سلام بکنیم وبس اینها مایه ننگ انقلاب اسلامی ایران هستند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
7
خیلی مطالب خوبی را جناب فقیهی اورده بودند و بهترش را محسن اصفهانی لذت بردم
aha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
8
آفرین مصطفی جون دوستت دارم فراوون به کوری چشم شیطون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
تو دختری ای پسر؟
اگه دختری که خوش بحال فقیهی و گه پسری که باید در نحوه ابراز علاقت تجدید نظر کنی!
aha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
3
13
آقایان لطفانگویید (سلحشور)بلکه بااحترام هرچه تمام تر بگویید(مالک دوزخ)یابگویید(مادربزرگ فولاد زره)این عناوین شایسته تراست
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
12
مایلی کهن سینما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
عالي بود
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
9
7
اقای فقیهی خودت مقالت رو بخون ببین از توهین وتهمت و غیبت پیراسته است.اصلا شماعیسایی هستی یا موسایی؟کیه که از وضعیت سینمای ایران باخبر نباشه حالا حضرت عالی احساس تکلیف کردی به وکالت از برخی زنان معلوم الحال(نه تمام زنان) چهره یکی دیگه رو مخدوش کنی که برات به به وچهچه بزنن؟اگه اینقدر این زنان پاکیزه هستند پس تصاویر بزک کرده شون چرا تو سایتها پر شده؟حالا گیریم اقای سلحشور این حرفا رو زده چرا به پز شما برخورده که لازم ببینی به حمایت از اون حضرات مقاله بنویسی؟اصلا شما که اینقدر از رواج توهین و...نگرانی وبرای زیر سوال بردن سلحشور از ایات و روایات و..کمک گرفتی چرا تو سایت خودتون تو قسمت جسورترین وشیرین ترینها به تمسخر افراد میپردازید؟اینم جزءمسئولیتهای شماست؟مگر خدا در قران نمیفرماید:لم تقولون مالا تفعلون..لابد عموم این ایه شامل شماها نمیشه.خوبه این احساس تکلیف رو درباره سران فتنه هم بکار ببری.خب بسه بقیه باشه برای مجالی دیگه.حالا منفی دهها شروع میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
7
4
اولا ايشان تمام زنان سينما رو نگفتن راست ميگن ها جاي هنجار وناهنجار عوض شده آخرش هم اسمش رو ميذارن متعصب بله اگه ايشون به زعم بعضيها حرف ناحساب زده اما شما چرا چشمتون رو به فساد سينما بستين برين ببينين وضع بازيگرامون رو بعد ملتفت ميشين.
مثلا ما مسلمون هستيم يا نه .مشكل ما اينه كه ايشون كه يك حرفي زد نعوذ با الله و العياذ با الله مياد وسط ولي وقتي بازيگراي ما با يك پوشش نامناسب كه جزء اصول اوليه دين ماست توي جامعه حاضر ميشن ديگه فريادالاسفاي بعضيا بلند نميشه .اگه قرار باشه عدالت رعايت بشه ايشون اگه حرف نامربوطي زده بايد محاكمه بشه ولي اون بازيگرهايي كه مصداق علني فسادن هم بايد محاكمه بشن.كه منطق اين رو حكم ميكنه بدون تعصب.ومحض اطلاع نويسنده متن كاه نيست و خيلي هم كوهه ديگه فساد از اين علني تر.
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
6
دوستان، پیشنهاد میدم دست از سر این آقا بردارید .
زن مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
10
3
اگر کمی واقع بین باشیم و منصف ! بهتر می توانیم حق و باطل را تشخیص دهیم. آیا سینمای ایران که بایدالگوی جامعه مخصوصا جوانان باشد وضعیتش اینچنین اسفناک باشد ؟آیا بازیگران زن ایران را در بیرون از فضای فیلم و سینما( کنفرانسها، جشنواره ها، همایشها و...)دیده ایددر اینترنت میتوانید به راحتی ببینید به والله کم از بازیگران هالیوود ندارند در پوشش و رفتار!!! آقای سلحشور سینمای ایران را نقد کرده که به جا و درست است . اینجا ایران است مهد شهیدان و دلاوران.شهیدانی که با خونهایشان به ما آبرو و شرف دادند ، زن بازیگر مسلمان ایرانی باید خودالگو باشد برای جهان نه اینکه از بازیگران هالیوودی تقلید کند!!! از شما می پرسم آیا زنان جامعه اسلامی و تو صیفی که قرآن از زنان عفیف می کند، در سینما و جامعه کنونی ما یافت میشود شاید انگشت شمار .بیایید کمی به خود بیاییم ببینیم با این غرض ورزیها و کج فهمی ها به کجا چنین شتابان؟؟!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
‫اسلام و اخلاق کریمه دین ما خود بهترین تبلیغ آیین ماست. اگر از اول انقلاب امثال سلحشور و تندروهایی که نسبتی با سمحه و سهله دین نرم ما ندارند، نمایندگان فرهنگی آیین ما، (یا امثال خلخالی مظهر عدل اسلامی ) معرفی نمیشدند، امروز زنان ما بی اجبار خود محجبه میبودند، و نیازی به نیروی انتظامی و غیره نبود. دیانت ما نسبتی با این پرده دری ها ندارد، و گناه کسانی که به واسطه این رفتار ها از دین پر شفقت، آرام، و فرهنگمدار اسلام برگشته اند، مستقیما بر گردن افرادی چون این آقا و خانم است که با طرد و نفی دیگران میخواهند خودی نشان بدهند. شخص ولی فقیه هم با این تندرویها میانه ای ندارند، و به دفعات همینرا متذکر شده اند. اصولا اسلام دین فطرت است، و هرجا که پیشرفت آن در منطقه ای با اشکال مواجه بوده، مشکل در فردی بوده که آنرا تبلیغ میکرده، وگرنه چطور اهل بیت با تمامی ستمی که از اعراب بر ملت ما رفته بود، توانستند دل ملت ما را چنین بربایند که مردم ما ورای تبلیغات دستگاه خلافت دلبسته این دین بشوند؟ کار که دست اهلش باشد چنین میشود، وگرنه شما معاویه،ابو سفیان ، یا هند جگر خوار را بکن مبلغ دین حنیف ! نبی اکرم هم از آن دوری میجوید!
ناشناس
| India |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
مگه بازیگران هالیوود چشونه؟
مهدی79
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
13
آقایان وخانمها اصلاً نگران حرفهای سلحشورنباشید چون این آقای معصوم که نیست گاهی هم .... می گه(انتخاب جان من خودم حرفمو سانسور کردم جان من تودیگه بقیشو سانسورنکن)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
1
دوستان گرامی اگراسلامی که قبل ازسال57به ما آموخته
بودن وبخاطران اسلام انقلابی وداوطلب جبهه شدیم
خداراشکر که جوانان حال فهمیدن هرکس ازاسلام انطور که منفعت میبرد نامیبردوشناخت اسلام ازقران ونهج لبلاغعه نیست جون دران سالها ازگذاشت انسانیت دیدنادیدگرفتن اسلام بوددرنامه حضرت علی به مالک اشترمیاوردوای مالک اگرعدی ازمردم مصرشماراقبول نکردن حق تعرض نداری چون خداخق شون کردوبایدبه احترام خالق اجترام گداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
شونصدتاغلط داري.نكنه آكسفوردي هستي
ازبس غلط غولوط نوشتي اصلامنظورت معلوم نميشه
شايدم تعمدي هست
محمدآلمان
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
7
4
بنام خدا باسلام چه خبره ؟ چرااصرابرلاپوشانی دارید اصلاکاری به سلحشورنداریم بابااین یک واقعیت است وضع اخلاقی دربازیگران دقت فرمایید دربازیگران نه هنرمندان جالب نیست اینقدرقیافه روشنفکری بخودنگیرید که عین تاریک فکری است ؟؟؟؟؟ !!!!!!!
كريم
|
China
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
3
به اعتقاد من سخنان اخير اقاى سلحشور عليه سينماى ايران كه به بهانه اقدام ناشايست يك هنرپيشه زن ابرانى در خارج صورت گرفت در چارچوب سناريوى مشترك تنظيم شده توسط ايشان و سايت رجانيوز بود و از چند زاويه مورد انتقاد است :
١- ايشان در اين گفتگو سعى مى كرد بصورت تمرين شده از جايگاه به اصطلاح يك متفكر ، عالم ،و پيشگو و نه هنرمند مجموعه صنعت سينما را از اساس زير سوال ببرد و اساسا سينما را بستر فساد ذكر كرد
٢- ايشان اينبار حتى پا را فراتر گذاشت و تاكيد كه هنرپيشه هاى زنى كه سلامت كار مى كردند نيز رفته رفته به فساد كشيده شدند
٣- ايشان بى مهابا و بدون رعايت ابتدايي ترين اصول اسلامى از يكى هنرمندان كه با ان خانم هنرپيشه نسبت نزديك دارد نام برده و نسبت هاى صخيف به اشان مى دهد
بنابر اين به اعتقاد من :
١- اهالى سينما بايد در مقابل اين تفكر سخيف ايستادگى كنند و در اولين گام تهيه كنندگان ، كارگردانان و بازيگران سينما سريعا از اقاى سلحشور شكايت و محاكمه سريع ايشان را خواستار شوند د در صورت تعلل دادستانى جشنواره فيلم را تحريم كنند
٣- از سايت رجانيوز براى اين اقدام غير حرفه اى كه با هدف تخريب سينما صورت گرفته شكايت شود
٤- نهايتا سينماگران و تهيه كنندگان تا تعيين و تكليف اقاى سلحشور كار را متوقف كنند  
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
وصدالبته رسيدگي مي شود
دو زار آش ميدن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
5
تا وقتی ملاک انتخاب انسانیت در جامعه ما دلایل معلوم الحاله آقایون مانند سلحشور هم معروف میشوند و هم راحت به خودشون اجازه هر حرفی رو میدهند .
به خدا شما مسلمانید این همه تهمت به بندگان خدا نزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
12
انتخاب جان نمیشه این خبر واین عکس این آقا رو از رو سایتتون بر دارید؟.........................
رشيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
1
5
اقاي سلحشور اب گيرشان نمي ايد وگرنه شناگر ماهري هستند فعلا اين طرف را نگه دارند به نفعشان است.
عيسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
9
2
البشاره ... البشاره ... گربه مسلمان گشته ...
من تازه اين افاضات فقيهي رو خوندم ، تو خودت دنياي فساد و تزويري اي فقيهي منافق ...
ببند اون دهنتو اي مزدور ...
از حيثيت كي داري دفاع مي كني؟
از چهار تا همون كساني كه سلحشور به درستي و حقيقت وصفشون كرده؟
غير از اينه كه اكثر اين خانمهاي سينماي ايران .... هستند؟
سرتو مثل كبك كردي توي برف بجاي ارشاد و توصيه اين عناصر معلوم الحال زبه رعايت حدود شرعي و ديني داري يه مشت ... رو تشويق به شكايت از سلحشور مي كني؟
برو بمير كه با ريا و تزوير يه لجنزاري مثل سايت كثيف انتخاب رو راه انداختي...

(.......................................)
مدیر پایگاه ادامه ی نظرات این کاربر به دلیل استفاده از کلمات زشت و زننده در مورد نویسنده ، حذف می گردد.
پاسخ ها
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
فقيهي عزيز به بزرگواري خودت ايشان را ببخش.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
اينهاكلاادبياتشون براي دفاع ازدين همينه حالا پيداكن عامل فرارازدين
aha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
3
7
ببخشید جناب آقای سلحشور توی کدوم تیمارستان بستری هستند می خوام برم عیادتشون آخه خوب نیست مریض رو به حال خودش رها کنیم یه موقع می بینی تلف شد طفلکی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
5
وَ الَّذِین‌َ یَرْمُون‌َ الْمُحْصَنَـَت‌ِ ثُم‌َّ لَم‌ْ یَأْتُواْ بِأَرْبَعَة‌ِ شُهَدَآءَ فَاجْلِدُوهُم‌ْ ثَمَـَنِین‌َ جَلْدَة‌ً وَ لاَ تَقْبَلُواْ لَهُم‌ْ شَهَـَدَة‌ً أَبَدًا وَ أُوْلَغ‌کَ هُم‌ُ الْفَـَسِقُون‌َ ؛(نور،4)
اشتباه تایپی در آیه قرآن هست لطفا اصلاح گردد.
محمدآلمان
|
Germany
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
4
1
بنام خداباسلام هفته گذشته یک چیزی نوشتم باباچیز بدی نگفتم چرا منعکس نکردیداصلاخودفراموش کردم که دقیقا چه نوشته بودم تاحدی که درخاطرم است گفته بودم کاری به آقای سلحشورندارم این آقادرفکر لاپوشانی نباشداین یک واقعیتی است انکارناپذیروضع به این اصتلاح هنرمندان خوب نیست این آقااینقدرخودش را روشن فکر نشان ندهد که این عین تاریک فکریست .
عابدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
13
2
معلوم نیست چرا جناب نویسنده در مورد خانم گ ف چیزی نمیگن البت اون مسئله به ایشون ربطی نداره مهم کوبیدن یه کارگزدان انقلابی که واقعیت تلخ سینمای ایران رو میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
نمونه تلخ ..... ها جامعه ما رو به مرز فروپاشی رسونده اما متاسفانه این دلسوزان شریف جامعه نگران اخلاق مردمی هستند که به میمنت فیلترینگ قادر به دیدن تنها یک عکس خانم ف نیستند. بزرگوار مشکل اخلاقی جامعه ریشه در سینما ندارد بلکه ریشه آن در مصونیت آهنین همانهایی است که امروز تمام تریبونهای داخلی را اشغال کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
2
2
انتخاب این مطلب حدود 2 هفته است که منتشر کردین یعنی واقعا اینقدر مهمه که اونو برنمی دارین ؟؟؟یا به نوعی میخواین با کوبیدن سلحشورها از گلشیفته ها حمایت کنین ؟
یونس الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
2
2
سلام
این بحثا سر چیه!!؟ همه می دونن که سلحشور اشتباه کرد، بی ادبی کرد، یه چییز گفت، گناه اونایی که بهش دامن میزنن کمتر نیستا
بعدشم وضع سینمای ما در کل جالب نیست هرچند که کارای خوبی ام توی همین سینما انجام شده.
یا علی
ناشناس
|
Australia
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
2
فقیهی هم خائنه
sepehr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
1
3
با سلام
ایشان با تهمت و کلی گویی در مورد همه حتی خودش را هم زیر سوال برده ( البته حضور این شخص و بچه هایش در مراسمات مهم در ردیف اول این است که شوهر خواهرش مسئولیت مهمی دارد که متاسفانه ما که می شناسیم حد وحدود این افراد کجاست و چقدر دست وپا زدند تا به آنجا برسند ! امیدوارم باعث ضربه زدن نشوند در مقاطع حساس ؟)
ب غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
2
جناب آقای فقیهی عزیز، شما در جای قاضی نشسته اید و حکم صادر می کنید. در این که امر به معروف لازم است شکی نیست ولی صدور حکم اشکال دارد. بگذارید هر کس خودش تصمیم بگیرد. البته با آقای سلحشور هم مخالفم. چون هیچ چیز مطلق نیست. خوب و بد همه جا هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
1
1
اگه سینما وضعش خرابه فرج خان شما بیا بیرون چیکار به این کارا داری اگه آدم به خودش شک نداشته باشه هیچ مشکلی نیست فرج جان برو خودت رو درست کن همه این اون افکار مسخرت نیستن تو خونه یکم به دورو برت نگاه کن بعد بیا در مورد سینما حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
0
3
نمي‌دانم چه دادگاهي بايد به تحريف‌ها و تهمت‌هايي که نويسنده و نظردهندگان به آقاي سلحشور زده‌اند رسيدگي کند؟
نظرات بینندگان