arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۶ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رفتار ایران با بازرس این سازمان قابل قبول نیست / تهران: تجهیزات کنترلی ما شناسایی کردند که این بازرس می‌تواند مواد خطرناک به همراه داشته باشد
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۲۳:۳۱

«گزارش جامع و طولانی را درباره این بازرس به شورای حکام ارائه کردم و گاهشمار اتفاقاتی که از ورود بازرس به سایت هسته‌ای نطنز تا خروجش از کشور روی داد را به اعضای شورا ارائه و تأکید کردم که ایران در این خصوص دغدغه‌های امنیتی دارد و اینجا بحث نقض مزایا و مصونیت‌های بازرسان آژانس مطرح نیست، چون ما حقوق اینها را نقض نکردیم و به حقوق بین الملل و تعهداتمان واقفیم»

آمریکا مدعی آغاز عملیات دریایی خود در منطقه شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۲۳:۳۰

آمریکا از مدت‌ها قبل با جوسازی‌هایی علیه ایران و متهم کردن تهران به رشته حملاتی در خلیج فارس، به دنبال متقاعد کردن کشورها برای پیوستن به حضور دریایی خود در خلیج فارس بود؛ حال تنها چند کشور به این به اصطلاح ائتلاف پیوسته‌اند و بر اساس ادعای فرانس ۲۴ عملیات خود را در روز پنجشنبه (۱۶ آبان) از بحرین آغاز کرد. هدف از این به اصطلاح ائتلاف، حفاظت از ذخایر نفتی منطقه در برابر تهدیدات احتمالی خوانده شده است.

فرمانده س‍‍‍پاه: ایران با وجود تحریم، بهتر از کشور‌های پیشرفته در حال ساخته شدن است / تهران ام القرا و نقطه عزت و شرف جهان اسلام است / راه زمین، هوا و دریا بر روی دشمنان بسته است / عملیات روانی دشمن را مچاله کرده ایم
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۲۳:۲۹

فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه امروز بر قله رفیع در عالم ایستاده ایم، اظهار داشت: دشمنان عاجز شده‌اند و راهی برای غلبه بر ما پیدا نمی‌کنند، چون همه راه از زمین، هوا و دریا بر روی دشمنان بسته است؛ مردان مدافع میهن عزیز و ارزش‌های انقلاب و‌مدافعان مسلمانان مظلوم و‌مدافعان حریم امنیت حرم‌های اهل بیت، همه جا با یک نشان به نام انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان مثل کوه و همانند صخره‌های تسخیر ناپذیر ایستاده اند.

واعظی: برنامه ایران برهم زدن برجام نیست
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۲۳:۲۸

واعظی اظهارداشت: اگرچه با اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، سران کشورهای اروپایی نگران شده‌اند و اعلام می‌کنند که کشور ما با این اقدام قصد خروج از برجام را دارد، اما آنچه که امروز در سایت فردو انجام شده و گام‌های قبلی ایران بازگشت پذیر است و روشن اعلام کرده‌ایم که اگر کشورهای ۵+۱ به تعهدات ۲۰۱۷ خود در برجام برگردند ما نیز این چهار گام را بر می‌گردانیم.

نجف ملتهب شد / معترضان چند خیابان را بستند
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۲۳:۲۶

گزارش شاهدان عینی روز پنجشنبه از سطح شهر نجف اشرف حاکی است، این شهر بر خلاف دیگر شهرها که در روزهای اخیر شاهد اعتراضات بعضا خشن بوده است، امروز برای نخستین بار و در برخی مناطق با حضور جدی معترضان و اقدام به بستن چند خیابان، صحنه اعتراضی به خود گرفت.

شنبه در فردو به غنای ۴.۲ درصد می‌رسیم
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۴

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح شنبه در فردو به سطح غنی سازی ۴ و نیم درصد و به حد پایدار می‌رسیم. کمالوندی افزود: در حوزه غنی سازی، روزهای سه شنبه و دوشنبه هفته جاری و روز قبل از آن به ۸ هزار و ۶۰۰ سو ظرفیت تولید دست یافتیم و با ۹۰۰ سو که در فردو به این ظرفیت اضافه می‌شود به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهیم رسید که این در حدود ظرفیت پیش از برجام که حداکثر ۱۱ هزار سو بود، است.

 

شیخ خلیفه باز هم رئیس امارات شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۱۲

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان برای یک دوره پنج ساله دیگر، به عنوان رئیس امارات متحده عربی انتخاب شد. این چهارمین دوره‌ ریاست اوست. خلیفه بن زاید متولد ۱۹۴۸، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات است که در سال ۲۰۰۴ و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

روسیه: با اسرائیل درباره ایران اختلاف داریم
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۱۱

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه در سفر به اسرائیل درخصوص ایران نیز گفت وگو کرده است، افزود که ما با تل آویو درباره ایران اختلاف نظر داریم.

احتمال خروج اعتماد ملی از شورای‌عالی اصلاح‌طلبان
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۱۱

سخنگوی حزب اعتماد ملی، گفت: روز شنبه در کمیته تعامل حزب جلساتی با موضوع تصویب کلیات سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان تشکیل می شود و در این جلسه ماندن و نماندن در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کنیم.

احکامی که دغدغه مردم است باید به اطلاع آنان برسد
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۹

رئیس قوه قضاییه گفت: نیاز داریم با جامعه گفتگو کنیم و جامعه باید از نحوه اقدامات ما باخبر باشد و معتقدیم باید مسائل با مردم در میان گذاشته شود و بویژه بعضی احکام که دغدغه مردم است، به اطلاع آنان برسد.

تظاهرات کویتی‌ها در اعتراض به فساد
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۹

صدها کویتی عصر چهارشنبه در پاسخ به فراخوان صالح الملا، نماینده سابق پارلمان این کشور و در اعتراض به مشکلات معیشتی و فساد در موسسات کشور و نیز سرقت از بیت‌المال تظاهراتی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی علیه مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت با مضمون "برو برو ای مرزوق، ملت کویت تو را نمی‌خواهد" سر دادند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۲:۰۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان