arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

وزارت کشاورزی: بارندگی‌های اخیر عامل اصلی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی بود/ از هفته بعد قیمت به حالت قبل بازمی‌گردد

یک مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار کاهش برداشت محصول به دلیل بارندگی‌های روزهای اخیر بوده و از ابتدای هفته آینده قیمت‌ها به حالت سابق بازمی‌گردد. قیمت گوجه فرنگی در مراکز خرده‌فروشی سطح شهر به قیمت ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته کشاورزان محصولات خود را برداشت نکردند و در رسیدن محصول به بازار نیز تاخیر به وجود آمد اما با کاهش بارندگی‌ها ظرف روزهای آینده کشاورزان در جنوب کشور برداشت محصولات خود را از سر گرفتند و با رسیدن این محصولات به بازار در روزهای ابتدایی هفته آینده قیمت به حالت سابق بازمی‌گردد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی درباره تاثیر صادرات این محصول در افزایش قیمت آن در بازار داخلی توضیح داد: سیاست‌گذاری درباره صادرات کالا بر عهده وزارت صمت است، اما با توجه به بالا بودن میزان برداشت گوجه‌فرنگی در کشور و خرید آن از کشاورزان مشکلی برای تامین نیاز داخلی در این حوزه وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته قیمت گوجه‌فرنگی در بازارهای داخلی افزایش پیدا کرد و به مرز ۱۲ هزار تومان در هر کیلو نیز رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار: گوجه‌فرنگی ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار نیز با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر و از بین رفتن برخی از محصولات، باعث افزایش قیمت گوجه‌فرنگی شده است، اظهار کرد: تا دو هفته آینده قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون در میادین مرکزی میوه و تره‌بار، قیمت گوجه‌فرنگی معادل ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است و این محصول در مراکز خرده‌فروشی سطح شهر به قیمت ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی عمده دلیل افزایش قیمت این محصول را، بارندگی‌های اخیر و خسارت وارده به برخی محصولات دانست و افزود: در حال حاضر در محصول گوجه‌فرنگی عرضه کم بوده و تقاضای بسیاری برای این محصول از سمت مصرف‌کننده وجود دارد، که این عوامل موجب افزایش قیمت آن شده‌ است.

کارگر تاکید کرد: نهایتا قیمت گوجه‌فرنگی تا دو هفته آینده با کاهش مواجه خواهد شد. با مساعد شدن شرایط آب‌وهوایی، قطعا عرضه این محصول افزایش خواهد یافت و قیمت گوجه‌فرنگی شکسته خواهد شد و در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان