arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب بازداشت دانشجویان با آمبولانس / "به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم؛ اما چاره‌ای نداریم" / ماجرای فروش صندلی های اتوبوس های تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

موافقت اوپک با کاهش تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای
تارنمای اویل پرایس روز جمعه نوشت که کشورهای کارتل تولید نفت اوپک توافق کردند مجموع تولید نفت خام را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

 

علت تغییر محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام
یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران به خبرنگاران گفت: با توجه به اعطای مجوز به گروهی از هواداران گروهک های تجزیه طلب و ضدانقلاب به منظور تجمع در برابر هتل کوبورگ و احتمال ایجاد اخلال و مزاحمت در روند برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، هیات ایرانی در اعتراض به این امر، تهدید به ترک محل مذاکرات و عدم شرکت در نشست کمیسیون مشترک کرد که نهایتا با پادرمیانی اتحادیه اروپایی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، محل برگزاری این نشست تغییر یافت.

هوک: ایران ۴ بار برجام‌ را نقض کرده
برایان هوک مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در رابطه با برجام مدعی شد که ایران چهار بار توافق هسته ای را نقض کرد.

به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم؛ اما چاره‌ای نداریم
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نداریم. در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست که طبقه متوسط جامعه به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار هستند و برای مقابله با افزایش غیرمتعارف کالاها، باید نظارت‌ها بیشتر شود. واعظی گفت: به این اعتقادداریم به‌جای اینکه به «مردم ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم».

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق فسخ کرده بود
تاج رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره فسخ قرارداد ویلموتس صحبت کرد و گفت که ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرد و باید به ما غرامت بدهد. او گفت که «تنها ۷ روز دیرتر پول را پرداخت کردیم» و البته «در یک بند از قرارداد گفته بودیم که تحت تحریم آمریکا هستیم». او مبلغ قرارداد ویلموتس را لو نداد اما گفت که قرارداد او زیر ۲ میلیون دلار است.

 

صندلی اتوبوس‌های تهران فروشی می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه در این زمینه خبر داد. سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات 7 تا 7:10 را یک صندلی برای خود خریداری کنند. کمی بعد حناچی شهردار تهران گفت که هر طرحی که باعث نگرانی شهروندان شود اجرا نمی شود.

تکذیب بازداشت بسیجیان در حوادث اخیر
سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه بی بی سی فارسی مبنی بر بازداشت تعدادی از بسیجیان تهران توسط وزارت اطلاعات کذب محض است، گفت: بنده به عنوان مقام مسئول می‌گویم که حتی یک مورد هم نبوده که نیروهای وزارت بخواهند برخوردی با نیروهای بسیج داشته باشند. او با بیان اینکه در بحث مقابله با اغتشاشات اخیر هماهنگی خوبی بین وزارت با مجموعه بسیج و سپاه وجود داشت تاکید کرد: بخشی از نیروهای وزارت اطلاعات از مجموعه بسیج بوده و خودشان بسیجی هستند.

علی مطهری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد
علی مطهری صبح امروز - جمعه - در ششمین روز برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

ظریف: هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد
«محمد جواد ظریف» در توئیتر نوشت: «برایان هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد و به صراحت اذعان کرد که آزمایش‌های موشکی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیستند.» وزیر خارجه ایران در ادامه مستقیماً سخن برایان هوک در روز پنجشنبه را نقل کرده است: «یکی از نقائص توافق هسته‌ای ایران این است که به ممنوعیت آزمایش‌های موشک‌های بالیستیک ایران خاتمه داد.»

 

تکذیب بازداشت دانشجویان با آمبولانس
غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: از کل دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر از سراسر کشور، حدود ۱۷ دانشجو همچنان در بازداشت هستند که بیشترین تعداد این دانشجویان از بین دانشجویان دانشگاه تهران است. غفاری در خصوص ورود آمبولانس در وقایع اخیر به یکی از دانشگاه‌ها و بازداشت تعدادی از دانشجویان نیز گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که این خبر واقعیت نداشته و آمبولانس همیشه به منظور کمک به دانشجویانی که احتمالا دچار مشکل و یا مصدومیت می‌شوند در دانشگاه تهران مستقر است.

روسیه: تغییر کاربری فردو تعلیق کردیم نه متوقف
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه از اجرای طرح تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو در ایران چشم پوشی و صرف نظر نمی‌کند و این طرح را متوقف نکرده بلکه به تعلیق درآورده است.

نظرات بینندگان