arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

بارش برف و باران در سواحل خزر / افزایش غلظت آلاینده‌ها در راه شهرهای صنعتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه از اواسط هفته پیش رو بارندگی خاصی در سطح کشور پیش بینی نشده، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزوده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادق ضیاییان درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: امروز جمعه، اول آذر ماه در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف و باران گزارش شده است. همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در عین حال امروز دریای خزر نیز مواج گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در روز شنبه نیز بارش برف و باران در سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و به شکل پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ادامه می‌یابد، افزود: این درحالیست که از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (سوم تا پنجم آذر ماه)، بارندگی خاصی در سطح کشور پیش بینی نشده است. باید توجه کرد که با توجه به پایداری و سکون هوا انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزوده شود.

ضیاییان در ادامه درباره وضعیت آب‌وهوایی پایتخت در پنج روز آینده نیز گفت: امروز، جمعه اول آذر ماه آسمان تهران کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی بوده و در برخی ساعات نیمه‌ابری و در بعد از ظهر هم همراه با بارش خفیف باران گزارش شده است. همچنین امروز بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب ۹ و دو درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: روز شنبه دوم آذر ماه نیز آسمان تهران کمی ابری تانیمه‌ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۹ و یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم آذر ماه) نیز کمی ابری و همراه با غبار محلی در بعدازظهر پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای هوا در روز یکشنبه هفت و حداقل آن دو درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه نیز هشت و یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. در عین حال در روز سه‌شنبه پنج آذر ماه هم آسمان پایتخت صاف و غبارآلود بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۹ و یک درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان