arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

 رکورد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری ترکیه شکسته شد / اطلاعات 460 هزار نفر برای فروش گذاشته شد

بزرگترین تخلیه اطلاعات کارت های اعتباری در ترکیه شکسته شد و اطلاعات بیش از 460 هزار نفر به سرقت رفته است و اکنون در یک وب سایت مشکوک برای فروش گذاشته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بزرگترین تخلیه اطلاعات کارت های اعتباری در ترکیه شکسته شد و اطلاعات بیش از 460 هزار نفر به سرقت رفته است و اکنون در یک وب سایت مشکوک برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محققان امنیتی Group-IB  می گویند که اطلاعات این کارت ها در یک فروشگاه اینترنتی بزرگ برای فروش گذاشته شده است.

این داده ها ، که تاریخشان بین 28 اکتبر و 27 نوامبر در چهار دسته منتشر شده است، شامل بزرگترین فروش اطلاعات کارت ترکیه طی سالهای اخیر است.Group-IB که بازار زیرزمینی کارتهای اعتباری مسروقه را ردیابی می کند ، می گوید که چهار دسته (30K کارت برای فروش گذاشته می شود که ارزش فروش این کارت ها گاهی به بیش از 500 هزار دلار می رسد.

براساس گزارش Group-IB ، کارتها از طیف گسترده ای از بانکهای ترکیه سرچشمه گرفته اند. درواقع طیف گسترده ای از انواع کارت و بانکهای صادرکننده نشان می دهد که داده ها از مبدأ که ​​پرداخت ها را کنترل می کند و توسط سیستم بانکی هک شده است. داده ها می توانند از منابعی مانند: (1) کاربرانی که در وارد کردن اطلاعات کارت به صفحات فیشینگ فریب خورده اند ، (2) بدافزارهایی که این داده ها را از مرورگرها برداشت می کنند ، یا (3) اسکیمر مبتنی بر JavaScript که اطلاعات را به سرقت برده اند، هک شده باشند.

گزینه سوم به احتمال زیاد جواب درست است اما به هر حال هنوز نمی توان با اطمینان در این زمینه اظهار نظر کرد. البته پیش از این نیز بسیاری از کشورها با مشکلاتی مشابه مواجه شده اند. برای مثال در ماه اکتبر ، این شرکت کلاهبردارهایی را کشف کرد که بیش از 1.3 میلیون کارت هندی را برای فروش گذاشته بودند.  

نظرات بینندگان