arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۳ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۹

بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی آقایان «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند

ائتلاف «سائرون»: پرونده استیضاح عبدالمهدی تکمیل شد / نخست وزیر باید استعفا دهد و انتخابات زودهنگام برگزار شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۸

ائتلاف «سائرون» روز دوشنبه اعلام کرد که پرونده استیضاح «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق تکمیل شد.

به گزارش السومریه نیوز، ائتلاف مذکور که ریاست آن را سید مقتدی الصدر بر عهده دارد، گفت که عبدالمهدی باید استعفا دهد و انتخابات زودهنگام هر چه زودتر برگزار شود.

در پی اعتراضات کنونی عراق به مسایل اقتصادی و شرایط نابسامان آن، درخواست‌هایی در خصوص استیضاح نخست‌وزیر و کابینه وی تحویل ریاست پارلمان عراق داده شده است.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دوشنبه هفته گذشته در سخنانی گفت که «برای استیضاح نخست‌وزیر و چهار وزیر، در خواست‌هایی را دریافت کردیم و این درخواست‌ها تحویل ریاست پارلمان شده است»

رئیس قوه قضائیه: طرح تقلیل مجازات حبس در مجلس، موجب تزلزل قانون مجازات اسلامی است / با سقط جنین در مراکز زیرزمینی به شدت برخورد کنید
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۷

رئیس قوه قضاییه، تعامل جدی با دولت، مجلس و سایر دستگاه ها را راهبرد جدی قوه قضاییه دانست و گفت: تعامل با دولت، مجلس و دستگاه ها راهکار اصلی برون رفت از مشکلات کشور است و ما همه قوا، نهادها، رسانه ها و دغدغه مندان کشور را در مسیر مبارزه با فساد در کنار خود می دانیم

جهانگیری: نباید این گونه باشد که عده‌ای پشت درهای سیاست بمانند و عده‌ای از همه فیلترها عبور کنند / دولت از نظر بودجه‌ای در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۶

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد دولت در صدور مجوز واردات برخی کالاها در ماه‌های ابتدایی سال ۹۷،‌گفت: گاهی می‌شنویم که برخی می‌گویند در دو ماه سال قبل آنقدر ارز برای واردات کالا داده شد؛ این افراد فکر می‌کنند که تخصیص این میزان ارز کار بدی بوده است.

ربیعی: گام چهارم تعهدات برجامی توسط رئیس‌جمهوری اعلام می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۲۱:۴۵

ربیعی در پاسخ به این پرسش که فرصت ۶۰ روزه سوم برای تامین منافع ایران توسط اروپا ۲ روز دیگر به پایان می رسد با توجه به عدم تامین منافع ایران، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در چه سطحی عملیاتی می شود، گفت: اجازه دهید همان روزی که کاهش تعهدات برجامی اعمال می‌شود خود رئیس جمهوری اعلام کند و پیش اعلامی نخواهیم داشت و در روز و ساعت مقرر آقای روحانی جزئیات آنرا اعلام خواهد کرد.  

دعوای یاران قالیباف بر سر رانت و ریش
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۶:۴۱

سيد محمود رضوی از یاران قالیباف در توییتر با هشتگ #نفاق بدون نام بردن از مجید حسینی از دیگر یاران قالیباف از «یکی از آفتاب پرست‌های سیاسی» که «در مورد مدارس غیرانتفاعی هم افاضات میکنه» و «فحش میده»، نوشته و گفته که  «پسر خودش در مدرسه غیرانتفاعی درس میخونه!». مجید حسینی هم در استوری اینستاگرام پاسخ داده و با هشتگ #لیبرال_ریش_دار #نان_به_ریش_خور از «یکی از زالو صفت‌های سیاسی که بدون سواد و هنر و ذره‌ای استعداد سال‌هاست تبدیل به تهیه‌ کننده‌ی پروژه‌های عظیم سینمایی شده» و نوشته که او «با ریش نیم متری، مواضع حسام الدین آشنا و عارف و حجاریان را در مورد مدارس غیرانتفاعی و خصوصی سازی می‌گیرد؛ متعجبم روزی بود که دو شاد را از سه شاد تشخیص نمی‌داد، ملت را در شهرستان کتک می‌زد. جل الخالق»

پاسخ منفی تلویحی پایداری به ائلاف اصولگرایان
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۱

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از برخی ائتلاف های اصولگرایان در گذشته گفت: «این چه تدبیر و ائتلافی است؟ که به ما این اجازه را بدهد که بنشینیم و چون قبل بار دیگر هم همان راه را برویم؟ که نتیجه اش این باشد؟ بد نیست اشاره کنم، به ائتلافی که هدفش باختن باشد وارد نخواهیم شد، و نیز ائتلافی که در آن سهم خواهی هدف باشد و یا از قبل منتخبش معین شده باشد و یا کار به شکل پدرسالارانه باشد ورود نخواهیم کرد. به این جمع بندی ها دقت کنید تا به نتیجه برسیم. ناگفته نماند گاه می گویند پایداری به نتیجه توجه نمی کند، این هم درست نیست، در نظر گرفتن نتیجه خود جزئی از وظیفه است. و یا گفته می شود رأی آور بودن نماینده جزء شاخصه ها نیست این هم درست نیست، ولی همه حرف هم نیست، که باید اصلح را رأی آور کرد.»

داماد ترامپ مجوز بازداشت خاشقجی را به بن‌سلمان داده بود
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۰

مجله انگلیسی اسپکتیتور به نقل از یک افشاگر مدعی شد، پیش از آنکه جمال خاشقجی کشته و نابود شود، "جارد کوشنر"، داماد ترامپ مجوز بازداشت این روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به محمد بن سلمان، حاکم دوفاکتوی سعودی داده بود. سازمان اطلاعات ترکیه این تماس را ردگیری کرده و اردوغان بعدا از آن، برای وادار کردن ترامپ به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه استفاده کرد.

صفوی: البغدادی کشته نشده
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۰

سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: باور نکنید البغدادی کشته شده، نه سازمان ملل و نه روس‌ها، هیچ کس باور نکرده، این را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند زیرا آثار و شواهدی نشان نمی‌دهند.

نتانیاهو: جلوی ایران را در مسیر ایجاد یک امپراتوری گرفته‌ایم
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۵

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس سالانه رسانه‌های بین‌المللی مسیحی در قدس گفت: مهمترین مسأله تضمین عدم حرکت ایران به سوی تولید سلاح هسته‌ای است و ما جلوی این کشور را در مسیر ایجاد یک امپراتوری و اشغال کشورهای دیگر گرفته‌ایم. نتانیاهو مدعی شد: اگر اسرائیل در قلب خاورمیانه نبود ایران پیروز می‌شد، چه بسا این کشور اکنون سلاح هسته‌ای داشت. ما متعهد به دو هدف هستیم: منع ایران از دستیابی به زرادخانه هسته‌ای و منع این کشور از اشغال بخش ویژه ما در خاورمیانه. خواهیم کرد.

بغداد حمله به کنسولگری ایران در کربلا را محکوم کرد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۴

وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت حمله به کنسولگری ایران در کربلا، تأکید کرد که هیئت‌های دیپلماتیک، خط قرمز بغداد هستند. بیانیه بغداد تصریح کرده که «چنین اقداماتی در روابط دوستانه و حسن همجوری بین دو کشور همسایه، هیچ تأثیری نخواهد گذاشت».

کنسولگری ایران: فعلا به کربلا سفر نکنید
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۲

کنسولگری ایران در استان کربلای معلی، امروز (دوشنبه ۱۳ آبان)، طی بیانیه‌ای از زائران ایرانی خواسته شده تا سفر به عراق را تا بازگشت امنیت به کربلای معلی به تاخیر اندازند.

عده‌ای پشت درها می مانند و عده‌ای از همه فیلترها عبور می‌کنند
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۱

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توسعه بدون عدالت امکان‌پذیر نیست، تحقق عدالت را ایجاد فرصت برابر در همه زمینه‌ها در کشور از جمله بخش آموزش و سیاست عنوان کرد و گفت: باید فرصت برابر آموزشی و سیاسی برای همه آحاد ملت ایجاد کنیم و این گونه نباشد که عده‌ای در پشت درهای سیاست بمانند و عده‌ای از همه فیلترها عبور کنند؛ عده‌ای با همه شایستگی‌هایشان پشت منصب‌ها و مراحل سیاسی و اداری جا بمانند و عده‌ای دیگر بدون شایستگی بتوانند همه مدارج را طی کنند.

آغاز شناسایی پول‌های‌کثیف
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۰

طبق ابلاغیه بانک مرکزی؛ از این پس هرگونه جابه‌جایی پول‌های مشکوک ناشی از رشوه، پورسانت‌ها و درآمدهایی که منشأ آن شفاف نباشد، رصد و توقیف خواهد ش.

نامه روحانی به پادشاه عربستان
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۵:۰۰

سخنگوی دولت گفت که رییس‌جمهور نامه‌‌ای برای پادشاه عربستان ارسال کرده است که اساس نامه‌ها موضوع صلح و ثبات منطقه بوده است. علی ربیعی در مورد نامه روحانی به پادشاه عربستان گفت: بله، رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کرده‌اند؛ اساس نامه‌ها صلح و ثبات منطقه بوده است؛ ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.

طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات در رسانه‌ها اعلام وصول شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۲

یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص در صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی خبر داد.

دستور ترخیص خودروهای دپو شده صادر شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۲

دستور ترخیص ۱۰۴۸ خودروی پروانه شده مانده در گمرک صادر شد.با دستور وزیر صنعت، معادن و تجارت برای ترخیص خودروهای دارای پروانه دپو شده در گمرک، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که صاحبان این کالاها می‌تواند امروز برای تحویل خودروهای خود اقدام کنند. این خودروها همان‌هایی هستند که نتوانستند در مدت تعیین‌شده، مجوز ترخیص خودروهایشان را دریافت کنند.

قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافت
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۱

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نوشت: نرخ ارز که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ به ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۸ رسید (۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی). تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد فشار زیادی به اقتصاد ایران خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به تامین دارد.

اعلام نظر پزشکی قانونی درباره حادثه لردگان تا آخر هفته
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۸

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بررسی حادثه لردگان گفت: همکاران ما یکی دو هفته پیش به آنجا رفتند و نمونه ها را از افرادی که مقام قضایی مشخص کرده بود، گرفتند و اقدامات اولیه را انجام دادیم و بخشی از اقدامات تخصصی و فوق تخصصی انجام شده است و انشالله تا آخر هفته، نظر کارشناسی را به مقام ذی ربط اطلاع خواهیم داد. مسجدی آرانی تاکید کرد: علت حادثه لردگان مشخص نشده است و ما انرا مشخص نمی کنیم زیرا ما فقط اظهار نظر کارشناسی می کنیم و علت را مقام قضایی مشخص می کند.

واکنش واعظی به مقایسه «بگم، بگم»احمدی نژاد با «می‌گویم» روحانی
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۶

رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به مقایسه‌ی اظهارات اخیر حسن روحانی با شیوه‌ای که محمود احمدی‌نژاد برای پاسخ دادن به انتقادات از آن استفاده می‌کرد، اظهار کرد که آقای روحانی می‌گوید «روزی که تحریم‌ها برداشته شود و اوضاع کشور آرام باشد به مردم خواهم گفت، اما آقای احمدی نژاد هر روز می‌گفت «می‌گویم»، اما چیزی نمی‌گفت.

واکنش معاون وزارت ورزش و جوانان به ترویج چندهمسری
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۶

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به گسترش برخی از تبلیغات برای ترویج ازدواج دوم و چندهمسری گفت: شرایط فعلی فرهنگ ما چنین موضوعاتی را نمی‌پذیرد و ترویج چنین موضوعاتی نیز جوابگو نیست. جامعه فعلی ما با موضوعات مختلف فرهنگی، مسائل اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی موجود این فرهنگ را نمی‌پذیرد. هنوز نتوانسته‌ایم برای موضوع ازدواج ساماندهی مناسبی داشته باشیم که حالا بخواهیم روی مدل‌های مختلف ازدواج بحث کنیم.

فشار معترضان عراقی برای شکستن خط امنیتی نزدیک منطقه سبز بغداد
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۵

دهها نفر تحت عنوان معترض و تظاهرکننده برای چندمین شب متوالی پشت خط اول دیوار امنیتی پل سنک حد فاصل منطقه تجمع معترضان در غرب دجله با شرق آن که منطقه سبز و چند مرکز دولتی و سفارتخانه خارجی از جمله سفارت ایران درآن واقع است، جمع شده و برای عبور از آن تلاش می‌کنند.

واکنش مطهری به اتفاقات بازی تراکتور - استلال
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۵

علی مطهری با اشاره به حواشی مسابقه اخیر فوتبال استقلال - تراکتورسازی و سر دادن برخی شعارهای قومیتی از سوی جمعی از هواداران فوتبال گفت: این نشان می‌دهد که دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند این فضا را به وجود آوردند، چرا که دامن زدن به تعصبات قومی هم خلاف اسلام و هم خلاف مصالح کشور است. این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد مربیان جامعه مثل روحانیون، صداوسیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته‌اند. برای جمهوری اسلامی هم اسباب سرشکستگی است که چنین مسائلی مطرح شود. مطهری گفت: باید بررسی و پیگیری شود تا مشخص شود کسانی که این شعارها را دادند چه کسانی هستند و برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان