arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱٩ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

كاهش ٨٥٠ تومانی قيمت دلار طی ۷ساعت گذشته/ شوک بانک مركزی، باز هم دلار را پايين می آورد؟
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۲۰

از صبح امروز كه دلار در بازار آزاد به قيمت ١٤٢٠٠ رسيده بود، با گذشت زمان و با تدابير اعمالی بانك مركزی، دلار در حال حاضر به ١٣٣٥٠ تومان رسيده است

زنوزی، مالک تراکتور خطاب به هواداران: به زودی باشگاه را تحویل خودتان می‌دهم/ نمی توانم بپذیریم که میلیاردی برای عشق و علاقه ام به آذربایجان و تراکتور هزینه کنم و تهمت بشنوم
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۲۰

محمدرضا زنوزی: به زودی به ایران بر میگردم و تیم را بر می‌گردانم. تا پایان فصل جاری همه هزینه ها را تقبل می کنم و پس از آن باشگاه را تحویل خودتان می‌دهم. نمی توانم بپذیریم که میلیاردی برای عشق و علاقه ام به آذربایجان و تراکتور هزینه کنم و تهمت بشنوم.

روحانی: استانداران با سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب‌دیده در حادثه آبان ماه، به کمک آنان بشتابند
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۱۹

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر تاکید نمود که حتماً استانداران با سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان شتافته و از خانواده‌های حادثه‌دیده دلجویی کرده و حداکثر کمک و همراهی را با آنان داشته باشند

مطهری: استیضاح وزیرکشور باید اعلام وصول شود / ناگهان وزیر، جلسه با نمايندگان را ترک کرد که تخلف آشکار است؛ هدف رحمانی فضلی و رییس کمیسیون شوراها دفع‌الوقت است
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۱۹

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به سخنان وزیر کشور در جلسه بررسی طرح استیضاح وی، بیان کرد: ایشان تاکید داشتند که دستگاه‌های متعددی در اجرای این طرح مسئول بوده و وزارت کشور نیز یکی از این دستگاه‌های هماهنگ کننده است.

آمار مرگ و میر آنفلوانزا در ایران به ۸۰ نفر رسید
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۱۷

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا، گفت: احتمال اینکه فرد مبتلا به آنفلوانزا پس از بهبودی، به یکی دیگر از ویروس های این بیماری مبتلا شود، وجود دارد.

فاطمه ذوالقدر به نقل از دریادار سیاری: زیرساخت‌های ارتش مربوط به 50 سال قبل است و نیاز به بازسازی دارد
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۱۷

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و معاونان وی در کمیسیون حاضر شدند. در این جلسه دریادار سیاری عنوان کرد که زیرساخت‌های ارتش مربوط به 50 سال قبل است و نیاز به بازسازی دارد و از سوی دیگر ما با مشکلات مختلفی در حوزه نیروی انسانی، مسائل معیشتی نیروها و ... مواجهیم

دلار در مرز 14 هزار تومان
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۶:۴۵

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی در بعدازظهر امروز به ۱۳۹۰۰ تومان رسید. این بالاترین قیمت ثبت شده برای دلار در پاییز است. صبح امروز قیمت دلار ۱۳۵۵۰ تومان بود. قیمت یورو نیز بعدازظهر امروز با افزایش مواجه شد و به ۱۵۲۰۰ تومان رسید.

سردار جعفری: شورای نگهبان مبانی فکری کاندیداها را بررسی کند
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۳:۳۱

سردار محمد علی جعفری گفت که تنها راهی که مردم را از این بن بست خارج می کند تغییر رویکرد مردم در انتخاب هایشان است. او گفت: مدیریت کشور باید با همان نگاه رهبری که نگاه اسلام ناب است هماهنگ شود. اگر کسی در این مبانی اشکال داشته باشد، سنجش آن، وظیفه سنگین شورای نگهبان است. که فکر نمی کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کنند و روی مبانی فکری افراد برای تایید صلاحیت تمرکز کنند. الان در همین کشورهایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند. اما آقایانی که اینجا روی کار می آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خوب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چه آمدی؟

مطهری: نباید حوادث آبان ماه را به گردن منافقین و سلطنت طلبان بیاندازیم
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۳:۲۷

علی مطهری، نماینده تهران در نطق میان دستور درباره حوادث آبان ماه گفت: تحلیل غلط نباید کرد، نباید مسائل را به گردن منافقین و سلطنت طلبان بیاندازیم، اگرچه آنها وسط داستان وارد شدند و سوءاستفاده کردند ولی طبق اعتراف نهاهای اطلاعاتی خودمان، توده فقیر جامعه جامعه بودند که معترض شدند و باید فکری به حال آنها بکنیم.

علت عدم اعلام آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۳:۲۵

علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه عدد و رقمی که از سوی آمریکایی‌ها درباره قربانیان حوادث اخیر اعلام شده، غیرواقعی است، گفت: شاهدی بر ادعاهای آنان وجود ندارد. ما صادقانه و به تفکیک استان‌ها و علت، آمار را اعلام می‌کنیم. اگر تا به حال هم صبر کردیم و اعلام نشده به دلیل درخواست شورای امنیت ملی است. دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار را به زودی اعلام می‌کند.

مرکز ملی فضای مجازی: خبر «رفع فیلتر تلگرام» صحت ندارد
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۲۲

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.

4 برابر شدن کودک همسری پس از افزایش وام ازدواج
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۵۳

محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: آمارها نشان می‌دهد که بعد از افزایش وام مذکور موضوع کودک همسری نیز در برخی نقاط به شدت افزایش یافته و حداقل نسبت به سال گذشته این موضوع در برخی نقاط کشور تا ۴ برابر بیشتر شده است. او توضیح داد: در برخی از نقاط کشور که با فقر فرهنگی و اقتصادی رو به رو هستیم، از وام ازدواج برای معامله کودکان زیر ۱۵ سال استفاده می‌شود. تندگویان با بیان اینکه آمارهایی هم به دست آمده که عده‌ای با بیش از ۴۰ تا ۴۵ سال سن نسبت به دریافت این وام اقدام کرده‌اند، افزود: فکر می‌کنم اگر قانونگذار قصد دارد این مبلغ را افزایش دهد باید نسبت به این موضوع هم فکر کند که هم پرداخت وام تسهیل شود و هم برخی قیود سنی در مورد رعایت سن جوانان برای دریافت وام نیز لحاظ شود.

وزیر اقتصاد: هر کس با فساد مواجه شد سوت بزند
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۲۰

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد با بیان اینکه افشا کنندگان فساد از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرند گفت: برای مبارزه با فساد کریدور ویژه ایجاد می‌کنم و آماده هر گونه برخوردی هستیم. باید سیستم سوت زنی راه اندازی کنیم و هر کس با فساد مواجه شد سوت بزند.

بشار اسد: امثال اردوغان مسلمان نیستند؛ اسلام‌گرا‌ هستند
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۱۹

بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره احتمال دیدارش با اردوغان رئیس جمهور سوریه گفت: اگر مجبور بشوم روزی این کار را انجام بدهم، مفتخر نخواهم شد بلکه احساس انزجار شدید از تعامل این‌چنینی با امثال این اسلام‌گرا‌های فرصت‌طلب خواهم داشت. این‌ها مسلمان نیستند بلکه اسلامگرا هستند. این یک اصطلاح دیگر، اصطلاح سیاسی است، ولی همواره می‌گویم وظیفه خودم ربطی به احساسات ندارد که در خصوص کاری که انجام می‌دهم بخواهم خوشحال باشم یا ناراضی. وظیفه من با منافع سوریه مرتبط است؛ لذا هر جا این منافع باشد من به سمت آن می‌روم.

فتحی بالاخره از استقلال رفت
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۱۶

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که وزیر ورزش و جوانان با استعفای فتحی موافقت کرده و آن را برای هیات مدیره باشگاه جهت تعیین جانشین ارجاع داده است. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال شب گذشته از سمتش استعفا داده بود. باشگاه استقلال با وجود صدرنشینی در لیگ، با فسخ یکطرفه قرارداد سرمربی اش آندره آ استراماچونی ایتالیایی، وارد یک بحران کم سابقه شده است. دلیل استعفای استراماچونی سوءمدیریت عجیب باشگاه استقلال در نحوه تعامل با او و پرداخت ها به او بوده. هواداران استقلال حتی قبل از این بحران، از ابتدای فصل تقریبا در تمام مسابقات استقلال، خواستار استعفای فتحی بودند.

زمزمه ریاست افراد با هزارها میلیارد تومان سوء‌استفاده بر مجلس آینده
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۱۵

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امروز افرادی هوس ورود به مجلس و تکیه زدن بر جای مدرس را دارند که پرونده‌های قطور سوءاستفاده‌های نجومی دارند و متهم به هزارها میلیارد تومان سوء‌استفاده و سال‌ها سوء‌مدیریت هستند. این افراد هرچند به دلیل برخورداری از حاشیه امن در هیچ محکمه‌ای پاسخگو نبودند ولی اسناد و مدارک مفاسد و سوء‌مدیریت آنها نزد کسانی موجود و محفوظ است که اگر دلسوز کشور باشند باید آنها را به شورای نگهبان ارائه نمایند تا آن شورا به وظیفه قانونی خود بدون ملاحظات جناحی عمل کند و اجازه ندهد چنین افرادی با چنین سوابقی از فیلترها عبور کنند و به خانه ملت راه یابند. تأسف‌بار اینکه کسانی حتی زمزمه جلوس این قبیل افراد بدسابقه بر کرسی ریاست مجلس را به گوش‌ها می‌خوانند تا چنین امر قبیح و مذمومی را در اذهان و افکار عمومی، عادی جلوه دهند. اگر این قبیل افراد بتوانند از فیلترهای احراز صلاحیت عبور کنند و با تبلیغات فریبنده به مجلس راه یابند، باید فاتحه مجلس را خواند. درست است که مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون نیز فشل است، ولی با ورود این قبیل افراد که از قضا بسیار فریبکار هم هستند، بطور کامل از خاصیت خواهد افتاد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان