arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مذاکره موفق ایران و آمریکا برای تبادل دو زندانی / روایت تازه از اعتراضات؛ اولین اقدام مسلحانه در خرمشهر و اولین حمله به پمپ بنزین در سیرجان / اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای همکاری با صنعت نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


معامله دو زندانی بین ایران و آمریکا و تشکر ترامپ از ایران

ایران و آمریکا با پادرمیانی سوئیس دو زندانی را مبادله کردند؛ واشنگتن، دکتر سلیمانی را آزاد کرد، تهران «ژیو وانگ» را. در پی این توافق رویترز از قول مقام آمریکایی نوشت: آزادی «وانگ» نشان داد ایران برای حضور در میز مذاکره و گفتگو درباره تمام موضوعات آماده است. ترامپ هم در توییتر نوشت: «او [وانگ] که در دوره دولت اوباما بازداشت شده بود (با وجود هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری)، در دولت ترامپ بازگشت. از ایران بابت یک مذاکره بسیار منصفانه متشکرم. دیدید، می‌توانیم با هم معامله کنیم!»

قالیباف ثبت نام کرد؛ عارف و سلحشوری نیامدند

در آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس محمدباقر قالیباف ثبت نام کرد و محمدرضا عارف و پروانه سلحشوری هم ثبت نام نکردند.

رحیم پور ازغدی: روحانی گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن
رحیم پورازغدی در دانشگاه خواجه نصیر گفت : آقای روحانی به من گفت ساکت باش و حرف بی ربط نزن و گفت که من دیگر نباید شورا بروم. من گفتم که شما مسئول شورا نیستید. روحانی به من گفت شما چه کسی هستید که بنده در جواب گفتم که خود شما کیستید؟ آقای روحانی گفت که من رئیس جمهور هستم و ایشان نباید بیاید. بنده در جواب گفتم شورایی که شما رئیسش هستی را چرا اصلا باید بیاییم.

اخباری از حمله پهپادی به محل اقامت مقتدی صدر در نجف
یکی از منابع نزدیک به رهبر جریان صدر مدعی شد که صبح امروز اقامتگاه مقتدی الصدر در منطقه الحنانه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای همکاری با صنعت نفت ایران
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران: ۳۲ شرکت اروپایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما این شرکت‌ها شرط گذاشته‌اند که در صورتی در قالب اینستکس آماده همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند که وزارت نفت ایران، شرکت‌های خصوصی را ضمانت کند.

 اظهارات جدید رئیس پلیس کشور درباره اعتراضات
سردار اشتری رئیس پلیس کشور درمورد اعتراضاتی بعد از افزایش قیمت بنزین گفته است که نگرانی ما این بود حوادث لبنان و عراق به داخل کشور تسری پیدا کند. او گفته: در شبکه‌های اجتماعی به مردم می‌گفتند چگونه اعتراض کنند؛ به طور مثال مدل چین و هنگ‌کنک یعنی رها کردن خودرو‌ها یا خالی کردن شن و ماسه در معابر را مطرح کردند. او بابیان اینکه تا بعدازظهر جمعه مشکلی نداشتیم اضافه کرده است که بعد از آن در خرمشهر حرکت مسلحانه شکل گرفت . او همچنین گفته است که نخستین حمله به پمپ‌بنزین در سیرجان انجام شد.

نظرات بینندگان