arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / دادستان کل: ملت ما به خاطر نان یا رفاه قیام نمی‌کند / تصمیم‌گیری در مورد FATF در جلسه‌ خصوصی / جان‌باختگان عادی حوادث اخیر شهید محسوب می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جان‌باختگان عادی حوادث اخیر شهید محسوب می‌شوند

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میان درگیری‌ها توسط اشرار و گروه‌های معارض جان باخته‌اند بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری و قانون در حکم شهید هستند.

استیضاح ترامپ رسما اعلام شد

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این مجلس استیضاح می‌شود. وی گفت تخلفات ترامپ محرز شده و اقدامات ترامپ امنیت ملی آمریکا را در معرض تهدید قرار داده است. او همچنین دستور آغاز نگارش طرح استیضاح ترامپ برای رأی‌گیری در صحن اصلی مجلس نمایندگان را صادر کرد.

اینترنت همراه در سیستان و بلوچستان وصل شد
پس از 18 روز قطعی اینترنت، مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اینترنت همراه تمامی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در این استان وصل شد.

تصمیم‌گیری مجمع تشخیص در مورد FATF در جلسه‌ خصوصی

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مرتبط با اف.‌ای.‌تی.‌اف در جلسه خصوصی تصمیم گیری کرده اما بصورت رسمی نتیجه را اعلام نکرده‌ایم تا دست دولت برای مذاکره با اف.‌ای.‌تی.‌اف باز باشد و بتواند حقانیت ما را به کرسی بنشاند و سعی کند به آنها ثابت کند که نیت ما خوب است اما اول باید تحریم ها برداشته شود تا بتوانیم بطور عادی در مورد این پیمان‌ها تصمیم گیری کنیم.

داماد روحانی از تبریز کاندیدا شد

کامبیز مهدی‌زاده، داماد حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرد. او در پاسخ به سوالی درباره اطلاع روحانی از نامزدی وی گفت: بنده به عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس‌جمهور از پدر اجازه گرفته و در انتخابات شرکت می‌کنم.

ملت ما به خاطر نان یا رفاه قیام نمی‌کند بلکه پای مسیر ولایت ایستاده

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در خمینی شهر درباره حوادث اخیر تاکید کرد: ملت ما به خاطر نان یا رفاه ظاهری قیام نمی‌کند بلکه پای اسلام، ارزش‌های دینی و مسیر ولایت ایستاده است.

پنتاگون: «اعزام ۱۴ هزار نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران» صحت ندارد

سخنگوی پنتاگون به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره برنامه واشنگتن جهت اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه به منظور مقابله با ایران واکنش نشان دادو نوشت: به طور مشخص این گزارش غلط است. آمریکا اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی به خاورمیانه را مد نظر ندارد.

انگلیس، فرانسه و آلمان: برخی از موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ «ناهمخوان» است

انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی عضو برجام در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شده‌اند که برخی از موشک‌های بالستیک ایران با قطعنامه شورای امنیت، «ناهمخوان» است. آنها به گوترش توصیه کرده‌اند که در گزارش بعدی خود این موشک‌ها را با تضاد با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ توصیف کند. در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران «خواسته» شده که روی موشک‌هایی که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند»، کار نکند. ظریف پیش از این گفته بود که از آنجا که ایران کلاهک اتمی ندارد و تصمیمی هم برای ساخت آن ندارد، از این رو نمی‌توان تهران را به کار روی موشک‌هایی متهم کرد که «برای داشتن توانمندی حمل کلاهک طراحی شده‌اند.»

مزدک میرزایی: آرشیوی از صدا و سیما خارج نکردم
مزدک میرزایی گزارشگر سرشناس تلویزیون که چندی پیش از ایران مهاجرت کرده بود، برای اولین بار پس از خروجش از ایران در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد. میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه 90 گفت: من نمی خواهم موضع خاصی در این خصوص بگیرم. من دوستان خیلی خوبی در ایران دارم که الان دلم برای آن ها تنگ شده است. اما معتقدم رفتاری که با عادل فردوسی پور و برنامه 90 شد اصلا رفتار خوبی نبود. من هنوز هم نتوانسته ام این مسئله را هضم کنم. یک سری افرادی که بیست سال در آن برنامه مشغول به کار بوده اند الان بیکار شده اند و این اصلا جالب نیست. مزدک ادامه داد:«در مستندم با ۷۲ شخصیت مصاحبه کردیم که بنا به ایراداتی که گرفته شد هرگز پخش نشد. من آرشیوی از صدا و سیما خارج نکردم.»

نظرات بینندگان