arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

وزیر صمت: سهمیه‌بندی بنزین ممکن است تاثیر واقعی بر برخی حوزه‌ها مانند حمل و نقل داشته باشد / هیچ خودروسازی افزایش قیمت نداشته / دستگاه‌های دولتی تا آخر امسال افزایش قیمت نخواهند داشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان تا آخر امسال حق گران کردن هیچ کالا و خدماتی را ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر صمت: سهمیه‌بندی بنزین ممکن است تاثیر واقعی بر برخی حوزه‌ها مانند حمل و نقل داشته باشد / هیچ خودروسازی افزایش قیمت نداشته / دستگاه‌های دولتی تا آخر امسال افزایش قیمت نخواهند داشت«رضا رحمانی» صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار را روزهای گذشته کلید زدیم؛ همه امکانات بسیج شده‌اند تا در حق مردم اجحاف نشده و موج گرانی که بیشتر ناشی از آثر روانی است، به مردم تحمیل نشود.

به گفته این مقام مسئول، این اقدامات برای کنترل قیمت‌ها و سوء استفاده از این شرایط موثر بوده است.

وی ادامه داد: با این حال سهمیه‌بندی بنزین ممکن است تاثیر واقعی بر برخی حوزه‌ها مانند حمل و نقل داشته باشد.

رحمانی تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت برخی کالاها را اجتناب‌ناپذیر خواند و افزود: بیشترین تلاشمان این است که به دلیل جو روانی بوجود آمده از این شرایط سوء استفاده نشود؛ گزارش‌های میدانی از اصناف و شهرهای مختلف حاکی از کنترل بازار تا این زمان است.

وی درباره تاثیر طرح دولت بر قیمت خودروها اعلام کرد: هیچ خودروسازی افزایش قیمت نداشته و مانند گذشته ممکن است دلالان بر این بازار تاثیر گذاشته باشند.

وزیر صنعت تعداد نیروهای نظارتی را کافی دانست و بیان کرد: همه نیروهای اصناف و سازمان حمایت بسیج شده‌اند و با ورود همه این افراد کمبود نیرو نخواهیم داشت، تعزیرات نیز برای کنترل بازار تمهیداتی دارند که امیدوارم موثر باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان