arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۲ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح انتخاب نامزدها توسط بدنه جبهه‌اصلاحات تصویب شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۳۱

با تصویب طرح «سرا» در جلسه امشب شورای عالی، بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان شامل اعضای احزاب اصلاح‌طلب و همه فعالان سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب با عضویت در یک سامانه رای‌سنجی می‌توانند در گزینش نامزدهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شرکت کنند.

صفار هرندی: اول انقلاب، قطع رابطه دائمی با آمریکا مطرح نبود / در دوره اصلاحات از آبراهام لینکلن به عنوان شهید یاد کردند / فاصله بین آمریکا و ایران در دوره احمدی‌نژاد عمق بیشتری پیدا کرد، اما میزان خصومت کمتر شد / چطور برخی ادعا می‌کنند ۷۰ سال از ترکیه عقب‌تریم؟ ظرفیت اقتصادی ما یکی است
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۳۰

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نسخه انقلاب به ما یاد داده است که در برابر زیاده‌خواهان، قدرتمند ظاهر شویم، گفت: امروزه معادله میان ما و آمریکا عوض شده است و آمریکا دیگر ما را تهدید نمی‌کند و این ما هستیم که قدرتمندانه جواب مزدوران را می‌دهیم.

بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص فیلم «خانه پدری»: ورود دادستانی به موضوع تاکنون صرفاً شکلی و نه محتوایی بوده
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۳۰

بر حسب گزارش مراجع نظارتی مشعر بر عدم اعمال اصلاحات لازم برای پخش فیلم از ادامه نمایش آن جلوگیری شد. صائب بودن نظر بخش‌های مسئول در خصوص صدور پروانه ساخت و نمایش مورد قبول و احترام دستگاه قضایی است منتهی حسب گزارش‌های واصله روال قانون در اکران این فیلم به طور کامل طی نشده است

رحیم‌پور ازغدی: کسی با مذاکره مشکلی ندارد؛ بستگی دارد چه‌ کسی مذاکره کند؛ آدم قوی و ملی می‌تواند مذاکره کند، اما آدم ذلیل نمی‌تواند
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۲۹

ما بعد از این مذاکره بیشتر از چهل سال قبل تحریم شدیم. کشورهای اروپایی نیز در بیشترشدن تحریم‌ها در تلاش هستند و هدفشان این است که ایران را وادار کنند به غلط کردن بیفتد و از رسیدن به اهدافش بازبماند. می‌توان گفت برجام یک دوره برای تجربه بود که ایران صدمات اقتصادی زیادی در آن دید و تنها نکته مثبتی که داشت این بود که نسل‌ جوان الان متوجه شده است که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و دیگر تا پنجاه سال آینده نسل جوان متوجه این بی‌اعتمادی شد.

توضیح یک مؤلف کتاب‌ درسی درباره حذفیات کتاب‌ها: در سه سال گذشته متنی از کتاب‌های فارسی حذف نشده / در حذفیات، جناح این‌طرف یا آن‌طرف مطرح نیست / این که برخی می گویند چون این داستان یا شعر برای غلامحسین ساعدی یا اخوان یا فلان کس بوده، حذف شده، درست نیست
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۲۸

محمدرضا سنگری نویسنده، پژوهشگر و مؤلف کتاب‌های درسی زبان و ادبیات فارسی در گفت‌وگو با ایسنا، در پی انتشار فهرستی با عنوان «حذفیات کتاب‌های درسی ادبیات فارسی» که در فضای مجازی دست‌ به دست می‌شود و از حذف شعر و داستان‌هایی از ادبیات کلاسیک و معاصر و جایگزینی متن‌ها و نام‌هایی دیگر حکایت دارد و البته سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد در سه سال گذشته متنی از کتاب‌های فارسی حذف نشده است، اظهار کرد: من در دوره‌ای در تألیف کتاب‌های درسی بوده‌ام، اما بعدها ارتباط من کمرنگ‌تر بوده است. گاه تصمیم‌گیری‌های بعدی‌ای می‌شد که در این تصمیم‌گیری‌ها چندان نقشی نداشتم.

رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند که «شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده» / اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود / اینکه برخی خیال می‌کنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند، صددرصد اشتباه است؛ تجربه کوبا و کره شمالی درباره پیش چشم مسئولان ماست / رئیس جمهور فرانسه یا خیلی ساده است یا همدست آمریکا
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۲۸

آمریکا از آبان ۴۳ که رژیم دست‌نشانده‌اش در ایران، امام عزیز ما را تبعید کرد تا آبان سال ۹۸ هیچ تغییری نکرده؛ آمریکا همان آمریکا است؛ همان گرگ‌صفتی و دیکتاتوریِ جهانی و بین‌المللی، همان شرارت و حدنشناسی، امروز هم [در] آمریکا هست.

قاضی کشکولی: دادگاه نجفی دوباره برگزار می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۲۲:۲۷

قاضی محمد کشکولی رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران که مسئولیت رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی را برعهده دارد درباره آخرین وضعیت پرونده نجفی گفت: نظریه کارشناسی به وکلای طرفین پرونده ابلاغ شد و وکلا 7 روز فرصت دارند که نظر کتبی خود را به ما اعلام کنند.

وی گفت: اگر وکلا به نظریه کارشناسی اعتراضی داشتند باید هیات قضایی بررسی کند که آیا این اعتراضات قابل اجابت است یا نیست.

واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۳۵

مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

رییس هلال احمر بازداشت و با وثیقه آزاد شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۱۲

فارس نوشت: روز گذشته پس از اتمام جلسه اخذ دفاع متهم علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، توسط سازمان بازرسی کل کشور قرار بازداشت صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد. گویا این پرونده مربوط به زمانی بوده که پیوندی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت بوده است.

شروع اختلافات با آمریکا از ۲۸ مرداد بود نه تسخیر سفارت
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۰۷

رهبر معظم انقلاب در آستانه‌ ۱۳ آبان، در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، با ایشان گفتند: بعضی‌ها تاریخ را تحریف میکنند که "شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده"؛ این تحریف تاریخ است. اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود که آنها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.

پیکر ابراهیم آبادی تشییع شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۰۶

مراسم تشییع پیکر ابراهیم آبادی که نهم آبان‌ماه پس از یک دوره بیماری درگذشت، صبح یکشنبه (دوازدهم آبان) در ساختمان شماره دو خانه سینما با حضور جمع محدودی از همکارانش برگزار شد. پیکر این بازیگر برای خاک‌سپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

در ۲ سال اخیر جذب در داعش کمتر شده
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۲:۰۴

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی از طریق ویدئو کنفرانس به کنگره نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن در سنندج گفت: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده توان بهسازی و بازسازی ویرانی‌های خود را نداشته باشد و در عراق و دیگر کشورها هم آتش تکفیری‌ها، دامن اهل تسنن و تشیع را فرا گرفته است. او افزود: با برگزاری کنگره‌های بزرگ اسلامی در ۲ سال اخیر در قم، جلب و جذب در داعش و گروه‌های تکفیری و امثال آن کمتر شده که این نشان از تاثیرگذاری کارهای فرهنگی دارد.

نقش‌آفرینی نیروها در دفاع از حرم، وقتی از طبقه‌بندی خارج شوند، گفته خواهد شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۴۹

امیر موسوی فرمانده ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا پیرامون نقش‌آفرینی موثر ارتش در دفاع از حرم طی سالیان گذشته، اظهار کرد: نقش‌آفرینی نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی ارتش و سایر نیروها در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، به مرور زمان وقتی که از طبقه‌بندی خارج شوند، گفته خواهد شد.

آغاز نافرمانی‌ مدنی در عراق
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۴۸

یک منبع امنیتی عراق صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد، تظاهرکنندگان مسیرهای اکثر خیابان‌های بغداد، پایتخت را بسته و خواستار نافرمانی مدنی سراسری شدند. از طرفی تظاهرکنندگان جاده اصلی بین بغداد و ذی قار و نیز استان واسط را بستند.

شلیک نجفی به همسرش مستقیم نبود
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۹:۰۷

نظر کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد به وکلای نجفی ابلاغ شد. بر اساس این گزارش کارشناسان بر خلاف نظر اولیه کارشناسی که گفته بودند گلوله مستقیم به سوی مقتول شلیک شد این بار اظهار داشتند که شلیک‌ها مستقیم نبوده و گلوله بعد از اصابت به دست میترا و تغییر شکل مرمی آن وارد بدن او و باعث مرگش شده است. در مورد عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد قاضی پرونده باید اعلام نظر کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۰۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان