arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

سردار رشید: آمریکا نسبت به حفظ جان سربازان خود مسئولانه رفتار کند / برای جلوگیری از جنگ فقط ارسال پیام کافی نیست

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه دولت آمریکا باید با اجتناب از رفتار اشتباه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نسبت به حفظ جان سربازان خود مسئولانه عمل کند، تاکید کرد: برای جلوگیری از جنگ، گفتار و ارسال پیام تنها کفایت نمی‌کند و به اقدام مناسب و رفتار مناسب نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و در جمع خبرنگاران گفت: به لطف خداوند بزرگ نیروهای مسلح ما متشکل از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از همه ابزارهای قدرتی که در اختیار دارند و با اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات دشمن، نه‌تنها تهدیدات را به طور دائم مورد ارزیابی قرار می‌دهند، بلکه در مقابل هر گونه تهدیدی از آمادگی بسیار بالایی هم در بعد دفاعی و هم در بعد تهاجمی برخوردار هستند.

وی افزود: قدرت نیروهای مسلح شامل نیروهای زمینی و دریایی ارتش و سپاه، پدافند هوایی ارتش و هوافضای و موشکی سپاه در چارچوب منافع و اهداف ملت ایران روز به روز در حال آماده شدن است و با قدرت کامل در مقابل هرگونه اقدامات تحریک‌کننده و مداخله‌آمیز در دفاع از این سرزمین به صورت سازماندهی شده و رو به افزایش عمل می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ اظهار داشت: ما در سه هفته اخیر در قلب ایران و در سرزمینی به وسعت بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع رزمایش بزرگی را در عرصه پدافند هوایی داشتیم. نیروهای پدافند هوایی ارتش و سپاه و کلیه ظرفیت‌هایی که می‌تواند در این امر به کار گرفته شود تحت امر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به فرماندهی امیر سرلشکر موسوی این رزمایش را طرح‌ریزی و به اجرا گذاشتند.

رشید ادامه داد: ما از همه آموزش‌هایی که تاکنون دیده‌ایم و از همه تجربیات و سلاح‌هایی که تولید بومی خودمان در وزارت دفاع است، همه اینها را تحت امر متخصصان و فرماندهان تست و ارزیابی کردیم و برای دفاع از آسمان ایران، مهارت‌ها و ورزیدگی کارکنان شجاع پدافند هوایی ارتش و سپاه را ارتقاء بخشیدیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال جنگ نبوده و نیستیم اما در برابر هرگونه تهدیدی قاطعانه از منافع ملت ایران و سرزمین ایران اسلامی دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) از این میدان و صحنه رزمایش پدافند هوایی به دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم که دولت آمریکا باید با اجتناب از رفتار اشتباه در منطقه به ویژه منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نسبت به حفظ جان سربازان آمریکایی و به خطر افتادن جان آنها مسئولانه عمل کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) اضافه کرد: برای جلوگیری از جنگ گفتار و ارسال پیام تنها کفایت نمی‌کند و به اقدام مناسب و رفتار مناسب نیاز است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان