arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

ذوالنوری: کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهرش در حوادث اخیر آسیب ندیده باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در این حادثه اخیر 725 بانک، 900 پمپ بنزین نابود شد 30آمبولانس خسارت دید 80 فروشگاه زنجیره ای خاکستر شد و کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهر، آزمایشگاه پزشکی آسیب ندیده باشد.حتی در بعضی از شهرها از فاصله نزدیک به مردم شلیک می کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ذوالنوری: کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهرش در حوادث اخیر آسیب ندیده باشد

حجت الاسلام ذوالنوری پیش از ظهر امروز در نشستی که با موضوع حوادث اخیر در مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) در قم برگزار شد با بیان این که سرمایه ملی کشور، رهبری و مردم هستند و بی توجهی به این مسئله مشکلات جدی به نظام وارد کرده است، گفت: اگر مردم بعد از صحبت های رهبر معظم انقلاب به خانه رفتند، به عشق رهبری بود؛ به خاطر رفع مشکلات نبوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: مسئله اخیر و صحبتهای ایشان برای مردم و جلوگیری از اغتشاشات بیشتر برای رهبری هزینه داشته است. برای همین اگر با عوامل این حادثه برخورد قانونی نشود، باید شاهد مشکلات دیگر برای نظام باشیم.

وی بیان داشت: باید مسببین این حادثه اخیر پاسخ گو باشند، هر کسی مقصر بوده تا حادثه اخیر برای رهبری و نظام هزینه ایجاد کند، باید جوابگو باشد. این مسئله ای سنگین برای بعضی از مسئولین است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:  وقتی بحث استیضاح فلان رئیس و فلان شخص مطرح شده، همه آدمها بکار افتاده اند و بسیج شدن اند تا این کار انجام نشود. 

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که با مجلس فعلی نباید شاهد فعالیت جدی برای مردم و کشور باشیم، ابراز داشت: اوضاع فعلی مجلس به دلایل مختلف مساعد نیست و نمی توان انتظار کار بزرگی از نمایندگان مجلس داشت. متـاسفانه بعضی نمایندگان هم به دلایل مختلف از سوی بعضی مسئولین تحت فشار می باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: برای استیضاح فلان رئیس، نمایندگان حاضر نشدند امضاء دهند، آنهایی که امضاء زده بودند، روزهای بعدی امضاء شان را حذف کردند، این نشان می دهد اوضاع مجلس چندان به منافع مردم و نظام نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فشار روی نمایندگان زیاد است و همین مسئله مشکلات را دو چندان کرده است. اگر مجلس و مسئولینی مدافع دین، اسلام، مردم، نظام و انقلاب و رهبری می خواهیم، باید در انتخابات برای حضور افراد در مجلس دقت کنیم، به هر کسی رأی ندهیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فشار روی نماینده گان زیاد است و همین مسئله مشکلات را دو چندان کرده است.

وی  با بیان این که دستگیر شدگان حادثه اخیر از طیف های مختلف همچون سلطنت طلبان، منافقین و ... هستند، گفت: برنامه اصلی این مزدوران برای انتخابات و دهه فجر بود و وقتی دیدند این حادثه اخیر ایجاد شد، وارد میدان شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که موضوع بنزین برای آنها هم غافل گیر کننده بود، ولی وقتی دیدند مردم برای بنزین وارد میدان شدند، اشرار هم از این فرصت استفاه کردند.

وی بیان داشت:  در این حادثه اخیر 725 بانک، 900 پمپ بنزین نابود شد 30آمبولانس خسارت دید 80 فروشگاه زنجیره ای خاکستر شد و کمتر شهری است که ساختمان شهرداری و شورای شهر، آزمایشگاه پزشکی آسیب ندیده باشد.حتی در بعضی از شهرها از فاصله نزدیک به مردم شلیک می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: نکته مهم، نوع برنامه ریزی و آموزش آنها برای ایجاد شرارت، غارتگری، کشتار، جنایت و... در کشور و حرفه ای بودن و آموزش های که برای ایجاد شرارت دیده بودند، است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: میزان حجم خسارت  اعم از غارتگری، آتش زدن و جنایت ... درطی  دو روز نشان از انسجام و هدفمند بودن برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: اگر در این حادثه اخیر رهبری ورود نمی کردند، معلوم نبود کشور گرفتار چه مصائبی می شد. اگر نظام در این قضایای اخیر عقب نشینی می کرد، باز هم خسارت برای کشور دو چندان می شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امروز دشمن می فهمد که ولایت فقیه با این حرکت خود چه معجزه ای برای کشور ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه

نظرات بینندگان