arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی هیات رئیسه درباره خروج طرح های بنزینی از دستور کار مجلس: مقرر شد ایراداتی که بر شیوه اجرا وارد است بررسی و رفع اشکال شوند / در آینده اصلاحاتی در افزایش قیمت بنزین شاهد خواهیم بود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مرکز پژوهش‌ها ایراداتی که بر شیوه اجرا وارد است را جهت کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع اشکال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز بهارستان گفت: سران قوای سه گانه طرح افزایش بنزین را تصویب کردند و به تایید رهبری رسید و لازم الاجرا شد. پیش از این نیز مجلس شورای اسلامی قانون هدفمندی یارانه‌ها را مصوب کرده بود ولی دولت در نحوه اجرا تاخیر ایجاد کرد که در نهایت این تصمیم گرفته شد. مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مرکز پژوهش‌ها ایراداتی که بر شیوه اجرا وارد است را جهت کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع اشکال کند.

سخنگوی هیات رئیسه ادامه داد: از سوی دیگر قرار شد هر چه سریعتر درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ بنزین را به حساب‌های مردم واریز کنند.

وی در ارتباط با نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد: قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا افزایش قیمت بنزین در سایر کالاها تسری پیدا نکند و بازار مدیریت شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بعد از این باتوجه به فرمایشات مقام رهبری به نحو شایسته فوائد اجرای این طرح را به نفع مردم در نظر بگیرد و از آن حمایت کند. بله درست است اشکالات و ایراداتی وجود دارد که باید برطرف شود تا مردم دچار زیان و ضرر نشوند.

وی با اشاره به انتقادات نمایندگان به مساله افزایش بنزین اظهار کرد: در مورد زمان و شیوه افزایش قیمت بزنین ایرادات وجود داشت که همکاران آن را مورد بررسی قرار دادند اما بحثی درباره اسیتضاح مطرح نشد اگر چه ایراد و انتقاد به شیوه آن که مناسب نبود وارد است اما در حال حاضر که طرح اجرایی شده همه موظفند بر اساس اصل ۹۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند و این مسیر ادامه د ارد البته در آینده اصلاحاتی در افزایش قیمت بنزین شاهد خواهیم بود به سود مردم است تا آنان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی در خاتمه عنوان کرد: با توج به بررسی جوانب مختلف طرح پیشنهاداتی مطرح شد اما طرح دوفوریتی یا سه فوریتی توقف افزایش بنزین اعلام وصول نشد و قرار است کمیسیون‌های تخصصی درباره چگونگی اجرای بهتر این قانون و آنچه به سود مردم است تصمیم‌گیری کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان