arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

دولت موقت بولیوی: حدود ۲۰ عضو دولت مورالس به سفارت مکزیک پناهنده شدند

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی گفت: حدود ۲۰ نفر از اعضای دولت «اوو مورالس» رییس جمهوری مستعفی این کشور به سفارت مکزیک در «لاپاز» پناهنده شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی گفت: حدود ۲۰ نفر از اعضای دولت «اوو مورالس» رییس جمهوری مستعفی این کشور به سفارت مکزیک در «لاپاز» پناهنده شده‌اند.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، «کارن لونگاریک» وزیر خارجه دولت موقت بولیوی اظهار کرد: گروهی حدوداً ۲۰ نفره برای دریافت پناهندگی سیاسی به سفارت مکزیک رفته‌اند.
یکی از این افراد «خوان رامون کوینتانا وزیر سابق دفتر ریاست جمهوری» است که به فتنه‌انگیزی و تروریسم متهم شده، مورالس نیز به همین جرایم متهم شده است.
به گفته لونگاریک، چهار نفر از کسانی که به سفارت مکزیک پناهنده شده‌اند، تحت پیگرد قرار دارند و دولت موقت بولیوی از سفیر مکزیک خواهد خواسته است که امکان خروج این چهار نفر از کشور را فراهم نکند.
مورالس پس از مواجه شدن با اعتراضاتی علیه انتخاب دوباره‌اش به ریاست جمهوری دهم نوامبر (۱۹ آبان) استعفا داد و به مکزیک پناهنده شد. پناهنده شدن مورالس باعث تیرگی در روابط مکزیک و دولت موقت بولیوی شده است.
این در حالی است که بولیوی برای برگزاری انتخابات و تعیین رییس جمهوری جدید آماده می‌شود.
«جنینه آنیس» رییس جمهوری موقت که جایگزین مورالس شده است، روز یکشنبه لایحه انتخابات جدید را امضا کرد. طبق این لایحه، مورالس از حضور در انتخابات آتی منع شده است.
پس از چند هفته درگیری و تظاهرات گسترده، آرامش در حال بازگشت به مناطق آشوب‌زده بولیوی است و مدارس و شرکت‌ها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان